buitenrit gemaakt,en toen kwamen er 2 heli's.....!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

buitenrit gemaakt,en toen kwamen er 2 heli's.....!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 13:35

Ik en mijn zus linda gingen gisteren lekker buitenrijden met de 2 haflingers: Flicka en daisy. Ik ging op Flicka en Linda dus op daisy.
we gingen maar langs de weg rijden want in de bossen zou het te modderig zijn.
We reden heel lekker. en opeens hoorden we zo'n hard geluid van een helikopter. In de verte zagen we 2 helikopters aankomen. Het waren zo'n leger-helikopters met 2 propellers. Ze vlogen maar net boven de hoogspanningskabels...net 100 meter ofzo....Ze kamen recht op ons af. en wij denken o...o...!! ik neem de teugels alvast goed kort...ze bleven gelukkig vrij rustig..maar toen de 2 helikopters recht bovens ons waren maakte dat verschrikkelijk veel herrie...
Flicka schrok zich en draaide zich om en galopeerde kei hard de over de straat. Dasiy achter flicka aan in volle galop. Ik kreeg flicka niet makkelijk terug, want ze is heel sterk. aan de rechter en linker kant van me was land. dus omdraaien ging niet echt want dan zou ze over het land gaan...toen kwam er gelukkig een kas met zo'n waterbasin..ik flicka er naartoe omdraaien..en toen stond ze gelukkig stil kei hard blazen natuurlijk. Linda had Daisy een stuk eerder teruggekregen..want daisy wou eerder achter flicka aan dan dat ze zich echt schrok. Gelukkig is het goed afgelopen. ik was helemaal niet bang toen..maar als je bedenkt wat er had kunnen gebeuren als er auto's waren aangekomen...of flicka ergens in de prikkeldraad was gerend..poe....moet er niet aan denken zeg! gewoon levensgevaarlijk die dingen!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 16:25

ja, das altijd rot als je die dingen tegekomt, en dan nog eens heel laag overvliegen!
hopelijk heeft je paard er niets aan overgehouden van het galloperen over de weg.
je weet nooit waar ze van schrikken

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 17:07

Je kan als je wilt trouwens een klacht indienen hè! Wij hebben thuis ook al een aantal maal last gehad van helikopters . Het ging zelfs een keer zover dat de paarden op hol sloegen, waarvan er twee over de kop gingen. Mijn ene pony was toen 6 maanden uit de roulatie. Ik heb toen een schadevergoeding gekregen (dierenarstskosten en vergoeding van mijn lessen om weer op het oude niveau te komen), want er zijn natuurlijk grenzen aan wat ze mogen. Maar ja wel een half jaar naar de banketstaaf! Echt heel erg vervelend.

Dus je kan altijd even bellen en informeren of dit wel toegestaan was (de hoogte die zij vlogen), dat jullie ervandoor zijn gegaan en als het verkeerd was afgelopen jullie hadden kunnen verongelukken. Als je het een beetje goed aanpakt Schijnheilig , nemen ze echt wel maatregelen, want ze zijn niet blij met dat soort accefietjes.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 20:50

als het goed is hebben ze er niets aan over gehouden. ze hebben gelukkig hoefijzers..dus dat scheelt weer. Het is inderdaad hardstikke gevaarlijk. we zouden maar op een drukke weg gereden moeten hebben. en dan tegen een vrachtwagen zijn geknald...moet je een indenken!
gelukkig is het dit keer goed afgelopen...maar idd een klacht indienen is nog niet eens zo gek!