Hoe bevalt de crosslink ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Hoe bevalt de crosslink ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 13:07

Hoi,

Ik ben me aan het verdiepen in bitloos rijden. maar hoe meer ik weet hoe moeilijker de keuze wordt.

Nu lijkt me de crosslink van Goedhard bv. wel wat. Maar hoe bevalt tie met rijden ?
Als het goed is is de crosslink een bitless bridle, maar ook te gebruiken als sidepull en als normaal hoofdstel.

Maar hoe zit dat als je met bit rijdt ? dan heb je geen keelriem ??? en waar laat je de kruislingse keelriemen van de bitless bridle dan ?

Groetjes,

Maris

Shetfan

Re: Hoe bevalt de crosslink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:04

Ik heb er sinds kort eentje en je kunt hem écht ombouwen tot 4 verschillende dingen;
-halster
-crosslink
-sidepull
-bit-hoofdstel

Er zit een keelriem aan die je er helemaal af kunt halen. De crosslink-dingen kun je er ook helemaal afhalen, de bithangers ook, en het stukje om er een halster van te maken kan er ook gewoon af. Kortom, je kunt er van alles van maken.
Ik zelf heb alleen nog de sidepull- en halstermanier gebruikt, en die bevallen goed.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:50

Ik heb een crosslink getest en mij beviel het niet zo, voor mijn pony waren de hulpen heel onduidelijk. We rijden al een paar jaar met touwhalster en sinds kort ook met Indian bosal, wat beiden wel heel goed gaat.
Die druk onder haar hoofd en achter de oren was iets wat ze niet begreep, druk op de neus begreep ze wel vanaf dag 1.

Er zijn hoofdstellen die je eerst mag testen en terug mag sturen als ze niet bevallen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 12:26

Hoi,

Shetfan, waar heb je die gekocht ? Wel van beta biothane ?

Evenaar, waar zijn er winkels waar je de crosslink mag/kan testen ?

Groetjes,

Maris

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:57

Ik heb de mijne bij goedhard gekocht. Prima service! Het is een beta-biothane, een donkerbruine (je wil niet weten hoe lang ik na heb gedacht over de kleur Knipoog)

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:08

Bij goedhard kun je de crosslink ook met het voest-systeem laten maken, die geeft naar mijn mening wat minder 'ruis' in je hulpen dan de originele crosslink (die het cook systeem heeft). Het is maar net wat je beter bevalt Lachen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 17:07

Shetfan schreef:
Ik heb de mijne bij goedhard gekocht. Prima service! Het is een beta-biothane, een donkerbruine (je wil niet weten hoe lang ik na heb gedacht over de kleur Knipoog)

Heb je misschien een foto ? Zitten er niet erg veel gespen/haken aan ?
Ik wil een zwarte ---> hoef ik niet over te denken. alhoewel zo'n donkerrood-paarsige ook wel heel mooi is.......

Groetjes,

Maris

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:16

Ik heb hem. Had hem eerst als crosslink, ging opzich heel goed. Tot ik hem een keer als side pull probeerde, daar reageerde Anouar veel beter op. Dus nu heb ik hem maar als side pull gelaten.
Het hoofdstel verder is heel fijn, heel soepel materiaal dat heel makkelijk in gebruik en onderhoud is.
Ik zou er een losse keelriem bij bestellen als ik jou was, heb ik later ook gedaan.