Zelf ben ik er op tegen....
Bij mij op stal staat een 3,5 jarig paard, ze is nu iets meer dan een half jaar onder t zadel. Het 'probleem' waar t over gaat is dat ze niet nagevelijk te krijgen is, of in ieder geval moeilijk (heb er zelf nog nooit op gereden dus weet niet hoe ze in de mond is). Eerst reed de verzorgster haar met een dubbelgebroken bit, toen werd ie te sterk voor dr en heeft ze er een enkelgebroken bit ingedaan. Nu komt het paard dus totaal niet naar beneden met dr hoofd en rijdt ze dr regelmatig met slof.
Ik heb t nu een paar keer bekeken en waar ik dus erg op tegen ben is dit:
t paard komt rechtstreeks (dus koud!) van stal, wordt naar de buitenbak gereden en hup hoofd naar beneden getrokken en dat een uur lang

Nu heb ik dus voorzichtig eens aangegeven wat ik er van vind en dat t paard nu de volgende keer zonder slof echt niet de ervaring heeft dat t fijn is om daar te lopen en zn hoofd dus alleen maar meer demonstratief in de lucht gooit...

Maar ze luisteren en niet naar me

Ik heb zelf ook een jong paard en mij wordt juist geleerd dat ik goed de achrterhand er onder moet rijden en dan komt ze heel makkelijk met dr koppie naar beneden (natuurlijk niet alleen dat, maar jullie snappen wat ik bedoel toch?), en zie daar t werkt

Maargoed t verhaal is lang genoeg denk ik zo, ik wil graag jullie meningen. Dan kan ik die in de strijd gooien (of juist niet, als jullie de slof ook een goede optie vinden?!)