Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Voor sommige paarden met bijvoorbeeld mond problemen kan het het super goed werken.
Het is super vriendelijk, dus waar mag het niet van de KNHS?
daantjuhhh schreef:Hier een amazone met bit..
Maar ik vind het ook ronduit belachelijk dat je niet bitloos mag starten!
Voor sommige paarden met bijvoorbeeld mond problemen kan het het super goed werken.
Het is super vriendelijk, dus waar mag het niet van de KNHS?
Citaat:Op het moment dat je bitloos ringdresuur gaat rijden is het niet klassiek meer, maar iets anders en dáár wringt de schoen.
Visconti schreef:Volgens mij is die norm al versoepeld, je mag volgend mij nu tot de lichte tour zonder stang er in rijden.
Visconti schreef:Volgens mij is die norm al versoepeld, je mag volgend mij nu tot de lichte tour zonder stang er in rijden. Toch denk ik dat in de hogere klasses niet het meeste leed word veroorzaakt, de meeste mensen kunnen namelijk wel aardig rijden en hebben een onafhankelijke hand. In de lagere klasses is dit lang niet altijd het geval en denk ik dat het voor vele combinaties prettiger zou zijn als ze bitloos mochten starten.
JoviBan schreef:Bitloos voldoet nog steeds aan de definitie van de klassieke dressuur.
Dat er daarnaast verwezen wordt naar het bit, dat is dan iets uit de oudheid wat nodig gemoderniseerd moet worden.