Anky versus Mariette op TV

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Anky versus Mariette op TV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 10:15

Wie heeft gekeken? Wat vonden jullie ervan.
Mijn mening : knappe reportage


Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:19

ik heb een klein stukje gezien, maar met wie reed anky die proef nou? |Dat was toch partoutje? Ik vond hem niet ijzersterk gereden. Heb ook maar deeltjes gezien.

....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:20

Duh,
dat was Krack in zijn kur op Jerez,
wel ijzersterk gereden dus!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:28

Ik vond het wel een wat oppervlakkig programma, waarin Anky erg goed en professioneel overkwam. Mariette Withages vond ik een hoog heks gehalte hebben, en ook weinig kunnen beargumenteren. Waarom die juryverschillen er nou waren ( 6 en 9 voor passage en appuyement?) werd eigenlijk niet uitgewerkt, echte verbeteracties ook niet.

Wat mij verbaasde was dat de overgangen piaffe-passage waar toch duidelijk een paar stappassen in zaten toch 6-en en 7-s kregen. Ik heb altijd begrepen dat het zeker niet de bedoeling is, en dan zou je toch lagere punten verwachten.

Wat een schitterende proef van Krack trouwens, en wat kan Mart Smeets toch ook achterlijk doen. Je zou verwachten dat je in de voorbereiding de vertalingen even bekijkt en "half pass" is dus geen halve pas, maar een appuyement! Bloos

Kortom, wel leuk maar toch een beetje een gemiste kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:30

Het viel mij op dat ze de echt leuke stukjes uit de kur niet gebruikt hebben. Ze lieten nu de onderdelen zien waar sterk op gescoord is. Maar hoe de wissels etc. gepunt zijn, dat mochten we kennelijk niet weten.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:31

Lielle schreef:
Wat mij verbaasde was dat de overgangen piaffe-passage waar toch duidelijk een paar stappassen in zaten toch 6-en en 7-s kregen. Ik heb altijd begrepen dat het zeker niet de bedoeling is, en dan zou je toch lagere punten verwachten.

Same here!
Misschien omdat hij op zich wel gesloten bleef en goed opgericht?

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 10:36

Oppervlakkig zeg je, akkoord, voor iemand die er meer van kent is dit zo.
Maar naar dit programma kijkt iedereen. En niet iedereen kan om de technische termen. Dat is juist het probleem. Wil men dressuur behouden als olympische sport dan moet dressuur begrijpelijker worden voor iedereen. Ook de jurering. Er is nog een hele weg af te leggen. Maar Mariette is op de goede weg met bemiddeling hieromtrent. Een klein voordeel is dat Jacque Rogge(baas Olympische Spelen) ook een Belg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:37

Dan zou er dus vanuit het positieve gejureerd zijn, feit dat ie al bleef bewegen zou dan al goed zijn voor een voldoende?? Of dat ie binnen de baan bleef, want met zijn passage pak je toch snel een hekje mee.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:41

Carri, ik begrijp wel waarom het oppervlakkig bleef, maar voor mij was dat wel onbevredigend. Bovendien denk ik dat je juist nu de kans had om te laten zien wat er dan de redenen waren voor die 6 vs een 9 en wat er zo moeilijk is aan die piaffe-passage overgang. Verder vind ik Mart Smeets erg denigrerend pver paardensport in het algemeen. Overigens ben ik erg benieuwd of turnen (= jurysport) dan ook gaat verdwijnen van het olympisch programma Frusty In mijn ogen zijn de kosten een veel belangrijker aspect in deze discussie.

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 10:50

Akkoord, Lielle, maar als de 6 versus 9 wil gaan uitleggen op TV dan wordt het misschien te technisch. Een andere verklaring voor de 6 kan zijn : onoplettendheid van de jury op dat welbepaald moment. EN dan wordt een ' neutraal ' cijfer gegeven.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:02

Maar anders creeer je nooit het begrip voor de moeilijkheid en charme van dressuur. Ik krijg de details over buitenspel bij voetbal ook door mijn strot geduwd, of ik wil of niet. Met nog 10 keer een herhaling, uit allerlei standpunten; lijkt me ook iets voor zo'n appuyement, met daarna het voorbeeld van een paard dat onvoldoende schaart en van de grond draaft.

M.i. kun je iedere leek het verschil uitleggen tussen een paard dat in de piaffe zijn achterbenen 20 cm of 2 cm optilt. En zo zijn er meer voorbeelden te bedenken. Mijn vriend die zelf helemaal niet rijdt is na een paar jaar meekijken aardig in staat om mij te vertellen of Pablo lekker loopt of niet, zonder dat ik hem iedere week in heb 'bijgeschoold'.

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 11:10

Nogmaals akkoord. En voor mijn part wordt dressuur zo populair als voetbal en komt het alle dagen op TV. Zalig.
Leuke vriend heb jij. Mijn man kan helemaal niet om met de mentaliteit in de dressuur, gelukkig heb ik een aantal goede vriendinnen die altijd bereid zijn een dagje tribunezitten uit te oefenen om van dressuur te GENIETEN. Dit hoeft voor mij niet altijd een KUR zijn.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:17

On topic
mail offensief beginnen naar Studio sport?

Off topic
Mijn vriend gaat soms mee naar 'echte' dressuurwedstrijden (laatste observatiewedstrijd in Kootwijk bv) maar meestal komt hij alleen naar mij kijken *lief* en mag dan achteraf nog 10 keer het verhaal van de proef, welke fouten ik heb gemaakt en alles wat daarbij hoort aanhoren, en doet dat toch heel geduldig.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:35

Ja, klein stukje gezien. Mijn moeder begreep er nu tenminste iets van Knipoog (mens zonder paardenverstand, grinnik). Maar... een beetje vreemd vind ik het wel dat ze er aandacht aan besteden. Ik bedoel... wat heeft Studio Sport nu eigenlijk uitgezonden aan rapportages in Jerez bijv. Hoop dat er toch iets meer paardensport op de NEDERLANDSE tv mag komen. Was al lichtelijk verbaasd dat RTL 5 enige weken geleden Paardensport uitzond & nog wel live Verward

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:03

Ik heb het ook gezien en inderdaad had ik ook zo iets van nou het had wel wat meer over die proef gemogen. Ze laten Ankie zien, die zit daar dan ook, die had zelf commentaar kunnen geven op haar proef en dat jurylid had commentaar kunnen geven en de cijfers kunnen uitleggen. Mensen met geen verstand weten niet eens wat passage en piaff is, hadden ze mooi over kunnen hebben. Nu was het echt wat weinig inhoud!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:10

Ik had het ook gezien, en ik vond het heel gaaf!
Alleen toen die interviewer aan Anky vroeg of ze met de jury flurtte wist Anky nix meer te zeggen en werd helemaal rood!
Krack-c liep ook een super kür!
Ook erug mooie muziek...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:12

Die vragen van Mart of ze ook probeerde te imponeren vond ik ook wat vaag beantwoord, want dat is toch precies waar dressuur over gaat?

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:24

Ik vond het een gezellig keuvelpraatje, maar ik heb geen dingen gezien of gehoord waar ik van onder de indruk was. Ik denk ook niet dat dit stukje televisie voor een leek interessant was om te bekijken, omdat er net niks in gezegd werd... Ik was een beetje teleurgesteld.

Ehmja??

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:42

Ik was wel benieuwd welk jurylid dat nou was die Anky liever niet tegenover zich wilde hebben. Haha!
verder...ja het was niet veel bijzonders, maar elke minuut paardentv is er weer een zullen we maar denken.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:22

Leuk leuk, ik heb het opgenomen en ga vanavond even terug kijken Lachen


Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:31

Ik vond het allemaal erg oppervlakkig en vroeg me af wat de strekking was van het interview.
Ik vond wel dat Mart eindelijk een keer niet zo negatief uit de hoek kwam. Meestal doet hij veel denigrerender over de paardensport.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:32

Vond ik ook, maar dat kwam misschien door Anky haar ...euh... brede glimlach Schijnheilig

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:51

ach heb niet gekeken, boeit me trouwens niet zo hoe de jurering (verkeerd geschreven I know!) in elkaar steekt, maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:00

Mart Smeets is nogal goed in denigrerend doen, over dingen waar hij niet veel van af weet.

Ik was 2 jaar geleden bij de Olympische spelen in Sydney, heb het daar life meegemaakt, De dressuur en de geweldige sfeer iedere avond in het Holland Heineken Huis. Ene meneer Smeets was geloof ik nogal gefrustreerd over het feit dat hij in Nederland moest blijven en niet vanuit Sydney verslag mocht doen. Vervolgens ging hij eens even uit de doeken doen hoe de sfeer in Sydney en het Holland Heineken House was. Dat kwam er ook erg denigrerend uit en hij zat er finaal naast. Lips are sealed

Nee hoor, ik vind hem geen proffesionele en objectieve verslaggever. Maar ik geloof dat ik nu een beetje van de strekking van het topic afdwaal.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, ardanwan, AVdB96, Dnies90, Esther_r20, Gigixponys, Hanjan, ImkeTarek, Lukasje, Mauritzio, stefanie33, vilheide en 186 bezoekers