ze riep me omdat dee zo goed liep, enm vroeg of ik foto's wilde maken
(ze bedankte me van de week zelfs voor alle tijd&energie die ik in Desire stop, omdat ze nu voor t eerst sinds 2 jaar echt heel makkelijk en fijn te rijden is!mn moeder&ik gaan niet zo goed met elkaar om, dus dat ze me hier voor bedankt is echt een uitzondering!)
maargoed, mn moeder rijdt inmiddels 3 jaar, 1/2 jaar manegeles, daarna desire gekocht, 1 jaar 2x per week clubles en 1x per week priveles
daarna een jaar bijna niet gereden(te warm/koud/nat/droog enz.....) toen ben ik Desire een week of 4/5 geleden gaan longeren, en daarna gaan rijden(ze heeft Z1 gelopen en was nu erg dik en slecht bespierd, daar wilde ik wat aan doen want t is een fijn paard)
inmiddels ben ik een paar keer met haar naar t bos geweest
en ik rij nogsteeds regelmatig een beetje dressuur in de bak thuis en longeer haar af en toe
maargoed, hier de foto's!
ik vind het alleen heel erg jammer dat ze nogsteeds niet zo goed kan zitten, ze werkt heel erg terug met haar zit, rijdt uit het ritme licht in draf en verliest daardoor nog regelmatig haar evenwicht/balans, en kan ze ook geen correcte hulpen geven(met zit/hand&been) daardoor werkt ze heel erg grof in met haar handen, want ze wil dat desire net als bij mij aan de teugel loopt, maar dat ze daarvoor eerst de achterhand erbij moet rijden en dat desire haar rug moet kunnen ontspannen, en zij dus beter moet gaan zitten, dat ze dan pas echt aan de teugel kan lopen, dat krijgt niemand haar duidelijk gemaakt, helaas
dus ik rij desire maar zoveel mogelijk, zodat ze toch nog soepel blijft in haar lijf, licht aan de hulpen en steeds makkelijker wil nageven, want het is best een leuk en lief paardje!
en hier staan de foto's van desire bij mij onder t zadel
[HAW] heb Desire gereden!
was de 2e keer ofzo dat ik er weer op zat na een jaar bijna niets te hebben gedaan, ze is nu al een stuk afgevallen!
[ITP] Desire in het bos
vandaag met 2 bokkers(merelberfe&miekevgool) buitengereden&foto's gemaakt die komen ook nog wel op bokt denk ik!
had desire meegenomen naar t bos omdat ik met Quentin morgen wedstrijd heb en hij 'serieus moest werken' vandaag en dus niet mee mocht naar t bos