Pavo Nature's Best vs. Subli Zonder ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Pavo Nature's Best vs. Subli Zonder ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 09:49

Achterom

Re: Pavo Nature's Best vs. Subli Zonder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:11

Mijn ongenuanceerde mening: dit is niks meer of minder dan een poging van de fabrikanten om mee te liften op de actualiteit, maar ik ben er nog niet over uit of het wel zoveel beter is dan het alternatief.
Zeker als ik lees dat bijvoorbeeld Subli Zonder weer allerlei toevoegingen heeft speciaal voor schrikachtige paarden. Ik wil helemaal geen supplementen extra aan het voer toegevoegd hebben...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:14

Ik ben een jaar geleden overgestapt op Nature's Best omdat ik mijn eczeempaard zo min mogelijk suikers wil voeren. Hij krijgt nu helemaal geen biks meer en zijn eczeem is makkelijker in de hand te houden. Of dat echt komt door de muesli kan ik natuurlijk niet zeggen, maar hij doet het hier heel fijn op dus ik blijf dit voeren. Mijn andere paard krijg trouwens wel basisbrok erbij, maar die is jong en volop in training.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 11:52

Wendy schreef:
Mijn ongenuanceerde mening: dit is niks meer of minder dan een poging van de fabrikanten om mee te liften op de actualiteit, maar ik ben er nog niet over uit of het wel zoveel beter is dan het alternatief.
Zeker als ik lees dat bijvoorbeeld Subli Zonder weer allerlei toevoegingen heeft speciaal voor schrikachtige paarden. Ik wil helemaal geen supplementen extra aan het voer toegevoegd hebben...

Ik weet dat tryptofaan angstdempend werkt enzovoorts, en dat is inderdaad toegevoegd. Verder weet ik van nog geen extra toegevoegde stoffen. Ik ga straks even naar de Welkoop om hondenvoer te kopen, en ik zal een papiertje en een pen meenemen om alles wat op de zak staat op te schrijven aan voedingswaarden. Dan heb je nog niet het volledige wat erin zit, maar al wel meer dan dit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:58

Klopt... maar als ik iets koop, waar in de titel al staat, 'zonder', dan verwacht ik niet dat er ongevraagd dit soort supplementen zijn toegevoegd...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:06

Dat is ook zo. Aan de andere kant is het 'zonder' bepáálde ingrediënten, zoals granen, melasse en GMO-producten. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Faux op 10-09-07 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:08

Ik heb eens een emmer pavo gewonnen.
Mijn paard vond dit erg lekker. Daarna ben ik over gegaan op subli omdat dit in het dorp te krijgen is.
Hij vindt dit niet lekker. Ik heb het idee dat hij het laat staan als ik het alleen voer.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:46

Heb wel eens pavo nature's best gevoerd, paardje was er dol op! Vingers aflikken Maar of het nu werkelijk 'gezonder' is dan ander voer ...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:50

Ben net naar de Welkoop geweest en heb de inhoud van een zak Subli Zonder opgeschreven, gaat per 20 kg.

Afbeelding

van sommige dingen weet ik alleen niet wat het inhoudt, dat ga ik proberen op te zoeken op i-net. Bijv:
Ruwe as ?
EW paard ?
VRE paard ?

En nog wat termen uit die grondstoffenlijst.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:53

Ruw as is de verontreiniging in het voer bijvoorbeeld door grond.
VRE paard is de eiwit waarde is het voer.
EW ken ik niet en staat ook niet in het veehouderij boek.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 09:09

Bedankt Saden! Ja

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:26

Ruwe as is ook zakvulling. Daar ontkom je niet aan, kijk maar eens of je kleine brokjes grijs gekleurd vindt. Dat is gewoon samengeperste stof die verwerkt wordt in de voederindustrie Boos! .

Ik weet dit omdat ik iemand ken die bij een zaadhandel werkt en het stof wat daar bij vrijkomt, wordt afgezogen en opgevangen in containers. Wordt opgehaald, nu gratis anders moeten ze het afvoeren en vroeger kregen ze er zelfs geld voor. Van dat stof worden kleine brokjes geperst en dat gaat in o.a. paardenvoer Haha! Haha! Haha!. Weet niet of er nog meer van dat soort ongein gebruikt wordt. De imperium van de kippeveren is gelukkig voorbij.

Ik voer ook Subli Zonder, maar alleen SZ is te weinig heb ik gemerkt over een tijdje van een aantal weken. Hij begon in te vallen en had niet meer zijn eigen vertrouwde dosis energie. Ik rij bijna elke dag in de bossen, maak het heus niet te gek, maar we zijn wel gauw anderhalf uur weg en dat ging niet meer op de SZ. Ik moet dus wel extra bijvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:31

ff offtopic vraagje
Wat kost de subli zonder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:34

Ik betaal geloof ik 11.00 euro, misschien 11,25 of zo, maar begin 11 euro.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:33

Bij ons in de welkoop is subli zonder 12.50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:35

Oke, thanks Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:39

Ruwe as is 'ruw' anorganische stof. Dus wat er na een verbranding over zou blijven. Alles wat organisch is, verbrandt nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:42

Dus dat kan van alles zijn. Maar waarom moeten er verbrandingsresten bij zitten?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:44

ik weet van een stalgenoot dat de subli zonder erg zout is. haar paard was er de hele dag van aan het drinken en aan het plassen...
Ik heb een tijdje Nature's best gevoerd, en dan ging op zich prima. ik ben uiteindlijk overgestapt op de kruidemuesli van Havans omdat ze die lekkerder vind, en ze er wat meer energie van krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:30

Daar zeg je wat, dat ga ik eens nader bekijken, misschien dat daarom zijn stal zo nat is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:24

Wendy schreef:
Mijn ongenuanceerde mening: dit is niks meer of minder dan een poging van de fabrikanten om mee te liften op de actualiteit...

Afgod

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:26

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:43

russel schreef:
Dus dat kan van alles zijn. Maar waarom moeten er verbrandingsresten bij zitten?

Het hoeven geen verbrandingsresten te zijn, het is alleen anorganische stof. Daar zit een aardig aantal van je noodzakelijke mineralen in.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:04

Ik moest een beetje lachen om deze zin: "Daar melasse ook een smaakmaker is zal uw paard of pony even moeten wennen aan de Subli® Zonder smaak." Subli zonder smaak Haha!

Maar even ontopic: Ik zou voor geen van deze krachtvoeders kiezen, aangezien het vaak alleen maar 'geblaat' is, dat het óh zo natuurlijk is. (Echter krijgen mijn verzorgpaarden 'gewone' brok, en dan zou ik toch liever een van deze kiezen, ik denk dan de subli).