Westernpad onder barefoot?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Westernpad onder barefoot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 13:34

Is er hier iemand die wel eens een westernpad onder het barefoot zadel heeft?
Ik heb een cheyenne zadel, en ik zou wel eens voor de afwisseling zo'n mooie showpad (wel met drukverdeling) willen gebruiken. Maar die zijn allemaal zo vierkant, ik heb t idee dat ze achter heel erg uitsteken en bij de singel weer veel te hoog liggen, half onder het zadel in...
Dus weet iemand of dat kan, hoe dat uitziet? Een foto zou mooi zijn Haha!
Of zijn er ook pads te koop met een andere maat, die beter passen?

Edit: spellingsfoutjes Clown

sabino

Re: Westernpad onder barefoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:38

heb ik wel eens gedaan maar ik vind het niet fijn.past gewoon niet goed.Het pad wat erbij hoort is gewoon het beste vorr je paard omdat die inlages zorgen voor een de juiste drukverdeling en past precies onder je zadel

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 14:05

Oke bedankt, daar was ik al bang voor dat het niet mooi past.
De drukverdeling dat is op zich niet zo'n probleem bij ons, westernpads hebben dat ook wel een beetje (in ieder geval degene die ik dan zou nemen), mn paard heeft geen hoge ruggengraat, eerder een gootje, en ik weeg zelf maar 50 kilo. We rijden ook alleen maar korte buitenritjes en lichtrijden doe ik bijna niet.
Maar als zo'n pad niet netjes past dan koop ik er toch geen. Dan is de kans natuurlijk ook groter dat alles gaat verschuiven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:20

Ik heb een tijdje met westernpad eronder gereden , beviel mij heel erg goed !!

Okee hij stak aan de achterkant een eind uit , en de zijkanten van het zadel steken ook een stukje uit. Die zijkanten zijn al snel 50 cm terwijl de meeste pads 40 zijn...dus tja. Ik reed er heerlijk op !

Totdat ik de Grandeur probeerde en dat nog veel fijner bleek te zitten.

Nu op het moment rij ik met een HAF met dubbele inlages rond.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 16:30

Oke dus het zou op zich wel kunnen. En het dekje ligt dus niet helemaal scheef ofzo na het rijden, en ook geen problemen met dat je voeten helemaal los hangen omdat die pad wat te hoog stopt?
Misschien kan ik er een eentje proberen, dan weet ik t meteen Lachen

Is er toevallig ook nog iemand met een foto? Dat zou wel fijn zijn!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:04

Nou het gleed wel ja Tong uitsteken

Ik vond het wel fijn dat de pad niet zo diep was , gaf me het gevoel van kniewrongen. Kijk nu zou ik er voor geen meter meer op zitten omdat de Grandeur-types gewoon veel beter erbij passen. Maarja als je niet beter weet....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 06:33

Ik rijdt met een western neopreenpad en met wedstrijden doe ik daar een showblanket over.

Afbeelding

Afbeelding

Overigens steekt de pad ook onder mn gewone westernzadel zoveel uit, ik heb er nooit last van gehad en Tjo ook niet.

Ik vind het echt super rijden (heb er zelfs vorige week endurance mee gereden) en zou echt niet anders meer willen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:04

Ik wil een dun westernachtig dekentje maken voor over de grandeurpad (zelfde als die oranje, maar dan andere vorm en een leuk motiefje) Heb alleen voorlopig even geen tijd.
Er staat ook nog een arabisch achtig dekje op m'n lijstje (met allemaal friemels enzo)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:45

Ik heb het vorige week een keer geprobeerd met een westernpad maar ik vond het niets. Het gleed en deed, de grandeur was nog nat van de dag ervoor dus ik moest iets. Maar eens en nooit weer voor mij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 13:49

Ik denk dat ik er inderdaad eens zo'n dekentje met een leuk motiefje bij ga maken, voor over de grandeur pad heen, zoals Lenneke, das toch nog t beste idee Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:55

Dan heb je de voordelen van de grandeurpad (waarvan je zeker weet dat hij goed is), je kan het dekje precies zo maken als je zelf wilt en het is lekker goedkoop

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:50

Je hebt ook western pads met inlages en die werken naar mijn idee gewoon hetzelfde , ik heb een grandeur onder mijn boomloos en ook een westernpad en de ruggegraat is na het rijden gewoon mooi schoon en droog, de inlages van de western pad zijn zelfs wat dikker. en het blijft ook gewoon heel geod liggen , het zadel schuift helemaal niet.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:30

Ik heb een speciale westernpad onder mijn BF liggen, een zgn. swaybackpad. Dit is speciaal voor paarden met een holle (doorgezakte) rug. Zijn ruggegraat blijft mooi droog. Vind het er minder mooi uitzien, maar voor ons de beste oplossing:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NN3XIVFH