Drawreins???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 11:04

Ik sta nu op de Groene Velden, voorheen bij Holtslag ja.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 11:06

Aha, dan woon ik maar 12 km bij je vandaan. Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 11:07

Correctie dan woon je maar 12 km van mijn paard vandaan...ikzelf woon 38 km van mijn paard af. Zit je in L'stad of Swifterbant?
Wel leuk, wij staan naast de hoefsmid.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 12:07

hoi, ik leef in dronten. Als jij in almere woont heb ik al eens contact met je gehad *LOL*

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 12:32

Al die hulpteugels, misschien is een "waarschuwing" wel op zijn plaats. Zelf rijd ik nooit met hulpteugels om de simpele reden; ik vind als je hulpteugels nodig hebt je ergens in de training tekort geschoten bent (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd). Als je een paard goed traint en je geeft je paard de tijd om al het geleerde te verwerken ben ik ervan overtuigd dat hulpteugels niet nodig zijn. Waarom heb ik het over een waarschuwing: als het paard niet loopt zoals wij dat willen, is het dier eigenwijs. Weinige denken dat het aan onze rijstijl zou kunnen liggen, of het zadel niet goed past of simpel je paard is nog niet voldoende ontwikkeld om de gevraagde oefening uit te voeren. Op zo'n punt aangekomen knoop je, je paard zo op dat je hem dwingt om het hoofd op een bepaalde manier te dragen, als je paard niet in balans is zal het de verkeerde spieren gaan gebruiken. De meeste paarden worden kapot gereden dankzeij allerlei hulpteugels en het vervelendste van alles is dat hulpteugels zo geaccepteerd zijn dat de meeste mensen het normaal vinden dat je bij elk probleempje wel een hulpteugel kunt vinden. Wat ik hier heb getypt is niet zo maar een hersenspinsel van mijzelf je kunt het bij iedere goede Manueel therapeut voor paarden navragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 14:30

Amen Odi.

Een paard opleiden is iets wat meer tijd in beslag neemt dan dat de meeste mensen denken. Het begripsvermogen van een paard zit iets anders in elkaar dan dat van een mens, niet alleen trager, ook anders.
'Waar rijkunst ophoudt begint de zadelkamer', daar zit wel wat in denk ik.
Aan de andere kant worden allerlei hulpteugels ook door allerlei topruiters/africhters gebruikt, dat dat op een andere manier gaat moge duidelijk zijn.
Omdat wij zo graag op een paard zitten zijn wij ook degenen die moeten zorgen dat het dier dit aankan. Middels training maken we het paard sterker, sneller, atletischer, leniger en bewuster zodat hij ook kan uitvoeren wat we van hem vragen, dit is de plicht van de ruiter. Dit tov de opvatting dat het de plicht van het paard zou zijn om ons te dienen.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-01 15:29

het probleem is vaak(en dat gebeurd mij ook)dat je vaak sneller wil dan goed voor je paard is,heb een jong paard maar wil graag nog dit jaar NK rijden,eigenlijk stom Frusty
ben ook op een gegeven moment met drawreins gaan rijden,maar merkte al snel dat achter de loodlijn ging lopen en dat vind ik zeer lelijk.ben gestopt met drawrein en nu loopt hij weliswaar nos vaak te hoog maar laat wel face zien en heeft een rechte nek.start toch op de NK maar stel me er niets van voor dan een paar gezellige dagen zoals in 97 98 en 99,want sfeer onder de ruiters is er altijd op een NK

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 16:51

Lang leve de futurities.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:22

Ja dat klopt wel Cornelie maar dan op een ander forum....hier is het veel gezelliger.
Had jij ook niet gereden toen tijdens de clinic van Chris Knol? Dan weet je ook over welk paard ik het heb, Lips are sealed dat hoeven zij verder niet te weten hoe ik erover denk, en de meesten met mij, ze doen er toch niks mee Lips are sealed

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 18:22

Hoi Ik ben op zoek naar echte Western drawreins. Weet iemand waar ik die kan vinden.
Kim