Nu keek ik naar het hoofdstel en het zag er heel erg vaag uit.
Het bit zat er wel gewoon aan maar de teugels waren er vanaf.
Die zaten aan de neusriem vast.
Ik vroeg waarom dat zo was, en dat was omdat er ook wat kleinere niet zo geweldig rijdende kindjes op binnen rijden. Die kunnen niet stil zitten met hun handen

Maar nu ging ik dus binnen zonder bit rijden. En ik merkte er niet veel van eerlijk gezegd. Alleen in de galop, dan gaat degen die voor je rijd in galop en dan moet je zelf in draf blijven. Dan wil chalan er wel achteraan gaan en dan moet je rustig blijven en beetje inhouden. Dan ging ze eerst heel druk doen met haar hoofd maar nu niet zo heel erg. dat was wel heel fijn.
Volgende week gaan we weer naar buiten en dan doe ik de teugels wel weer aan het bit. Ze heeft de neiging er nog wel eens vandoor te gaan, en ik denk dat je met bit nog net wat meer te zeggen hebt.
Maar nu mijn vraag (want hij staat bij vraag maar raak): Wie rijd er ook zonder bit, of op die manier zoals ik heb gereden. Hoe vinden jullie dat en wanneer doen jullie dat? (ook buiten ofniet)
Maar nu ik zo met die neusriem rijd kan ik isschien net zogoed het bit er helemaal afhalen. Wat denken jullie? Maar als dat zou zijn dan kan ik net zo goed met alleen maar een halster rijden.

Groetjes van Fleur