weten jullie nog een lekker receptje voor je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

weten jullie nog een lekker receptje voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 21:01

weten jullie nog een lekker receptje voor je paard/pony om te voeren? graag ook bijzetten bijv. 1 kg wortelen, halve schep granen...enz.. ik hoop dat er wat lekker bij zit voor mijn verzorgpaard! ohjah het is een fries voor de duidelijkheid.
groetjes marijke

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:23

boyd is gek op een mengsel van muesli, wortel en appel...maak er een slobber van...weeg niks af....gewoon op de gooi..... Haha!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:25

hier een recept van koekjes (ik heb ze zelf nog niet gemaakt)

Koekjes
ingredienten
100g bloem
100g zemelen
100g honig
50g gemalen amandelen
2 à 4 appelen
1à2 soeplepes vegetale olie

aan het werk
meng in een grote kom de bloem, zemelen, amandelen en honing door elkaar. voeg er een snuifje zout toe. rasp in dezelfde kom de appelen en meng goed. voeg er de olie toe en meng tot je een ongeveer homogeen `deeg` verkrijgt. doe er eventueel een beetje water bij.
rol het deeg tot een `slangetje`. zet het op een geboterde plaat gedurende 35min in de oven op 120°C .
als je slangetje gebakken is, snijdt ze dan in stukjes.

varianten
i.p.v het in een slangetje te rollen kun je je deeg platstrijken en er vormpjes in uitsnijden (bv hartjes en/of sterretjes) en het nadien in de oven laten bakken.

i.p.v zemelen kun je haver gebruiken

taartje
om een taartje te maken gebruik je hetzelfde deeg dan voor de koekjes.strijk het deeg plat en zet het in een klein taartvormpje (taartvormpje moet voordien geboterd worden).
snijdt een appel in snijfjes/sneedjes en schik ze in het rond tot je hele taartje is bedekt met appel.
zet je taartje 35 min in de oven op 120°C.

ps: de koekjes kun je redelijk lang bewaren, maar de taartjes kun je maar max 1 à 2 dagen houden. dus maak deze juist de dag vóór dat je bij je pony/paard gaat.

lady_xxx

Berichten: 37
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:07

Als ik mijn paardje iets lekker wil geven dan pak ik gewoon een emmer en doe daar hetvolgende in:

Brokken (ongeveer halve schep)
Mais (2 of 3 handjes)
Knoflookpoeder (1 tot 2 schepjes)
Water (tot het een beetje nat is)
Crackers fijngeknepen (zoveel je wilt)
ACE Wortelsap (bij de aldi verkrijgbaar, ik weet niet of het erg goed is voor je paard dus daarom doe ik er maar een klein scheutje door)
Als ik nog een lekkere koek ofzo toevallig mee heb doe ik dat er ook nog door!
En paardensnoepjes met Banaan, Wortel, Kruiden smaak of naturel vind El Rashit ook erg lekker.

DAt geef je aan je pony en Vork Vork hij zal het erg lekker vinden echt waar! TIP VAN NU HAHAHA