Ik weet het niet, je kan het van beide kante bekijken. Maar wat is nouw jullie mening??
Als je paard ongeneesbaar is, wat niet te hopen valt, wat zou je dan doen. Hem laten inslapen in zijn stal, of hem naar de slacht laten brengen (Ik laat de verzekering ernu buiten, dus dat moet je er niet bij betrekken)
Veel mensen krijgen bij de slacht nare ideeen (Een beetje Penny-achtig) en dat het iets 'zeer slechts' is. Daar zijn (zieke) paarden echter wel in 1 keer uit hun lijden verlost, en ze hebben in het einde zelf geen erg.
Wel hoor je vaak dat paarden het 'aanvoelen' als de daar staan, en de angst zegmaar ruiken.
Met inslapen hoeven ze niet onnodig vervoerd te worden, wat misschien een ellendige reis zou zijn. Tegen de spuit gaan ze echter wel vechten tegen de dood. Hun bloed stolt en ze voelen het door hun lichaam gaan, en het is hun natuurlijke drang ertegen te vechten of ervoor te vluchten, wat niet kan. Uiteindelijk vallen ze om (Als ze tenminste nog stonden) en dat is ook niet denderend.
Daarna worden ze ook nog eens opgehaald met een zo'n grijparm.
Al met al, als ik vergelijk zou ik echt niet weten wat ík zou doen. Ik denk dat het aan de situatie zelf ligt, wat mijn beslissing zou worden.
Eigenlijk hoop je natuurlijk gewoon dat je paardje een natuurlijke, snelle dood sterft...