Heb ik de volgende vraag.
In April heb ik mijn eerste Lusitano hengstje gekocht, hij was toen nog geen 12 uur oud.
Bij de geboorte had hij een roze huid, lichte ogen (geen blauwe maar een tint lichter bruin) en een vos-achtige vacht.
Op de foto heeft hij rondom zijn neus gijze huid, maar op zijn gehele lichaam (onder de veulenvacht) was hij knal- en knalroos. Ik heb hem zowat helemaal onderzocht. (ook het randje om zijn ogen was roze)
Zo->

Toen hij droog was veranderde hij naar dit ->
(12 uur oud)->

(1 dag oud)->

Nogmaals, met een natte vacht zag hij er zo uit (in de regen met een leeftijd van 1 week)

Toen werd zijn huid volledig ZWART ipv roos, ook zijn ogen werden donkerder ... ->

(foto in de zon)->

En rond zijn ogen verscheen een merkwaardige kleur ...-> (goed letten op de kleine kringen rond de ogen op de 2 volgende foto's)

Die dan later weer oplichtte ->

Op deze foto zie je de verschillel tussen zijn veulen en "volwassen" vacht goed.

Xender staat 24/7 op de wei, dan verbleek je dus ook lijkt mij.
Mijn vraag is WELKE kleur ik in godsnaam heb en welke het gaat worden

Zijn ouders zijn beide schimmel, maar de vader draagt een verdunningsgen omdat hij een valk heeft gegeven bij een bruine merrie die dit niet droeg. Het is mij verder (nog) niet bekend of er bruinen langst Xen' moeder's kant zaten. (langst paps ook niet)
Wel heeft de vader een bruin veulen gegeven bij een roodschimmel.
Ik hoop dat ik niet al teveel foto's heb geplaatst maar dat leek me wel handiger bij het beoordelen.

Alvast bedankt, ik geloof dat er hier heel wat meer kleurenkenners zitten dan op de andere subfora van bokt.