Wie heeft er ervaring met de ghost?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

furie26

Wie heeft er ervaring met de ghost?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 16:13

Over 3 weken krijg ik een Ghost zadel op proef.
Mijn paardje heeft een zeer korte rug, brede schof, ver terug liggende schouderbladen en andere boomloze zadels staan veel te massief. De kleine ghost leek mij een goede oplossing, al heb ik hem nog niet in het echt gezien.
graag zou ik horen wat de ervaringen zijn met dit zadel.

Morrie

Re: Wie heeft er ervaring met de ghost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:26

ik heb een Ghost zadel op een hele brede, schoftloze Noriker, met goed ontwikkelde schouder en het bevalt prima, het zadel blijft zelfs zo goed liggen dat ik vanaf de grond kan opstappen, dat lukte bij de barefoot en Torsion die ik hiervoor had niet.
We hebben een 2e Ghost voor 2 enorme KWPN-ers met hoge schoft, dat gaat ook prima

We hebben er wel een Westip singel bij (geheel elastisch) dat scheelt ook al een heel stuk

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:20

jep, heb er eentje voor mijn érg ronde tinker Ja en deze ligt perfect op zijn rug. schuift niet en ligt hem niet in de weg.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:42

Ik heb hem weer weggedaan en de ST teruggekocht.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:49

Kun je iets meer vertellen AM? Ik ben namelijk ook wel benieuwd Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:52

moet wel even vermelden dat ik een oude Ghost heb (2e hands) en de andere Ghost bij ons een splinternieuwe is met spectaculaire verbeteringen, ben er jaloers op (gebruik die dan ook vaker dan de mijne *hehe*)

furie26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 14:07

ik heb wel eens ergens gelezen dat het leer vrij slap is, klopt dat en hoe zit de ghost in vergelijking tot bv de torsion.

furie26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 14:07

Antheman schreef:

Waarom, beviel hij niet?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:54

furie26 schreef:
Antheman schreef:

Waarom, beviel hij niet?

Ik mistte de ST te erg.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:54

ah had je heimwee? Vork Nagelbijten / Gniffelen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:07

furie26 schreef:
ik heb wel eens ergens gelezen dat het leer vrij slap is, klopt dat en hoe zit de ghost in vergelijking tot bv de torsion.

Torsion ben ik niet zo bekend mee. Maar ik kan je wel vertellen dat het leer zeker niet slap is.
Ghost zit anders dan andere boomlozen. Je kunt nl zelf de beugelophanghaken naar wens instellen. Wil je een mooie dressuurhouding, dan doe je de haak naar achteren.Dit is meestal verder naar achteren dan de plek waar de meeste beugelhaken zitten. Verder een klein wrongetje en weinig zweetblad. Dit is dus echt anders dan andere zadels en daar zul je aan moeten wennen. Dat vond ik persoonlijk heerlijk aan het zadel.
Er zitten dus panelen onder, wat de zit iets minder breed maakt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:30

ik ga helemaal met je mee, al vond ik de middelste stand 'dressuur' genoeg zeg maar
Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:16

Zo zat ik erop.

Afbeelding

furie26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 14:23

Jeetje ik hoop dat het zadel op Lamasz net zo mooi staat als op jullie paarden. Ik kan niet wachten, ik baal er bijna van dat ik eerst nog op vakantie ga. Ik denk dat ik voor een bruine ga, al toont een zwarte misschien wel kleiner (wel belangrijk als je een dwerg arabier hebt).

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:47

Ah, handig dit topic ! Ik krijg vrijdag een Ghost zadel om te proberen/tijdelijk te gebruiken. Uiteindelijk willen we voor de Startrekk dressuur gaan, maar die zijn nog niet binnen enz. Ik ben érg benieuwd hoe de Ghost ligt. Ik heb een groot Westfaler paard van 1.73 m ongeveer. Normale schoft, lange rug en niet al te breed. Ik ben benieuwd ! Het is maar tijdelijk, maar toch !

Ik hou dit topic in de gaten en zal over een paar dagen ook mijn ervaringen neerzetten ! Lachen

furie26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:35

Leuk al die reacties, ik ga 16 dagen op vakantie en hoop daarna nog meer ervaringen te kunnen lezen.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:43

Nou, mijn test-Ghost is er hoor ! En ik ben tot nu toe dik tevreden ! Het was érg wennen in het begin, had nog nooit op een boomloos zadel gezeten, laat staan gereden.

Hij ligt erg netjes op mijn paard, en hij loopt er lekker mee ! Hij is wel erg klein. Nagelbijten / Gniffelen Paard lijkt gelijk 3 x dikker, hahaha. Ik vind het heerlijk zitten, hij rijdt lekker en tsjah.. wat kan ik er nog meer van zeggen. Alleen maar positief !

Opstappen is wel lastig, moet nog even uitvogelen hoe dat het beste moet met een boomloos zadel !

Dit is het zadel op Rowygo's rug !
Afbeelding

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:19

hij ligt mooi Ja

ik vind het ook een voordeel dat ik niet meer zo strak hoef aan te singelen, ding bljft geweldig op gam zijn rug liggen.
ik heb hem ook op napoleon geprobeerd maar dat was knudde.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:50

Hoi.

Vorige week heb ik een Ghost testzadel gehad. Ik ben al heel lang op zoek naar een boomloos zadel voor één van mijn IJslanders. Deze heeft echt een "dramatische" bouw en alles aan zadels schuift naar voren. Tot nu toe was de Ghost de uitzondering wat het schuiven betreft. Hij schoof nl. NIET. Wat ik wel vond was dat het zadel bergafwaarts lag waardoor ik steeds naar voren gleed. Dit komt ook wel door de bouw van mijn paard. Ik heb toen even twee handdoekjes dubbelgevouwen tussen het zadel en het dekje gelegd en dat scheelde al enorm. Mijn testzadel kwam van Buitenzinnig en Don mailde mij dat je extra halve inlages bij dit zadel kunt laten maken, zodat het aan de voorkant iets hoger ligt. Ik ben nog bezig met wat andere testzadels, maar wat mij betreft is de Ghost tot nu toe voor mij de beste keus.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 11:19

Glij je niet gauw naar voren door de platte voorkant? Ik heb nml. een paard wat soms gaat bokken in galop, dus een beetje steun aan de voorkant is dan wel prettig.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:56

Ran, zie wat betreft het naar voren eraf glijden de post boven die van jou. Op zich glij je niet zomaar aan de voorkant er vanaf tenminste het is mij nog nooit gebeurd. Ik denk dat het voor een groot deel ook wel met je zit te maken heeft, heb je een goede onafhankelijke zit of niet. Nu is Bokken wel een extreem natuurlijk en of je er dan makkelijker van voren af gaat weet ik niet (heb het nog niet meegemaakt) ik heb er in ieder geval nog geen melding van gehad maar als je de boel wat meer achterover wil hebben zeg maar (wat ik overigens afraad als je paard het qua bouw niet nodig heeft) dan kan je altijd denken aan de extra halve panelen. Met de Ghost kan je alle kanten op Haha!

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:25

Nou, je kan de zadels ook op proef uitproberen, dus dat zou ik dan zowiezo eerst doen. Maar het zadel ziet er gewoon erg plat uit van voren, maar misschien is dat meer mijn idee en zit het in de praktijk wel stevig.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 23:27

Ran, waar ligt Darp? ik heb een testzadel vrij op het moment.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:54

In ZW-Drenthe, vlakbij Meppel.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:06

Dat is mijn regio dus, mocht je interesse hebben in een testzadel stuur dan even een mailtje via mijn site. Ik heb nog een mooie rode liggen Haha!