Ik maak de slof altijd vast zodatals hij vanaf mijn hand aan de binnenkant van het bit zit en dan door naar buiten en naar de singel. Als je het andersom vast maaktlijkt het wel minder te flapperen tegen zijn neus maar voor mijn gevoel/oog loopt de slof dan vast om het bit.
Andere mogelijk oplossing is hem gewoon bijna vast te houden maar als hij dan ook maar enigszins omhoog komt dan loopt hij meteen in de slof en dat vind ik super irritant omdat ik dan dus geen druk meer op de teugel heb. Ik wil dus met een losse slof kunnen rijden.
Waarom rijd ik met slof daar moet je je hier altijd voor verantwoorden. Hij houdt er nogal eens van om aan de wandel te gaan. Zo kan ik hem in een schouderbinnenwaarts meer druk geven, als ie dan eruit klapt blijft ie bij me en hoef ik niet zo te rukken en te plukken. Verder heb ik hem nergens voor nodig. Eigenlijk helemaal niet maar het lijkt wel of het tussen zijn oren zit, als dat ding eraan hangt loopt ie beter een aangezien hij vd week zonder wat lastig was dacht ik ik rijd hem weer eens een keertje met slof.
Dit probleem heb ik wel vaker als ik een tijd met slof rijdt dat hij ermee gaat spelen dus. Als ik hem nu een tijd niet gebruik en dan wel gaat dat een tijd goed maar dan weer niet.
Ik vind het gewoon irritant, ben ik de enige met zo'n raar speels paard???