* Als je paard een 'hoge' ruggegraat heeft, zit het zadel dan minder comfortabel?
* Ze zeggen dat het op elk paard past, maar past het ook elk mens? Je hebt natuurlijk verschillende inchmaten, dat is logisch, maar als je een beetje een knokige bips hebt (

* Zitten er ook nadelen aan dit zadel? Je hebt natuurlijk meer contact met je paard, maar kan ieder paard hier wel aan wennen?
* Als je bijv. reining wil rijden, bestaat er een boomloos zadel voor reining? Het lijkt me niet echt supercomfortabel als je een sliding stop maakt en je butst tegen de harde delen van het zadel.. (minder 'stevigheid')
* Ik heb een gebroken stuitje (al tien jaar geleden gebeurd, maar ze kunnen er niets mee). Zal ik daar last van hebben tijdens het rijden?

* Heeft iemand hier op bokt (ervaring met) dit zadel?
Het zadel bestaat vast nog niet zo lang, dus de vraagprijs zou nog wel hoog liggen, maar weet iemand wat je er in Nederland voor zou moeten verwachten qua prijs? Ik heb nu nog een goed zadeltje hoor, dus ik ben niet van plan om meteen tot aanschaf over te gaan, maar als ik over een tijd een veulen of jaarling koop is het misschien best wel handig om een zadel te kopen die ook op den duur nog past (want anders dan blijf je van zadel wisselen)
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hieronder staat degene die ik wel heeeel erg super vind: