Ruzie op stal gehad met koters. HELP!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Ruzie op stal gehad met koters. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 12:46

Bij ons op stal staan de gebruikelijke verwende ponymeisjes die er nu een pony bij rijden die ook bij ons op stal staat, maar waarvan de eigenaresse gewoon nooit meer komt. Ze doen nu net of ze dat paard helemaal veranderd hebben in een superpaard, totdat eergisteren één van die meiden vliegles kreeg. Gelijk met zijn 3en schreeuwen tegen dat paard. Besloten ze om hem in de kleine bak eens flink op te jagen met de zweep. Toen ze dat eenmaal besloten hadden waren we al 5 minuten verder dus ik zei dat het totaal geen zin meer had het beessie de stuipen op het lijf te jagen omdat ie al niet meer zou begrijpen waarom ze dat deden. Een hele discussie volgde en ik ontplofte op een gegeven moment uit mijn vel. Ik help die meiden altijd als ze iets nodig hebben maar ze trokken zo'n muil open. Vervolgens heb ik mijn hindernis opgeruimd in de bak en ben ik naar mijn paard gegaan op stal. Hoor ik even later dat 1 van die meisjes tegen de dochter van de baas heeft gezegd dat ik het hindernismateriaal gewoon in de bosjes geflikkerd had. Ik had het echt helemaal gehad, en ben naar huis gegaan. Zo moet ik dus weer naar Baduh en die kindertjes zijn er ook, en ik heb er gewoon geen zin in. Het ergste is nog dat ik bang ben dat ze wat met mijn paard gaan doen. Tegen hem schreeuwen, dat soort dingen. Ik weet gewoon effe niet wat ik moet doen. HELP!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 12:59

ik snap dat je echt heel erg baalt van die ponymeisjes, maar laat er je humeur niet door verpesten!
ze zullen heus wel van je paard afblijven, ga er gewoon heen, kijk ff wat ze doen, zo'n meisjes vergeten vaak heel snel met wie ze wel/niet ruzie hebben gemaakt enz.

mochten ze toch vervelend doen, stap dan naar de staleigenaar en vertel het hele verhaal, over de pony opjagen en hele de ruzie enz

probeer als die meisjes vervelend doen, eerst met hun te praten.leg ze uit waarom je boos werd, helpt t niet dan zou ik naar de staleigenaar gaan

laat die meisjes het plezier dat je hebt met je paardje niet verpesten!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 13:02

Snik, rijden met die meiden in de bak is al een crime omdat ze constant gillen en schreeuwend met elkaar praten. Mijn paard kan een hele hoop hebben, maar geen geschreeuw aan zijn hoofd. Als je er wat van zegt is het "we schreeuwen helemaal niet" of "wat doet ie dan, ik zie niks"

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 13:17

ja ik ken het..heb een tijdje op een manege gestaan, op een gegeven moment liepen ze met Destiny(tessa verzorgde haar ze wisten niet dat destiny van mij was, kenden me alleen van Quentin)ik kom er aan is Destiny uit de stal, dus ik denk tessa is er, maar tessa zat op haar eigen pony, liepen er 3 meisjes met destiny over het terrein!
dus ik zeg:he wat doen jullie met die pony, o zeggen ze die verzorgen wij en misschien mogen we die kopen!
ik zei stond ze niet met mijn paard samen in de wei, jawel maar we hebben destiny eruit gehaald!die 'enge' hebben we laten staan!
dus Quentin helemaal over de zeik in de wei aan het rennen!ik zei tegen die meisjes zet mn pony heel snel trug op stalen dan spreek ik jullie wel ik moet eerst Quentin binnehalen!
dat is jouw pony niet!kreeg ik als antwoord!! nou toen ben ik boos geworden!!ik weet toch zeker wel of t wel of niet mijn pony is!

maar die kregen toen ook een verzorgpony en gingen ze rijden&schreeuwen enz en met zweepjes gooien in de bak enz...ja dat moeten ze vooral doen als ik met Quentin in de bak ben....zo'n ruzies mee gehad!

tot de staleigenaar het een keer zag, toen mochten de meisjes meteen naar huis en terug komen als ze nomaal konden doen!

dus ga toch maar met de staleigenaar praten!

en rijden ze de hele dag op de pony?of is er een bepaald uur dat de bak vrij is zodat dan iedereen tegelijk moet rijden?anders zou je kunnen wachten tot ze klaar zijn met rijden!

veel succes in elk geval!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 13:26

Zulke dagen heb ik dus af en toe ook! bij ons staan dan een paar koters met huurponietjes en 1 met een eigen pony.ze lopen de hele dag alleen maar te crossen met die beesten zelf met eentje die maar 1 goed werkende long heeft! maargoed als ze niet ophouden bij mij gooi ik ze op de mesthoop.verder gewoon niets van hun aantrekken,gewoon lekker goed proberen te rijden en als ze echt niet luisteren of jouw in de weg rijden gewoon een keer superkwaad worden dat wil ook nog wel eens helpen! succes ermee

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 14:07

Ik kan de hele dag rijden, maar ze zijn er altijd midden op de dag. 's Avonds is het veel gezelliger maar mijn paard wil ook wel eens lekker het zonnetje in natuurlijk. Er is al een keer een gesprek geweest met de ouders van die kinderen maar nu doen ze het weer. Er moet een pensionstal komen voor die koters met een grote geluidwal eromheen en dan krijgen ze allemaal een houten hobbelpaard.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 15:17

Ik weet precies wat je bedoelt....Ik heb precies hetzelfde gehad op mijn oude stal, voor mij betekende dat eigenlijk alleen maar ergenis en op het laatst kwam ik alleen maar op tijden als zij er niet waren (zo'n hekel had ik inmiddels aan hun). Maar nu sta ik gelukkig op een andere stal en hopelijk wordt mijn plezier daar niet bedorven, maar dat denk ik niet want daar rijden eigenlijk alleen maar wat oudere meiden (beetje meer me eigen leeftijd) Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 18:24

kan mer voorstellen dat je gek word in zo een situatie.... Maaruh helaas weet ik van mezelf van vroeger ook nog dat we tikkertje speelden in de bak en dan het liefst als de z ruiters aan het oefenen waren. Niet geod te praten maar toen wel errug leuk. Ben ondertussen al 3 keer zo oud als toen. Nu vind ik het ook vervelend als kiddies (op dit moment geen alst van omdat ik prive sta) erdoor heen crossen maar ach het gaat over en adners waarschuuw je ze toch heel voorzichtig met een riek of zo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 18:58

Oh nee Kim? Geen last meer van gillende koters....???? Wacht maar! Nee hoor, ik ben heeeel lief. Kan me idd voorstellen dat ze het bloed onder je nagels vandaan halen. Ga gewoon even naar de staleigenaar. Kan hij ze niet gewoon 'schorsen'? Daar heb ik ook weleens van gehoord.
Of misschien dat jullie eve met de eigenaars van die pony's kunnen gaan praten? Succes ermee en laat ze je niet gek maken!
Renske, zo'n verhaal heb ik nog nooit gehoord! Echt schandalig wat denken ze wel!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 19:00

bemoei jij je er niet mee .... jaa... Wanneer kom je weer Anique. banketstaaf van je arm hoe kwam het nou....

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 14:13

Ze kijken me nu heel boos aan als ik er kom. Een van die meiden is het oudere zusje van een ander meisje (die hebben samen een pony) en die is godzijdank nog wel zo bij de pinken dat ze normaal tegen me doet. Iedereen wordt wel eens boos, en in mijn geval, denk ik, was het terecht. De staleigenaar wordt ook wel eens gek van die meiden, maar de ponies zijn van die meiden zelf. Nou ja, er zijn altijd mensen met wie ik het wel goed kan vinden, en ik steek ze lekker de ogen uit met Baduhs snelle galop (meisje willen altijd racen, maar ik ga altijd harder, hihi). Lang leve mijn ex-renbaanpaardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:38

Juist! Gewoon omgaan met mensen die je wel aardig vind! Ze hebben je paardje toch niets gedaan hè?!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 20:55

Nee, en dat is heel verstandig, want wie aan mijn paardje komt krijgt te maken met een aanval van blinde woede van moi. Boos!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:17

Jeetje wat een akelig verhaal! Ik snap echt niet waar die kinderen het lef vandaan halen om uberhaupt een paard te gaan zitten opjagen en daarna ook jou nog eens een grote mond te geven. Als ze nou eens blij waren met een beetje advies!! Bovendien begrijp ik het echt niet als mensen dieren niet 'op handen dragen'. Ik kan er zo boos om worden als paarden alleen maar als 'gebruiksvoorwerp' worden gezien. Zo van: paard van stal halen, zadel erop keilen, lekker gaan rijden (niet warmrijden ofzo, nee meteen in draf weg) en daarna het paard zwetend op stal zetten. Niets poetsen, niets droogstappen, niets 'naknuffelen' en ook niet even afspuiten ofzo. Echt zo ontzettend dierenbeulerij!
Ik zou gewoon een keer naar de staleigenaar gaan en het verhaal helemaal naar waarheid vertellen, met alle kleine details erbij die jou misschien onbelangrijk lijken, maar die bij hem misschien nét de doorslag kunnen geven. Want welke staleigenaar wil nou een stelletje onruststokers op zijn stal hebben, waardoor de lol van anderen wordt verpest? Ik zou dan zeggen: die drie een andere stal laten zoeken en vooral niet wachten totdat de andere pensionklanten hun paarden één voor één weghalen, want wanneer je de kinderen niet eens goed toespreekt, dan blijven ze toch gewoon doorgaan.
Voor mijn gevoel heb je het dus wel goed gedaan door je mond open te trekken. Probeer er alleen ook even in alle rust met de staleigenaar over te praten. Misschien dat hij ook wel 'kriebelig' wordt van die kinderen en dat dit inderdaad de doorslag geeft.. Geen idee. Succes en sterkte ermee in ieder geval

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 21:23

Ik moet toegeven dat ik nog al snel "advies" geef. Ik doe het zelf ook niet altijd goed, maar in mijn ogen is schreeuwen, gillen, te laat straffen en te hard straffen gewoon niet goed. Het paard begrijpt het niet, en die kinderen moeten dat leren begrijpen, maar iets aannemen van iemand anders is er niet bij. De eigenaar weet het en ergert zich ook regelmatig, maar ze rijden een paard dat heel lang van hem is geweest en ik snap wel dat je dat niet 1,2,3 wegstuurt.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:29

Ik geef ook altijd 'advies' terwijl ik het zelf natuurlijk ook niet altijd goed doe. Er zijn dan ook heel vaak, dnet als bij jou, kindjes op mij kwaad.
Ik wordt dan nog kwader, maar meestal kan ik het na een paar uur wel weer rustig uitleggen, tgen die meisjes ze zijn dan meestal ook niet meer zo boos op mij.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:31

idd erg banketstaaf... kan je niet met je stalbaas gaan praten??als die kinderen maar kunnen doen wat ze willen ..ja dan mogen ze strax echt alles!!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:46

Als ze een paard verzorgen en rijden die van hem (staleigenaar) geweest is en zo behandelen, dan zou ik als ex-eigenaar al helemaal hartstikke boos worden op die kinderen. Je wilt toch niet dat ze je paard slecht behandelen? Ach ja, ik weet er verder ook niets over. Misschien dat die kinderen normaal wel goed met dat paard omgaan.

enedium

Berichten: 81
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:55

Wat ben ik blij dat ik dat niet heb, ik zou er knetter gek van worden,
en zij van mij, want ik ben ook nogal snel met advies (zeg maar gerust betweterig).
Probeer het maar wel zo snel mogelijk op te lossen, want aan haat en nijd op stal heb je ook nix, verziekt de sfeer.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 00:05

das een bietje klote, nja, nix van aantrekken...
Dan zeg jij toch tegen de stalbaas dat zij zich op die pony afreageren..

Zal die baas er ff wat van zeggen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 09:38

Anique_Vaandrig schreef:
Renske, zo'n verhaal heb ik nog nooit gehoord! Echt schandalig wat denken ze wel!


ik was toen zo boos!!
die meisjes zouden een pony krijgen, destiny werd niet door mij gereden maar door n meisje dat al n pony had, dus ze hadden al helemaal bedacht dat ze destiny misschien wel konden kopen!
ze kenden mij alleen van Quentin.
Destiny is altijd superlief dus iedereen aait haar graag enz, dat maakt me niet uit, maar dat ze haar uit de wei haalden!en er mee rondliepen en zeggen dat ze niet van mij is....maar die meisjes moesten toen als 'straf' de rest vd dag op stal helpen, anders moetsen ze naar huis, en ik heb ze meteen Quentin(dat 'enge' paard)laten wassen k had de dag erna wedstrijd en heb n hekel aan wassen, dus ze hebben hem gewassen en mn zadel&hoofdstel gepoetst(en ze vonden het nog leuk ook...!en hebben hun excuses aangeboden!)


maar bubbels, laat ze maar lekker boos kijken!dat gaat vanzelf wel weer over!
en als je ze weer echt slecht met hun pony om ziet gaan, zou ik er gewoon weer wat van zeggen, als het bv echt uit de hand loopt, met schreeuwen of overdreven de pony afstraffen enzo!

maar laat je plezier niet verpesten door een stel kinderen!!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 11:56

Tegen hun eigen pony doen ze wel normaal. Maar ze proberen allemaal die verwaarloosde pony naar hun hand te zetten, en dat is niet wat het beestje nodig heeft. Zucht. Ze zijn nog steeds boos, maar laat maar lekker gaan.