Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LauraMc schreef:Is het niet zo dat paarden in het wild juist tientallen kilometers afleggen op zoek naar plaatsen met meer voedsel?
Marieke_K schreef:Ik ben niet boomloos gaan rijden omdat mijn paard in verzet ging hoor.Het jammere van internet is dat mensen hier hun heil gaan zoeken: paard gaat in verzet dus er zal wel iets mis zijn met het zadel. Dan maar boomloos, maar dat is niet altijd de oplossing. Roep hulp in van ervaren paardenkennis die je paard ook kunnen zien en beoordelen IRL. Of je dan kiest voor een bepaalde inslag (NA of niet) ligt aan jezelf, als je maar het welzijn van je paard als prioriteit stelt.
1natascha schreef:Met het meeste ben ik mee-eens behalve "Ze voelen zich in een gesloten stal wél veilig...." Dat denk ik dan weer niet ik denk dat paarden er niet van houden om opgesloten te staan en liever de keuze willen, binnen of buiten staan, en liever de ruimte en optie krijgen om te vluchten als dat in hun ogen noodzakelijk is.
Lusitana schreef:Wie o wie heeft je ooit wijs gemaakt dat een boomloos zadel natuurlijk is???Wat boomloos betreft, ik ben er nog niet uit wat dat met natuurlijk te maken heeft.
Een paard is niet gemaakt om wat dan ook te dragen. Verder is de boom ontworpen om de ruggegraat vrij te houden, ik zie niet wat daar verkeerd aan is?
Ik zie ECHT NIET wat er verkeerd is aan een boom.
Lusitana schreef:Lang verhaal over boom/geen boom
RianneH schreef:Mijn paarden worden natuurlijk bekapt. Bekapper heeft nooit iets aan de stand werkelijk veranderd
garny95 schreef:Maar als ik hier echt natuur zou hebben, alles erop en eraan en ik zou mijn paarden loslaten daarin dan ben ik ze wel kwijt.