Nuttige tips van pavo over huisvesting paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Nuttige tips van pavo over huisvesting paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 22:24

Zou je niet verwachten van zo'n voerproducent Haha!

Op de vraag 'te heet/te sloom paard' geven ze dit als antwoord:

Citaat:
1) Krijgt het paard voldoende structuurrijk ruwvoer?
Als je paard onvoldoende ruwvoer krijgt kan dat leiden tot rusteloosheid, maagzweren, en afwijkend gedrag zoals luchtzuigen en kribbijten.

2) Kan het paard overweg met zijn ‘buren’?
Indien het niet klikt met een buurpaard, kan dat resulteren in rusteloosheid, voernijd, agressief gedrag, slaan tegen muren. Of juist onverschilligheid (lethargie).

3) Staat het paard meer dan 20 uur per dag in de stal?
Er kan sprake zijn van verveling, en daardoor stereotiep gedrag, boxlopen, uit de box vliegen en druk zijn aan het begin van een training

4) Heeft het paard contact met andere paarden en staat het veel op stal?
Indien een paard geen contact heeft met andere paarden kan het gevolg zijn dat een paard totaal onverschillig wordt door een gebrek aan en sociale interactie en beweging.

*applaus voor pavo*
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 20-02-07 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

e_horse

Re: Nuttige tips van pavo over huisvesting paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:26

Tja dat helpt beter dan een kruidje zus en een poedertje zo Knipoog

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:53

Nou nog een goed voer maken zonder rare E-nummers erin enzo.
Kom op, he,niet zo naief,feelgood is in en verkoopt...
Natures best,duhhhh

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 08:35

CherokeeChum schreef:
Nou nog een goed voer maken zonder rare E-nummers erin enzo.
Kom op, he,niet zo naief,feelgood is in en verkoopt...
Natures best,duhhhh

Ja dat nature's best ik lag in een deuk toen ze het aankondigde. 'natuurlijk voer' Verward
Met nog steeds suiker soja en ander afval erin, alleen ietsje minder dan in gewone brok Slapen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:24

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

voor pavo! Fijn dat de voerproducenten ook zelf roepen dat een paard niet in een box hoort Lachen

Als ze nu ook nog goed voer gaan maken, zijn ze er helemaal Haha!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:37

Waarom zou je dat niet verwachten van Pavo?
Bedoel, uiteindelijk wil iedereen het beste voor zijn paard en vroeg of laat gaan mensen er wel overna denken en komen we (bijna) allemaal tot dezelfde conclusie.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:47

Hetja schreef:
Waarom zou je dat niet verwachten van Pavo?

Omdat je zou verwachten dat ze alleen maar in hun eigen straatje zouden denken en reclame maken voorhun eigen produkt.

Ook zijn er nogal wat discussies over je paard wel/ niet 24/7 op stal zetten en zijn er ook veel (dure) stallen waar de paarden helemaal niet buiten mogen lopen met soortgenootjes (verwondingen) of op stal staan zonder contact met de buren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:52

Opzich is het wel logies dat ze dit er bij zetten.

Stel een paard dar inderdaad 20 uur per dag op stal staat zonder sociaal contact. Dan kunnen ze wel kruidentjes voor gaan schrijven, wat dus waarschijnlijk niet veel gaat helpen. Krijgen ze als nog klachten.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:23

Niet zo wonderbaarlijk van pavo, er zijn steeds meer mensen die het heel belangrijk vinden dat hun paard buiten staat ed. Als Pavo dan een poedertje voor gaat schrijven tegen hyperactiviteit bij 24 uur stal is de rest van de site ook niet zo geloofwaardig Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:36

En toch vindt ik het wel bijzonder dat ze nu niet meer zeggen: zet maar zoveel mogelijk op stal, met veel krachtvoer en beperkt ruwvoer. Blijkbaar is de hele paardenwereld nu meer richting het meer vrijheid en een meer paardwaardig (veel sociaal contact e.d) bestaan aan het omturnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:31

Niet alleen de paardenwereld, bijna alles draait nu om natuurlijke produchten, biologies en dieraardig ect.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:46

Haha, een tijdje geleden stond er nog op de site dat stereotiep gedrag besmettelijk was! Heb ze gelijk gemaild met de wetenschappelijke bron erbij dat het onzin was, kreeg een mailtje terug en ze hebben het snel veranderd Knipoog

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:10

PAVO weet goede producten te ontwikkelen en op de markt brengen voor de mensen onder ons die paarden zo natuurlijk mogelijk wil houden (zie de aura/summer fit blokken en ze hebben een geweldig natuurlijke muesli

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 19:16

Elise schreef:
Haha, een tijdje geleden stond er nog op de site dat stereotiep gedrag besmettelijk was! Heb ze gelijk gemaild met de wetenschappelijke bron erbij dat het onzin was, kreeg een mailtje terug en ze hebben het snel veranderd Knipoog

OK dan!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:52

Citaat:
Elise schreef:
Haha, een tijdje geleden stond er nog op de site dat stereotiep gedrag besmettelijk was! Heb ze gelijk gemaild met de wetenschappelijke bron erbij dat het onzin was, kreeg een mailtje terug en ze hebben het snel veranderd

heb je dat wetenschappelijk artikel voor mij.

Kan ik die op stal ophangen. Bij mij leven ze nog een beetje in de tijd dat het allemaal besmettelijk is en ik sta dus altijd tegen een muur aan te banketstaaf. Duivel

Eigenlijk wil ik nog wel meer van dat soort artikelen (denk aan de ontworming en om alles over de hoeven met ijzers) kan ik er een mooie map van maken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:52

wie weet worden ze nog eens allemaal verstandaig;)

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:10

Cowgirl schreef:
Citaat:
Elise schreef:
Haha, een tijdje geleden stond er nog op de site dat stereotiep gedrag besmettelijk was! Heb ze gelijk gemaild met de wetenschappelijke bron erbij dat het onzin was, kreeg een mailtje terug en ze hebben het snel veranderd

heb je dat wetenschappelijk artikel voor mij.

Kan ik die op stal ophangen. Bij mij leven ze nog een beetje in de tijd dat het allemaal besmettelijk is en ik sta dus altijd tegen een muur aan te banketstaaf. Duivel

Eigenlijk wil ik nog wel meer van dat soort artikelen (denk aan de ontworming en om alles over de hoeven met ijzers) kan ik er een mooie map van maken.

Ik wil best eens even zoeken, heb nu alleen geen tijd.
Maar het meeste kan je prima vinden met scholar.google.com, alleen soms moet je via een uni. om toegang te krijgen. En engelse zoekwoorden gebruiken.