De enting was gedaan, en toen was het tijd om de oren te bekijken.
Bas was hysterisch, steigeren etc : "Stomme vent, blijf van mn oren af ! "
Hij heeft bas in zn oren gekeken, tussen zn manen, eigenlijk overal even.
Ook het hoofdstel omgedaan om te controleren of dat niet te strak zat, dat hij daar misschien geïrriteerd van zou kunnen zijn. Maar dat was het niet, hij zei zelfs dat ik een mooi kwaliteitshoofdstel had voor het ukkie

Hij vond de oren op enige knopen en klitten na nog aardig schoon maar vertrouwde het toch niet helemaal.
Hij bekeek de maantop en zag daar schilfertjes en misschien wel neten-eitjes, iig was het viezig.
Hij heeft een plukje haar uit de oren getrokken en wou dat onder de microscoop bekijken, op verdenking van neten/mijt/luizen...
Vanmiddag zou hij me bellen.
Ik heb hem ook nog even gevraagd om naar Bas zn tanden te kijken en mij de leeftijd te geven die hij dacht ( ik ben zelf nog niet zo goed in tanden schatten, kan het wel zien, maar niet kleine verschillen in een paar jaartjes )
Hij zei dat Bas 4,5 was, dit jaar 5 zou worden.
Toch even iets heel anders dan de 8 jaar dier ik had doorgekregen van de verkopers

Ik had later wel van iemand anders gehoord dat hij meer naar de 5 zat en heb dat dus ook doorgegeven aan het stamboek, gelukkig maar blijkt maar weer.
Heb dus nog een hele jonge pony

Zonet werd ik gebeld, de DA had toch wat luizeneitjes gevonden in het haar.
Morgen kan ik een potje Neocitol halen waarmee ik hem een aantal keer helemaal moet wassen, met tussenpozen van 8 dagen.
Hij heeft het niet alleen op zn oren maar daar is het wel het ergste, daar is het lekker warm en vettig voor de luizen.
Verder vond de DA dat Bas er goed uitzag, en dat ik hem goed verzorgde * ik trots *

Goed, morgen dus dat spul op halen, het was het laatste flesje dat hij nog had want het werd uit de handel genomen, ik even mazzel

En dan zaterdag maar wassen, dan heb ik alle tijd en kan ik hem goed (droog)stappen, hij heeft een dikke wintervacht dus dat is niet zomaar droog, ik wil niet dat hij ook nog eens kouvat dus dan lekker zn dekentje op en stappen maar.
Hehe nou weet ik eindelijk wat het is, was dus toch geen angst van hem, maar serieuze irritatie...