oke, ons viertal reed ook slecht vandaag, maar wat ik allemaal heb zien rijden......
ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat meer dan de helft van de ruiters met dubbele teugels rijdt!
ook de pony-viertallen, en kleine kinderen
ik heb meerdere complete ponyviertallen met dubbele teugels zien rijden, en die kinderen maar zagen en rukken en plukken....
ook een M viertal bij de paarden reed allemaal met dubbele teugel
vandaag was er het vereniginskampioenschap, en de individuele pony-dressuur en alle vier&achttallen
maar het viel gewoon op als je gewoon met een enkele teugel reed, ook als je je handen netjes stil had viel je op
wat een gepruts was het zeg!
en oke, niet iedereen reed zo dramatisch slecht, en ik rij ook niet geweldig, maar wat een andere mentaliteit en manier van rijden dan hier in brabant zeg(oke de ponyruiters is hier ook vaak ruk en pluk werk, maar wat ik vandaag zag sloeg echt alles)
ook heb ik meerdere paarden gezien met kapotte en kale plekken van de sporen, en dan nog stug doorrijden met sporen en ze elke pas in die buik prikken
heb zelfs een paard met hele eelt-bulten op zn buik gezien!!
maargoed, ik was dus erg verbaasd over de pony-viertallen die dus massaal met dubbele teugel rijden, wat is daar het nut van??