Pablo was lekker loom door het warme weer en had al 5 uur op wei gestaan dus ik durfde het wel aan.
Hij was gelukkig niet zo gek (de afgelopen dagen ging hij er elke dag wel even van tussen, *GRMBL*) dus het ging aardig. Eerst even "gewoon" gereden en daarna beugels van het zadel gehaald en knoop in de teugels gemaakt. Ik was alleen in de buitenbak dus ik kon ook niemand in de weg rijden.
Eerst dacht Pablo dat hij lekker hard kon gaan draven en lekker mocht doen waar hij zin in had maar toen ik hem een paar keer afremde en weer terug op de hoefslag zette snapte hij de bedoeling en bleef braaf zijn rondjes op de hoefslag lopen.
En daar ging ik dan: lekker gymnastieken en na mezelf wat moed te hebben ingepraat heb ik in de galop ook een paar keer mijn been over zijn hals gegooid (naar dameszit dus). Dat heb ik maar een paar keer gedaan want Pablo ging steeds harder en harder. Maar goed, ik heb gedaan.
En ik mag het wel vaker gaan doen want echt superlenig ben ik niet meer te noemen. Normaal doe ik het liever aan een longeerlijn maar dan moet je maar net iemand vinden die je wil longeren.
Volgens mij zijn een aantal tieners nu op de manege nu wel helemaal overtuigd van het feit dat ik niet spoor