toen deed ik nog peesbeschermers om en zelf mn sporen om en ff mn spullen opruimen, ineens hoor in Quentin kreunen en ik zie hem hangen, dus ik zei nog van he doe ff normaal(hij heeft een enkele keer de neiging om te gaan hangen als ie bv iets engs ofzo hoort)
en ik heb het nog maar amper gezegd of hij zakt door zn voorbenen, blijft heel ff op zn knieën zitten en laat zich dan met een harde kreun op zn rechter zij vallen!
ogen helemaal weggedraaid en hij bewoog niet meer! dus ik geprobeerd hem overeind te krijgen, nix hielp er kwam totaal geen reactie als ik iets deed, zelfs niet toen ik hem wat tikken gaf om hem overeind te krijgen hij was echt helemaal 'out'
toen riep ik mn instructeur(die stond in de buitenbak vlakbij les te geven, toevallig aan degene die Quentin altijd heeft gereden voor ik hem kocht) en die kwamen er aan, en toen voordat hun er waren stond Q moeizaam op, ik wilde zn zadel afhalen en hem ff wat kalmeren, zakt ie door alle 4 zn benen en valt naar me toen en was weer helemaal out!
maar hij hing dus nog vast aan die rubbers waarmee hij vaststond, dus instructeur die voorzichtig losgemaakt, anders schieten die nml kei hard terug
en met veel moeite zadel eraf kunnen halen(zadel aan 2 kanten kapotgeschaafd en mn dekje ook, peesbeschemrers kapot maar ja dat zijn alleen maar materiele dingen)
en toen met veel moeite kregen we Quentin zover dat ie opstond, en toen deed hij alsof er nix was gebeurd!
ff los laten lopen in de bak, maar ik mocht er van mn instructeur niet op, want als hij dus instort met mij erop lig is er heel beroerd onder, zeker omdat hij dus zelf echt niet op wilde/kon staan
dus toen zei hij dat we wel zouden longeren(moet ik toch al veel ivm zn rug, hij heeft ook fysio maar dat gaat dus de goede kant op, maar nu dit dus weer)
dus zadel op, hoofdstel om(en mn nieuwe bit getest, een Metalab Bit, zo'n Robart Pinchelss Bit, een dubbel gebroken bustrens met plat tussenstukje wat ronddraait)
en aan de dubbele longe laten lopen, hij deed het echt super!
niet te lang laten werken, en toen hem helemaal afgespoten, hij was helemaal vies en geschaafd, dus alle 4 zn kogels zijn open, zn knieën aan voor&zijkant en zn spronggewrichten aan zijkanten&achterkanten
maar gelukkig geen echte erge verwondingen
maar het enge is, hoe kwam het?! het leek of hij buiten bewust zijn was, en t had ook wel wat weg van een epilepsie aanval zoals mn buurmeisje weleens had
hij heeft het vorig jaar ook 2x een klein beetje gedaan, maar dat was zodra ik de singel vastmaakte(in het 4e of 5e gaatje, normaal met rijden zit ie in de 8e) dan zet hij zn buik uit, en ik maak de singel vast, en dan zakte hij door zn voorbenen, meteen zodra de singel vastzat, en nu stond hij al meer dan 5 minuten relaxed met zn zadel op!
en die keren zakte ie alleen door zn voorbenen of plaatste ze ver naar voren, nu gooie hij zich echt op zn zij, alsof ie een soort aanval had
je zou bijna aan een hersenbloeding oid gaan denken, heb dat een keer bij een mens gezien, maar ja dan kan er niet een kwartier later helemaal nix meer aan de hand zijn.
maar het leek alsof er iets even afgekneld werd, en hij daar door door zn benen zakte en buiten bewustzijn was
zn ogen waren helemaal weggedraaid, en hij reageerde echt totaal nergens op.
zie er tegenop om er mee te gaan rijden, wat als het nog een keer gebeurd?of als ik erop zit?
maar ik heb dus afgesproken dat ik komende week een paar keer longeer, zowel met touwtjes als 1 of 2 keer met zadel op en dan aan de dubbele longe, en dan volgende week weer naar les, daar eerst even met zadel op longeren, en als hij normaal blijft ga ik er dan weer op.
maar het zit me echt niet lekker. Morgen bel ik mn DA en vraag ik wat het zou kunnen zijn, maar je merkt nu dus helemaal nix meer aan hem!als je het niet weet, dan zou je niet zeggen dat er wat is gebeurd, behalve dan dat ie vol met schaafwonden zit, maar da geneest wel weer.
arm paardje