Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Flutterby schreef:1: dagelijks poetsen. Anders noem ik het dierenmishandeling, voor een paard is het inmiddels ook niet fijn om vies rond te lopen.
daniel79"]
[quote="Flutterby schreef:1: dagelijks poetsen. Anders noem ik het dierenmishandeling, voor een paard is het inmiddels ook niet fijn om vies rond te lopen.

Halster, dekje en dat soort "zooi" heeft ze al veel geloof ik; hoofdstel is ook niet duur. Deken zal niet nodig zijn; sunny staat ook altijd zonder deken buiten. Is gewoon een kwestie van niet te erg in de watten leggen, niet scheren etc.daniel79"]
[quote="Flutterby schreef:1: dagelijks poetsen. Anders noem ik het dierenmishandeling, voor een paard is het inmiddels ook niet fijn om vies rond te lopen.

En zoals flutterby al zei.. ik heb idd al aardig wat spulletjes
Maar hoeveel tijd besteden jullie per dag ongeveer aan je paard? En hoe vaak moet je inenten.. dat soort dingen wil ik ook graag weten
sorry voor al dat gevraag..
Ik wil er alleen zo goed mogelijk over nadenken om zo goed mogelijk voor een paard te kunnen zorgen.. snap je ?

)
ik doe nu HBOV en heb maar 3dgn per week les
)

Kyona schreef:Ben het er niet helemaal mee eens dat je op een manege niet dagelijks hoef te gaan: tenzij ze je paard losgooien en/of longeren als je niet komt. Zelf ben ik toch wel gauw 3 uur per dag kwijt aan losgooien, mesten, poetsen, rijden/longeren of wandelen. Als je geen binnenbak hebt, ben je idd ook met stortregen/vorst de pineut. Kan knap lastig zijn een bevroren bodem.... In de zomer kost het wat minder tijd als hij in de wei staat. Dan krijgt hij ook wat vaker vrij.
En ik zit nu idd nog op de middelbare school.. ik zit nu in 4vwo en ik zal ook zowieso nog wachten tot volgend jaar omdat mijn rooster dit jaar echt k*t is, maar ik sprak laatst iemand die ook een paard heeft, en die heeft toen ze ging studeren ook nog genoeg tijd over gehad voor haar paard. Dat vraag ik me dus ook af
Aan de andere kant heb ik 3 zusjes waarvan er 1 ook paardrijd en een moeder die ook wel weer wil gaan rijden die er dan dus ook voor kunnen zorgen. 

) (nummer drie staat te koop)
De ene loopt rustig een week of 12(in de winter, zomers korter) en de ander moet met 10 weken wel nieuwe schoenen. Mijn merrie loopt op blote voeten en die wordt bekapt als het nodig is, meestal tegelijk met de ruin die 12 weken op zijn ijzers staat in de winter
)