Inmiddels heb ik ook gereden met het zadel en ik moet zeggen dat ik hier net wat meer steun aan heb dan aan de cheyenne. Er zitten losse kniewrongen bij die je onder het zweetblad aan een flink stuk klittenband vast kunt klitten. Die heb ik er nog niet onder gehad omdat je even de positie moet bepalen. Iedere keer op en afstijgen is ook niet alles dus vandaag is er iemand bij die me daar even mee kan helpen.
De erg brede achterflap van de zitting is ook erg fijn.
In dit zadel zit 1 inlage. In de pad zit er ook 1. Ik vind het alleen vreemd dat in het zadel de brede zit en in de pad de inlage met smallere stukken. Mij is altijd verteld dat die smallere zorgt voor extra ruggegraatvrijheid én voor een smallere zit van de ruiter. Maar als de smallere het dichtst op de rug ligt (in de inlage dus) dan heeft de breedheid van de brede inlage toch helemaal geen zin? Dan bouw je op het smalle stukje juist extra druk op omdat de brede dat niet meer kan ondervangen. Ook de smallere zit is hierdoor verdwenen.
Een ander minpunt is de nieuwe singel. Ik heb tot 2 keer toe aan de zijkant van mijn fjord gehangen. De singel kun je heel goed op de juiste plek singelen, maar tijdens het rijden verschuift hij toch naar voren en laat het daar nu net allemaal wat dunner zijn dan op de singelplek. Ik blijf dus bij de anatomische, daar had ik dit soort dingen niet mee.
In de nieuwe pad zit weer gewoon fleece aan de onderkant en een verbetering is de insnede aan de voorkant zodat de pad nog beter op de rug ligt.
Verder is het een stoer zadeltje!
Alle foto's zijn na het rijden gemaakt, dan valt ook te zien dat de singel vrij ver naar voren ligt en het zadel dus wat meegenomen heeft. De fjord staat heerlijk op rust, dus het zadel kan wat scheef lijken te liggen.

Het totaalplaatje.

Onder het zweetblad. Links dus het oppervlak voor de kniewrongen.
De rest van de foto's zijn hier te vinden, 3e album met de naam cherokee:
http://nina1993.mijnalbums.nl/