moet je betalen voor een verzorgpaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kasander

moet je betalen voor een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-01 00:12

[color=darkblue][/color]

hoi allemaal

Ik heb een vraagje aan jullie.vinden jullie dat als je een paard van iemand anders verzorgd je hem/haar daarvoor moet betalen? Ik moet altijd betalen,wat vinden jullie daar van? je helpt diegene toch? dan hoort het gratis te zijn vindt ik.
doei xxxx
Laatst bijgewerkt door kasander op 24-12-01 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 00:14

Mij lijkt eerder dat je het gratis doet of er zelfs nog geld voor krijgt als je een paardje verzorgt, maarja ik ben geen kenner

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 00:18

Eigenlijk vind ik dat het gratis moet zijn.
1. jij rijd de pony voor hun, verzorgt hem en misschien koop je ook nog wel vanalles, dus inprincipe zou jij daar geld voor moeten krijgen.
2. jij gebruikt wel hun pony, dus daar zou je hun weer voor moeten betalen.
Dus.. ik vind dat het gratis moet zijn. Als je dat zo bij elkaar telt zeg maar..

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 00:51

Ik vind ook dat een verzorgpony gratis moet zijn. Je verzorgt dan de pony van iemand anders, dus zou je er wat dat betreft geld op toe moeten krijgen. Maar wat dat tweede punt van Nathalie betreft, daar heeft ze wel een beetje gelijk in. Maar aan de andere kant moet het wel een verzorgpony blijven. Je zou dan onderling iets kunnen afspreken van een vergoeding ofzo.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 10:05

Hmmm, laat ik dan maar eens met een andere mening komen...ik vind absoluut niet dat het gratis hoeft te zijn. Haha! Nu is het wel zo dat het voor mijn eigen bijrijdster ook gratis is *grinnik* dus ik persoonlijk hoef er geen geld voor te hebben, maar als je zelf bewust ook een verzorgpaardje zoekt om te rijden enzo dan vind ik niet dat je "wel de lusten en niet de lasten" hoeft te hebben zeg maar...het is voor de meeste eigenaars echt niet zo dat jij ze enorm uit de brand helpt, het is een wisselwerking; jij ontlast de eigenaar dan wel een beetje, maar de eigenaar staat ook een deel van het plezier af aan jou...Ik vind wel dat een bijrijdster/verzorgster niet bijvoorbeeld de helft van alle kosten zou moeten betalen, de eigenaar heeft immers zelf voor de verantwoordelijkheid gekozen, maar een kleine bijdrage vind ik best op zijn plaats. De eigenaar kan deze bijdrage dan weer in het paard steken als hij of zij wil. Mijn bijrijdster wil overigens wel het gevoel hebben dat ze ook een bijdrage levert, maar ik wil gewoon geen geld hebben dus zij koopt uit zichzelf af en toe iets voor het paard, dat vind ik voor mij dan wel weer mooi geregeld hoewel het geen verplichting is. Maar nogmaals; ik vind het absoluut normaal als je een kleine bijdrage levert wanneer je een paardje mag rijden (alleen verzorgen zou ik nooit voor -laten- betalen trouwens!), dat zou ik ook geen probleem gevonden hebben toen ik nog een bijrijdpaard had...maar ja, ik had mazzel en hoefde dus ook niet te betalen. Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 10:16

Ja daar heb je wel gelijk in vikki, daar ben ik het wel mee eens. Maar inprincipe als je dat zo denkt zoals ik het zeg, dan hoef je er niks voor te betalen. Maar het is idd ook wel weer waar dat hun een deel van hun plezier afstaan dus dat jij daarvoor moet betalen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 10:30

Ik ben het ook helemaal eens met Vikki.
Maar ik hoef niks te betalen om Bolivia te mogen doen, lucky me *LOL*

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 10:43

Ik betaal ook niks voor Lyrik, wel aan het eind van het jaar een kleine bijdrage.
Ik doe hem altijd 1 vaste dag en dan meestal nog dagen dat zij werkt enzo, dus dat is heel erg verschillend, dus ik vind dan zoiezo dat je geen geld kan vragen.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 11:43

Ik vind ook dat de BIJRIJDER moet betalen.Oke,als je het nou alleen bij verzorgen houd vind ik,als eigenaar van de verzorgde pony,dat je de verzorgster ook wel is een ritje op je pony mag gunnen als dank.Maar voor het bijrijden vind ik dat er absoluut betaald moet worden.Ook vind ik het logisch als de pony verhuurd word dat de hoefsmid en eventuele veeartskosten voor de huurder zijn.Dus ben het wel met Vikki eens[/u]

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:52

Ik vind....

dat als je alleen rijd wel moet betalen. Maar als je ook uitmest en gewoon helpt met de verzorging hoef je niet te betalen... Zo betaal je zeg maar tegen het rijden Haha!
Ik rijd gratis op jerai en ook op Charmotte in ruil daarvoor mest ik weer uit enzo.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 14:23