Ka(art) & Poe(ts) - het eerste verslag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Ka(art) & Poe(ts) - het eerste verslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 01:14

Jaaaah, ik heb de primeur, ik mag het eerste ooggetuigeverslag uitbrengen!! Net thuis en toch nog maar even online, met een heel verhaal in m'n hoofd kan ik toch niet slapen.

Iets na half 5 ging ik op weg naar de Brabanthallen. Onderweg kwam ik een meneer tegen die een hele lange zweep onder z'n arm had. Hij keek mij wat angstig aan, zo van: 'Ik denk dat ik weet wat jij denkt maar dat denk je dus verkeerd' waarop ik terugdacht: 'Geeft niet hoor meneer, ik weet wel waar u net bent geweest' Haha!. Eenmaal op P&K aangekomen zag ik nog veel meer mannen lopen met zwepen onder hun arm, het leek wel alsof er ergens een nest zat waaruit er eentje naar buiten was ontsnapt. *LOL*

Eerst maar eens een kijkje genomen bij de diverse stands. Ik was vooral niet weg te slaan bij de stand van het Duitse Division Horseworld. Mèèèn, zoveel sjabrakken had ik nog nooit bij elkaar gezien! Ze verkochten ook de supermooie fluwelen sjabrakken waar m'n zusje er laatst twee van heeft gekocht op Boekelo. Voor de liefhebbers: twee voor 45 euro en echt de moeite waard! Daarna richting stamboekhal. Onderweg een stop bij de Pavo-stand, waar de standhoudster iemand bleek te zijn met wie ik vorig jaar een houding-en-zit-cursus had gevolgd (zij herkende mij overigens, ik haar niet) en toen eindelijk... de eerste Bokkers! Bij de stand van het New Forest-stamboek stonden namelijk een paar meiden met jassen van Stal Sintels, dus dat kon niet missen. Even kennis gemaakt met Liberty (Linda), Colga (ehm... hoe heet je ook alweer? *schaam*) en Confetti (Martha), en toen door naar de stallen om de New Foresters te bekijken. En wie kwamen we daar tegen? Miss Bokt Snob Kim & haar gevolg uiteraard! Tong uitsteken

Ik bedacht me toen dat ik twee jaar geleden op P&K mijn allereerste meeting had, toen nog van Horses.nl - ik ging toen met Manon 2 naar de kur op muziek van het Groninger viertal kijken. Ik ken Kim nu dus op de kop af twee jaar IRL, wat vliegt de tijd toch Haha!. Natuurlijk even Platpoot Lottel een aai gegeven, grooms Anouk en Assie begroet en ook de beveiligingsjongen gezien waar Thirza vorig jaar zo weg van was (lekker ding? - vraag het Kim maar) Tong uitsteken. Verder kennis gemaakt met Craignethan (oftewel Liesbeth) die in een prachtige middeleeuwse jurk liep vanwege de Shireshow. Zij zouden optreden vlak na de Groningers, dus die zou ik ook nog kunnen zien.

Ben toen in m'n eentje teruggegaan naar de hal om iets te eten en ben vervolgens even op strooptocht gegaan. Er was een stand met zadels van Horseman Outfitter en daar heb ik even mijn hopelijk-toekomstige-nieuwe-zadel bewonderd. En net toen ik besloten had dat ik toch maar echt geen sjabrak ging kopen, kreeg ik een sms-je van Joost. Hij vond dat ik die bodywarmer met tijgerprint niet echt nodig had en dat die lakleren beenbeschermers ook onzin waren. Heb hem gefeliciteerd met zijn kennis van mijn goede smaak Haha! en liet hem weten dat ik weer eens gevallen was voor oerdegelijk donkerblauw: geruite sokken, een fleece sjaal en een halstertouw... De schade viel dus mee.

Het was toen al bijna half 8 en dus tijd voor de Groningershow. Die werd opgevoerd door Zeske, Graaf, een Groninger voor een wagentje en 'die dame in dat dressuurpak': natuurlijk onze Kim op Lodewijk! Deze dame was volgens de omroepster Z1 en al hard aan het trainen voor de Z2 (*grinnik*), en achter mij hoorde ik een wat oudere vrouw vol bewondering zeggen: 'Zooooo die heeft een mooi achterbeen!' Compliment voor Lottel dus! De omroepster vertelde een leuk verhaaltje rondom Kim en Lodewijk: dat ze hier haast geboren waren, dat ze er elk jaar bij waren en dat Kim vorig jaar degene was die op P&K de meeste shows heeft gereden. Er werd prachtig gestrekt en het zag er allemaal prima uit! Bij het afgroeten stond Lottel heel relaxed en onverstoorbaar op rust, en op dat moment hoorde ik achter me: 'Ben jij Karin van Bokt?' Ik had al een verhaal opgevangen over ene Valentino en had dan ook al een vermoeden wie dit was en jawel: het bleek Cealli te zijn met haar vriendinnetje Ippolata. Weer een paar Bokkers gemeet dus. Lachen

Ik heb nog even naar de show van de springende-Fries-voor-de-wipwagen gekeken en ben toen weer naar de stallen gegaan, alwaar Jantina en Eduard inmiddels ook gearriveerd waren. Vervolgens met Jantina en Assie naar de Shireshow gekeken (en ruzie gekregen met Kims digi, dus ik weet niet of de foto's gelukt zijn). Wat een prachtige paarden zijn dat toch, die Shires... Cool. Toen nog een stukje Stinkershow (met Bon Jovi als onze grote favoriet) en daarna zijn we weer even de beurs op geweest. Op een gegeven moment lopen we langs een stand met allemaal mentuig, zegt Assie heel serieus: 'Ik ga oogkleppen kopen'. Dus ik: 'Oogkleppen? Hoezo?' Zegt ze: 'Dan zie ik al dat spul tenminste niet en dan kan ik ook geen geld uitgeven'. Tja sorry As, ik had toch gezegd dat ik je hier zou quoten...? Tong uitsteken

Toen we bij de poffertjeskraam stonden (meneer de pofferbakker: 'Paardenvolk is gek op poffertjes') kwamen we erachter dat het al 10 voor half 10 was, en om 9 uur zouden Liberty en haar zus rijden. Die show hadden we dus helaas gemist. Na een laatste ronde langs de sjabrakkenstand (en een laatste vertwijfeld 'nee, ik doe het toch maar niet') weer terug naar de stallen, alwaar Eduard mij kennis liet maken met Experiment. Die heb ik nu geaaid, ben zelfs in zijn stal geweest, stoer hè! Maar serieus, Ex is gewoon een erg leuke hengst met een heel vriendelijke uitstraling. Jammer dat ik 'm niet onder het zadel heb gezien, maar dat komt vast nog wel een keer.

En toen was het alweer 10 uur, einde van de eerste dag P&K. Alles bij elkaar heb ik slechts 30 euro uitgegeven en ik heb ook nog eens een heel gezellige avond gehad. Als het goed is, zitten Kim & grooms nu flink aan de borrel. Morgen gezond weer op en nog twee leuke dagen tegemoet.

Voor iedereen die nog gaat: heel veel plezier! Voor de sjabrakkenfreaks onder jullie: alles is uiteraard op eigen risico, maar er zijn ook oogkleppen te koop Haha!.

En voor degenen die met de trein komen: achterkant station, roltrap af, rechtsom langs de fietsenstalling en dan alsmaar langs het spoor blijven lopen tot je vanzelf de Brabanthallen ziet. 't Is iig een dik kwartier lopen vanaf het station.

Tot zover het eerste ooggetuigeverslag van P&K, ik geef het toetsenbord door aan... de volgende. Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 02:13

Ik ga zondag...
ik heb mezelf zo voorgenomen: alleen een leuk shabrak, anders niks...
Wordt dus nog kiezen! Haha!

Heb ik geluk, ik heb al oogkleppen! Tong uitsteken

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 09:22

Heey leuk dat er al een verslagje staat!!Enne ik ben een sjabrakken freak dus dat komt mooi uit hahaha Lachen Party!! Heb er onwijs veel zin !!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 09:58

oooooooooooow ik ga vandaag alvast geld pinnen Haha! ailin heeft nooit shabrakjes genoeg Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:03

Ik ben ook geweest gisteren, heb alleen niet gemeet. Heb wel een paar Bokkers gezien in de shows (Kim op Lodewijk, Linda op Liberty en haar zus en Craignethan). Toen ik bij de stallen was waren jullie er namelijk niet (ik was wat vroeger gekomen, want mijn vader wilde graag alle shows zien) Haha! Ik heb Lottel wel ontdekt en even een knuf gegeven Lachen
Wie was die Groninger trouwens die naast de stand stond, wat een schatje is dat zeg!

Maargoed, we waren er rond vijf uur (eerst nog in de file gestaan Boos!) en toen een tijd rondgelopen over de beurs. Vooral menwagens kijken, want dat vindt mijn vader zo leuk. Ik had nog een leuk karretje gezien, maar die vond mijn vader helaas niet leuk (knalblauw met rood en een Pluto erop }>) *LOL* Ook nog langs de shabrakkenstands geweest, ik vond wel dat er een paar achterlijke shabrakken bijlagen zeg, o.a. een met zebraprint Verward Daarna naar de stamboek stands geweest, eerst nog een hele lieve Merens gezien die niet zo mooi was geschoren. En daarna gelijk even langs de stallen waar ik niemand vond behalve Lottie. Daarna weer terug geweest naar de stamboek stands en even alles langsgeweest. Daarna had mijn vader last van zijn rug dus zijn we alvast op de tribune gaan zitten tot de shows begonnen.
De show van de Mangalarga Marchador was best leuk! Best grappige paardjes, had er nog nooit van gehoord. Natuurlijk daarna de leukste show: de show van de Groningers! Zag er mooi uit hoor Kim! Super Lot Haha!
De andere shows waren ook heel erg leuk en de kür op muziek van de New Forests vond ik ook erg mooi! De zesspan Welshjes vond ik ook erg leuk! En de Friezen natuurlijk Kwijl
Na de shows nog ff langs de stamboek stands gelopen en nog even met een hele lieve Connemaraschimmel geknuffeld. Mocht er ook even bij in stal waarna ik gelijk allemaal kusjes kreeg van hem Lachen
Daarna zijn we weer naar huis gegaan, onderweg nog even langs Mc Donalds geweest, want we hadden nogal honger overgehouden aan acht poffertjes als avondeten Knipoog en een paar krentenbollen.

Het was dus erg leuk! Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 10:52

Toen ik net wakker werd bedacht ik dat ik nog iemand had gemeet: Daphne oftewel Bubbles! Zij stond het blad Hemel op Paarden te promoten. Ze hadden een ton lekkere spekkies op hun picknicktafel staan en daar hebben we er even een paar van gesnaaid Haha!. En ik heb SuperQuinta zien rijden met haar Tinker. Ik wist niet dat zij het was, maar Assie wist dat wel.

Spirit, dan kwam je ongeveer tegelijk met mij aan. Jammer dat je niemand hebt gemeet! Dat karretje met die Pluto was vast van Voskamp uit Hall, ik ben daar laatst trailers gaan kijken en dat karretje viel mij toen ook op Haha!. Sjabrak met zebraprint heb ik nou net niet gezien, hadden ze ook met tijgerprint? Was leuk geweest voor bij mijn bodywarmer met tijgerprint die ik toch never nooit zou kopen Tong uitsteken.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:19

Haha, nee volgens mij hadden ze geen tijgerprint. Ik heb het in ieder geval niet gezien. Wel een andere met een soort van blauwe stippen. Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 12:13

Oh ik kan nu al niet wachten. Laat ik nu net bijna jarig zijn en een serieus sjabrakken tekort hebben? (NOT!)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 13:19

Ik heb trouwens nog een heel kjoet cadeautje voor Maarten gescoord op de stand van het Fjordenstamboek. Zie hem zo op de LAN-party, ben benieuwd wat hij ervan vindt... Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 18:07

Whaaa ik KRIJG een shabrakje van Assie! Party!!
Dus tja das helemaal mooi...

Ik ga morgen (zondag) en ga meteen een shabrak voor een vriendin kopen!
Ben benieuwd hoe de shows vandaag verlopen zijn?

Karin nog even dit:
Kaart en Poets is wel wat anders hoor! *LOL*
Of wil je dat ik nog even 'mijn knopje omzet' vanavond en uitgebreid op Bokt zet wat ik allemaal over jouw zieltje voel? Extreme duivel
Kan natuurlijk... Schijnheilig
Jammer dat je niet zondag ging, had je graag willen meeten. Verdrietig Maar je komt gewoon een keer met Maarten en weet ik veel wie allemaal deze kant op oke?

En DE vraag is natuurlijk voor iedereen:
Blijven Assie en Nimber de stok-oude vrijgezellen van Paard & Koets?
Of...
Komen zij met verliefde glunderende oogjes thuis? Lovers
Dan nog:
Wie zijn hun slachtoffers? Extreme duivel

Mannelijke bokkers, gij zijt gewaarschuwd.
Zélfs nog op zondag... *LOL*

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Re: Ka(art) & Poe(ts) - het eerste verslag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 23:49

[quote="Karin
Er was een stand met zadels van Horseman Outfitter en daar heb ik even mijn hopelijk-toekomstige-nieuwe-zadel bewonderd.

laat me 1 keer raden ka: het podium endurancezadel????

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 23:55

Ik heb de shows van de asulandiers gezien (ik weet het ras niet meer schaam, zoiets toch.) De merens, de gelderse paarden, de braziliaanse moeilijke naam paarden en de haffies en de tinkers ... Knipoog

Verder Anky ofcourse met foto's, die zal ik strakkies of morgen even posten en toen naar huis.
Heb geen bokkers bewust gezien helaas Boos!
Zij mij misschien wel maar ja Lachen
Heb niks gekocht want ik heb al zoveel rommel hoewel ik wel getwijfelt heb bij een shabrakje, maar ik heb er nog zoveel Knipoog

Ik was nog nooit op de beurs geweest en moet zeggen had hem wel wat groter verwacht.
Groetjes
Liesje
Laatst bijgewerkt door Liesje_1 op 17-11-02 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 00:00

Nee Lon, helaas ga je niet door naar de volgende ronde. Haha!

Podium is idd ook erg mooi spul, maar ik ga toch voor de Thorowgood Griffin Endurance. Dat zadel dat ontworpen is door Jill Thomas. Navy heeft 'm ook.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:06

Ik ben dus vandaag geweest, samen met horseless, we kwamen om precies tien uur aan bij de brabanthallen en konden dus fijn in de rij staan wachten tot de kassa's geopend werden. Toen we uiteindelijk boinnen waren zijn we gelijk doorgelopen naar de stallen, waar we niemand zagen, maar uiteindelijk zagen we de jas van Kim (lekker herkenbaar) en hebben we de Groningermensen (Kim en Jantina op dat moment) ontmoet. Nog even bij Kim geholpen met Lodewijk verzorgen (mocht zijn staart vasthouden tijdens het bandageren Haha! ) en daarna naar de ring om wat shows te zien. Als het goed is hebben we van alle shows wat foto's gemaakt.
Daarna de show van Anky gezien (wat waren de vlekken van de spotlights toch eng...) waarna we terug gingen naar de stallen. Toen hebben we ook Assie ontmoet, die heeft ons een aantal van de boktpaarden laten zien, en bij de Shires ook nog wat bokkers.
Daarna, terug bij de Grunningers ook Anouk, Billy en nog wat andere bokkers ontmoet. Daarna met de paarden mee naar de show, en ik moet zeggen, de oppersnob is net Anky (zoals ook werd omgeroepen), het ging echt heel netjes, af en toe eens een galopswisseltje, mooie show dus.
Ik heb maar besloten dat ik volgend jaar ook maar eens groom moet gaan worden, kan ik er ook drie dagen gezellig bij zijn! Dus Kim, als je nog een groom nodig hebt Tong uitsteken

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:18

Liesje_1 schreef:
de braziliaanse moeilijke naam paarden

De Mangalarga Marchador! Haha!
Leuke paardjes zijn dat he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:21

Ik was er ook, ik heb wel naar Kim uitgekeken, want ik herinnerde me dat zij iets met de Groningers zou doen, maar ik heb haar niet bewust gezien. En nu zie ik ineens een heel topic (wat zeg ik, forum!) over P&K, ach ja ik ben niet zo'n fanatieke bokker als jullie, en het was ook nog een verassing dat ik toch nog ging, eerst wel toen niet, en toen toch weer wel. Maar me vriendin heeft nog wel een heel mooi wagentje voor shet gescoord (enkel en dubbelspan), hij zat erg lekker, en was wel mooi, alleen al die duitsers?

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 02:56

euhh ja die moeilijke, mooie paardjes hoor vooral die vos en die koffievos Knipoog

kwijl,.. Leuk om zo is een ander paardje die tölt zo te zien doen Lachen

Niemand mij gezien ofzo ? Ik heb helemaal niemand gezien (snif)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 10:59

Jaaaahhh wij zijn ook geweest, idd niet gemeet (althans niet met mensen van hier) maar wel een heerlijke lange dag gehad.
Heb me weer heerlijk lopen ergeren aan de "show"van de de fjorden. Jammer dat ze van die kostbare 20 minuten niet meer maken.

Viel ons bij de shows wel op dat er erg veel kuurtjes op muziek gereden werden door 2,4,6,8-tallen. Zag er allemaal wel super uit hoor, ben zelf helemaal voor de fell-pony gevallen (mocht er ooit wat met Tjo gebeuren). En voor dat zwart/witte panterbonte appalooosa minihengstje, wat een droppie zeg.

Qua inkopen met een zeer magere oogst naar huis gegaan (zou ik dan toch alles al hebben???), alleen een fluoriserende basebalcap gekocht (handig voor als we in het donker naar buiten gaan) en 2 bordjes met zo'n funnytekst erop. Ohja en een ander halster.
Nog wel naar shabrakjes gekeken maar er zat niks van mn gading tussen, ongelofelijk he bij zo'n aanbod?

Na een lange terugreis de meiden thuis gedropt en nog ff naar mn gele knuffel gegaan. Halster gepast en toen naar huis gegaan.

Heb nu al zin in Equitana!
Viv

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:09

ARGH! Nu baal ik dat ik niet ga.. Misschien dat ik mijn moeder nog zover krijg me vandaag op een te rijden..

Karin schreef:
Podium is idd ook erg mooi spul, maar ik ga toch voor de Thorowgood Griffin Endurance. Dat zadel dat ontworpen is door Jill Thomas. Navy heeft 'm ook.


GOED ZO! Is echt de beste Zit heerlijk, en ook voor Dressuur is het een superfijn zadel. Podium vind ik "vrij" prijzig (zeg maar duur), maar ik ging ook al voor de keus voor kunststof. Ook makkelijk in het onderhoud, en in de regen rijden of zwemmen Tong uitsteken is geen probleem. Voor de geïnteresseerden: http://www.jill-thomas.com

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:10

Sorry.. Dubbelpost.. Deed erg vreemd (databeest was weer aan de gang..)
Laatst bijgewerkt door Navy op 17-11-02 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 13:43

Tong uitsteken Dacht even dat je me zou vergeten. Snik. Heb iedereen lastig gevallen met foto's en verhalen over mijn paardje Baduh (inclusief verschillende standhouders die niet eens boeken over budjonny's hadden, SCHANDE ) en de man van de Bit die deed alsof ie me een hele goedkope verzamelmap verkocht (13 euro! Dat is zonder verzendkosten!) maar toen ik gister de nieuwe Bit kreeg zag ik dat zo'n verzamelmap maar een tientje is, dus die meneer met zijn sigaar is helemaal niet zo aardig als ie eruit ziet.
Toen ik 's avonds thuis kwam had ik overal pijn (tip: als je de hele dag moet staan, doe dan geen schoenen aan die een halve maat te klein zijn) en ik heb maar 20 euro verdiend, maar ik had wel mijn eerste boksmeeting te pakken! Hihi. Altijd gezellig. Schijnheilig

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Ka(art) & Poe(ts) - het eerste verslag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 17:43

Karin schreef:
Ze verkochten ook de supermooie fluwelen sjabrakken waar m'n zusje er laatst twee van heeft gekocht op Boekelo.
...
Voor iedereen die nog gaat: heel veel plezier! Voor de sjabrakkenfreaks onder jullie: alles is uiteraard op eigen risico, maar er zijn ook oogkleppen te koop Haha!.

Die fluwelen sjabrakken waren ook heel mooi.
Toen ik de sjabrakken zag moest ik meteen aan jou verslag denken.
Ik had geen oogkleppen nodig, Michel zorgde er wel voor dat ik het niet meenam. Maar ik vond zo'n zwarte wel hééééééééél mooi. Lips are sealed

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:12

Vippie schreef:
En voor dat zwart/witte panterbonte appalooosa minihengstje, wat een droppie zeg.


die waren allemaal leuk he! Heb je ook die show gezien???

De appaloosa's hadden ook de stamboekprijs gewonnen *LOL*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:10

Oooh wat een leuke verslagen! die van mij komt morgen als ik echtw eer een beetje alive ben want aarggh wat voel ik me vreselijk zielig!
wel grappig als je Z1 startgerechtig op een blaatje zet dat ze er van maken dat je bijna Z2 mag starten haha