iedereen bedankt voor de reacties in dat topiv

Ik heb inmiddels contact gehad met mn DA, die heeft mij heel erg veel gevraagd, en nav van wat ik vertelde sloot hij een paar dinge uit, epiliepsie ie het niet(dan had hij zn urine enz laten lopen, dat doen paarden met epilepsie schijnbaar als ze zo lang als Q bleef liggen, een aanval hebben) en hartklachten zijn het heel waarschijnlijk ook niet, omdat het in rust toestand gebeurde en hij zich ook echt niet druk stond te maken op de poetsplaats, maar gewoon op zn gemak om zich heen stond te kijken(hij maakt zich sowieso nooit echt druk)
omdat zn ademhaling normaal tot laag was en niet heel snel zijn het ook geen slecht functionerende longen, want dan zou hij dus heel sne zijn gaan ademen
hij kreunde wel een paar keer, maar ademde heel erg rustig
hij heeft wel eerder ervaring gehad met een paard die instortte, daar is de oorzaa nooit van gevonden en paard doet nu nog mee in de sport, maar hij wil iig zn bloed onderzoeken, iets met de rode bloedlichaampjes en homoglobine(voor transport zuurstof) want het is volgens hem een acuur zuurstof tekort geweest.
waarschijnlijk een tekort aan zuurstif in alleen zn hersenen, heel misschien in heel zn lichaam maar dan had ie weer anders moeten reageren
Quentin is dus doordat z hersenen niet genoeg zuurstof kregen even buiten bewustzijn geraakt.
als er nix te vinden is in het bloed, is de volgende stap een scan van zn hoofd, dan zit er wrsch een gezwel, wordt in zn hoofd nix aangetroffen dna kan het ook een bloedpropje zijn geweest wat even iets afknelde en later weer verder is geschoten.
als hij dat bloedmonster gaat nemen van Quentin, vraag ik naar bloedverdunners voor de zekerheid.
Verder mag ik(onder begeleiding) proberen om te gaan rijden, maar ik zie het echt totaal niet zitten!!
dan durf ik hem toch niet goed aan te pakken, omdat k bang ben dat ie da te hard moet werken en opnieuw zal instorten.
En Quentin is juist een paard dat je aan moet pakken en aan he werk moet zetten anders gaat ie allemaal van die irritante dingen doen(staken, over de bakrand hangen met zn voorbenen, of gewoon heeeeel er beroerd lopen, en hij moet juist zn rug goed gebruiken van de fysio)
ik ga hem voorlopig longeren, donderdag ga ik er in mn les voor t eerst weer op, heb ik meteen iemand erbij die mij ook hard aanpakt, zodat ik Q echt ga rijden ipv dat ik ga zitten meeliften met alle gevolgen van dien....
als ik ga rijden moet ik eerst longeren met zadel enzo op, voordat ik er op mag gaan zitten
ook moet ik voor&na het rijden op zn ademhaling&hartslag letten, of die veranderd.
hij kan op dit moment dus niet veel meer doen dan het bloed laten onderzoeken, maar als er een nieuwe 'aanval' komt stuurt hij Q direct door naar een grote kliniek metmeer apparatuur dan hij zelf, want een 2e aanval in korte tijd wijst op een gezwel of iig op iets wat dus echt fout zit.
wilde gisteravond longeren maar tot dat het donker was zaten er horzels, en daarna was het dus te donker om te kunnen longeren, maar ik moest hem gewoon aan t werk zetten, zoals ik was gewend voordat hij dus in elkaar is gestort.
dus dat ga ik doen(proberen) maar zie er wel tegenop, zie nogsteeds af en toe dat beeld voor me van Q die gewoon neervalt en niet meer beweeegt!was echt zoverschrikkelijk om te zien!!wil dat niet nog een keer meemaken, zeker niet als ik alleen met hem in de bak ben om te longeren(ouders gaan morgen op vakantie, niet dat die iets kunnen doen, weten ook nix vanpaarden, maar dan ben ik iig niet alleen!)
en om weer te gaan rijden....

ga 25 t/m 29 augustus naar ermelo, naar een trainingsweek, 2x per dag les, en ik ben nu al bang dat er daar iets fout gaat.
maar als zn bloed goed is mag ik er gewoon heen van de DA en als er tot die tijd nix meer is gebeurd, dan is de kans op herhaling vrij klein.
de DA ging iig overleggen met een arts van Someren, wat die er van denken(hij werkt veel samen met someren)
dus ik hou jullie op de hoogte!
en Quentin staat er nogsteeds bij of er nix aan de hand is, al heeft ie een paar dikke bulten op zn schouders van het vallen, zn zij is heel gevoelig, maar ja das ook logisch mn beugels waren nog opgestoken en hij valt er met zn volle gewicht op, dat zal ie wel voelen ja!
en verder heeft ie nog veel schaafwondjes maar die genezen wel weer!
arm paardje