Tot nu toe kreeg Gipsy iedere zomer minimaal een maand vakantie in een weiland heel ergens anders. Ze staat daar prima, mooi weiland, alleen maar merries bij elkaar, goed toezicht etc. Het nadeel: ze komt altijd graatmager weer terug, ziet er niet uit, geen spier meer erop en conditie nul. Echt weer helemaal terug bij af of zelfs nog verder terug. Ze is gewoon heel moeilijk op gewicht te houden en dan ook nog spieren opbouwen gaat gewoon heel moeilijk, uit het gras haalt ze blijkbaar te weinig. Bijvoeren in de wei is geen optie om diverse redenen.
Ze gaat nu hartstikke fijn, ziet er supergoed uit, loopt lekker en bovendien heb ik wedstrijdplannen

Als ze echt een maand of meer de wei in gaat zijn we dat dus allemaal kwijt. Dus we hebben een beetje een dilemma wat we moeten doen van de zomer.
De mogelijkheden:
* Gewoon een maand of langer de wei in. Pech dan dat ze zo terug valt, 't is niet anders.
* Kort de wei in, max. 2 weken, dan is niet alles verloren. Vind ik eigenlijk niet de moeite om daar helemaal voor af te bouwen.
* Helemaal niet de wei in. Doortrainen op stal, eventueel tijdelijk op een lager pitje. Vaker wandelen, grazen aan de hand, vaker buitenrijden, meer paddock. Dit is de optie waar mijn instructrice het meest voor voelt, vraag is of dat voor ons haalbaar is ivm eigen vakanties, eventueel kan stalpersoneel bijspringen. Er staan meerdere paarden op stal die zelden of nooit weiland zien en ik heb niet de indruk dat ze er onder lijden, maar ik ben er toch niet zo kapot van.
* Een andere stal voor een maand, waar ze de wei op kan, maar ook gereden kan worden. Een aantrekkelijke optie, maar ook met haken en ogen. (waar ze normaal altijd heen gaat 's zomers kan dit niet) En ik vrees dat er dan van serieus trainen toch weinig terecht komt.
* ? Iemand suggesties?
De eigenaresse van Gipsy en ik vinden dit erg lastig, zijn er echt nog niet uit wat we nou willen.
Voor d'r sociale contacten hoeft ze het land niet in, daar vindt ze niets aan. Voor de afwisseling hoeft het ook niet, die krijgt ze genoeg, fris zat tussen de oren.