de Barefoot en de singel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

de Barefoot en de singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 21:25

Ik rijdt al een tijdje met de Barefoot Cheyenne en ik ben er nog steeds heel tevreden over. Enige minpuntje is dat mijn merrie nul komma nul schouder heeft waardoor hij altijd een klein beetje naar voor schuift en te ver op haar schoft komt te liggen waardoor ik minder goed zit. Met mijn engelse zadels was dit helemaal een ramp... Ik heb gelezen dat mijn singel de boosdoener kan zijn want dat is zo een niet-anatomisch-voorgevormd Kieffer ding, ik heb indertijd de Barefoot singel er niet bij gekocht omdat mijn financies dat niet toelieten Tong uitsteken

Goed, nou begrijp ik niet 1.2.3 waarom een singel dit probleem zou kunnen oplossen dus vandaar mijn vraag of er iemand ervaringen mee heeft.

Anoniem

Re: de Barefoot en de singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:14

Die singels voor de Barefoot's zijn anatomisch gevormd en zorgen voor een stabiele ligging, zover ik erover gelezen heb Lachen
Het zijn overigens geen singel van Kieffer hoor Clown

Weet niet of je nu een duurdere (leren?) singel hebt, maar als je financien het niet toelaten kun je evt. al een hoop centjes uit je singel nu halen, de Barefoot-singels kosten 55..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:22

bij mij hielp geen enkele singel tegen dit probleem, ik heb banaanmodel, een westip van buitenzinnig geprobeerd, gewone neoprene, en ook met de thorowgood bleef hij niet liggen. ik heb de cheyenne destijds verkocht, de london gaf hetzelfde probleem, mijn engelse iets minder maar naar mijn idee nog teveel en nu heb ik de Ghost van buitenzinnig gekocht. geen geschiuf meer. Cool

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 18:45

Miirthe schreef:
Het zijn overigens geen singel van Kieffer hoor Clown

Allez gij, dat zeg ik toch ook niet. Tong uitsteken Ik zeg dat ik nú een Kieffer singeltje heb (een stoffen, geen dure)
En omdat ik betwijfel hoe een singel het probleem op kan lossen start ik dit topic. Kwestie van geen onnodige kosten te maken. Knipoog

Ik ga denk ik overwegen van gewoon een staartriem eraan te laten zetten dan ben ik al van al dat gezeur in 1 keer af en ben ik zeker dat hij niet meer naar voor schuift Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 00:54

lijkt me niet fijn, ik kan me indenken dat zoiets trekt rondom de staart. weet iemand hier iets van??

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 11:34

ik denk dat dat wel meevalt, tuigpaarden en pony's gebruiken ze standaard, in de spaanse, Portugese en Weense rijschool ook, zowat alle shetten lopen ermee en ik ken verschillende pony's die jaren met zo een ding hebben gelopen in de manege lessen en die hadden ook nooit zichtbaar ergens last van.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:46

ik heb eerst met mijn western Nevada ook een gewone singel gehad maar mijn zadel schoof. toen heb ik een singel gekocht en probleem was weg. kan dus wel aan de singel liggen Lachen ze zijn ook ontworpen voor barefoot dus eigenlijk net zo onmisbaar als een dekje.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:59

ik heb een banaansingel van (ben constant die naam kwijt, begint met k, zal er wel nog opkomen)
zadel ligt perfect nu (lag voorheen ongeveer halverwege haar nek Clown)
paard is belgisch koudbloed met dikke buik (gras, nu dracht) beetje schoft, maar niet enorm veel)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:57

Ik heb zo'n anatomisch gevormde singel en hoe en waaróm het werkt kan ik je niet vertellen! Knipoog Maar dát het werkt wel! Haha! Ik zadel op, de singel ligt ECHT een handbreete of meer achter de elleboog, ik rij uren en op flink tempo, kom terug, zadel af en alles ligt op precies dezelfde plek. Echt. Ook op mijn ronde paarden.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 00:48

Loolapelooza schreef:
ik denk dat dat wel meevalt, tuigpaarden en pony's gebruiken ze standaard, in de spaanse, Portugese en Weense rijschool ook, zowat alle shetten lopen ermee en ik ken verschillende pony's die jaren met zo een ding hebben gelopen in de manege lessen en die hadden ook nooit zichtbaar ergens last van.

dat zegt mij nog niet meteen dat iets goed is Knipoog ijzers of sporen zijn meestal ook overbodig.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 18:30

Pellie schreef:
dat zegt mij nog niet meteen dat iets goed is Knipoog ijzers of sporen zijn meestal ook overbodig.

Ja jou, maar ik heb het allang opgegeven om bij elk dingetje en frutseltje mezelf de vraag te stellen of het wel goed is/kan en niet beter is zus of zo. Wordt je knettergek van en uiteindelijk draait het erop uit dat je peerd enkel nog maar op de wei staat of iets in die trant en daar heb ik ze niet voor hoor.
Comfort voor jou en je paard is belangrijk maar je kan ook overdrijven vind ik Bloos Maar goed das ieders eigen recht.

In ieder geval was ik gisteren in de paardenwinkel en heb ik daar een goedkoop anatomisch leren singeltje van 30€ gekocht en m'n zadel blijft nu perfect liggen daar waar ik hem heb gelegd.
Dus ja, hoe het werkt geen idee maar blijkbaar werkt het inderdaad...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:26

nou hoop voor je een hele lange tijd, dit is een fijne oplossing inderdaad Ja