Goede bekapper Zuid-Holland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Goede bekapper Zuid-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 12:00

Mijn paard staat blootvoets, maar wordt nu bekapt door een traditionele hoefsmid. Ik heb heel tevreden over hem, maar aangezien ik mijn paad toch afgelopen winter op zijn advies op ijzers heb gezet, lijkt het me wel eens fijn een goede bekapper naar de hoeven van mijn paard te laten kijken.

Ik heb een beetje geinventariseerd naar bekappers in mijn omgeving:

- Simon Lingbeek
- Barry Zwaan
- Bram de Lange
- Annette Nielsen.

Ik wil een niet te extreem figuur, die rustig met m'n paard bezig is. Het liefst iemand die mij wat basis dingen kan leren zodat ik zelf ook de hoeven wat bij kan houden (niet om het helemaal zelf te doen, want ik geef er voorkeur aan om regelmatig een proffesional te laten komen). Het moet dus wél een proffesional zijn, niet iemand die na een enkele cursusdag andermans paarden gaat bekappen. [no feet no horse, dus ik ben zuinig op de hoeven ]

Aangezien ze bij ons op stal erg moeilijk doen over andere hoefsmeden (er zijn al 3/4 vaste hoefsmeden die komen) en het feit dat ik er zelf gewoon bij wil zijn, zou het wel makkelijk zijn als deze persoon ook 's avonds of op zaterdag zou kunnen komen. Ik heb namelijk niet de mogelijkheid om altijd vrij te nemen als de bekapper komt.

Iemand ervaringen met een goede bekapper in mijn omgeving?

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:35

Barry Zwaan heb ik nooit van gehoord , de anderen zijn allemaal wel okee geloof ik.

Bij Rena komt sinds kort Simon Lingbeek , heeft afgelopen week ook de paarden van mijn stalgenoot en zijn vriendin gedaan.

Stalgenoot belde me nog 's avonds , was helemaal enthousiast omdat hij zo fijn omging met die draken van hun en ze poeslief bij hem waren , heel gemoedelijk allemaal , stalgenoot heeft nu nog een smile van oor tot oor

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:55

sietske wordt ook bekapt door Simon Lingbeek... hij bevalt ons prima... een hele rustige man super lief voor de paarden!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:53

Annette Nielsen is de enige in het rijtje die de opleiding van de AANHCP heeft gedaan en ze is flexibel met haar afspraken en ook erg goed met de paarden.

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:05

De paarden hier op stal worden gedaan door Simon Lingbeek.
Ik vind hem super, mijn vzpaard heeft bij de gewone hoefsmid een keer een vervelende ervaring gehad, en was daarna heel lastig met zijn achterhoeven.

Bij Simon is hij ontzettend rustig, en als hij een keer wat onrustiger is weet Simon hem altijd te kalmeren. Door zijn rustige benadering is bekappen bij Sun nu altijd erg braaf

Ik geloof ook dat hij erg flexibel is, en ik vond het heel netjes dat hij eerlijk zei dat Sun nog niet bekapt hoefde te worden, dat het nog niet echt nodig was. Hij heeft toen gratis een beetje de randen gevijld, vond ik erg tof van hem

Leetje

Re: Goede bekapper Zuid-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:49

Mijn paarden worden ook gedaan door Simon LIngbeek.
Ben erg blij met hem!

Ik vind het dat hij het erg goed doet.

Ik heb negatieve ervaringen met Bram de lange, en ik ben niet de enige....

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 12:29

bedankt voor de reacties, zowel de positieve als de negatieve! Simon Lingbeek en Annette Nielsen lijken me tot nu toe het interessants.

Ik denk dat ik mijn huidige hoefsmid nog een kans geef voor goed werk, want opzich zien zijn hoeven er wel goed uit. En hij heeft een goede reputatie. Ik heb hem voorgelegd dat ik hem niet te kort bekapt zou willen hebben, en dat hij niet in de straal moet snijden, aangezien de hoeven van mijn paard heel erg brokkelden en hij gevoelig liep, totdat zijn straal de grond raakten en de stralen goed gehard waren.

En hem gevraagd hoe hij daar vanuit zijn optiek tegen aan kijkt, hij heeft er immers meer verstand van dan ik Als hij het helemaal niet met mijn bevindingen eens blijkt te zijn dat wil ik graag een goede uitleg van zijn visie én dan zal ik waarschijnlijk één van de bovenstaande personen eens laten komen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:19

Banjer en ik zijn erg tevreden over Hans Arendse... Lachen

Over Simon Lingbeek hoor ik ook veel goede dingen... en Simon zit trouwens ook op Bokt.. onder de naam Deyton ofzo? (sorry Simon.. ben het weer vergeten... Bloos )

Over Bram de Langen heb ik alleen maar slechte dingen gehoord eigenlijk... hij heeft zelfs de hoeven van het paard van een stalgenootje zó erg verknald dat ze haar deelname aan het NK Westernriding vorig jaar daardoor is misgelopen... ze stond 1e in het klassement... en zo heb ik nog meer stalgenootjes van wie de paarden stokkreupel waren na een behandeling van Bram.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 09:12

Simon had via de pm inderdaad op m'n topic gereageerd. Hij gaf me zelf heel netjes het advies om mijn ideeën met m'n huidige hoefsmid te bespreken en gaf daarbij nog tips waar de hoefsmid op zou moeten letten. OK dan!

Ik heb dit advies opgevolgd en vorige week heeft mijn hoefsmid m'n paard heel netjes bekapt!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:15

...ik zit met 1 paard ook bij simon en niets meer dan lof voor de man..alles wordt hier al genoemd dus dat hoef ik niet te herhalen...maar is een aanrader!!

Gr.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:11

Ik heb jullie reacties aan mijn site www.freewebs.com/ervaringenmetnatuurlijkbekappers toegevoegd. Als je dit liever niet hebt, stuur mij dan een pb, dan verwijder ik je reactie.

Aan iedereen: zouden jullie je mening willen ondersteunen met argumenten? Dan kan ik ze wat beter gebruiken voor mijn site.

@Leetje: Zou je wat argumenten kunnen geven waarom die Bram niet goed is? Slechte ervaringen zijn namelijk erg belangrijk.

Alvast bedankt!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:25

Anette Nielsen, gewoon TOP!!! Neemt alle tijd, legt alles uit, is vreselijk lief, en daarnaast (zeer belangrijk) ze weet wat ze doet. Is flexibel, en komt indien niet anders kan zelfs op de zondag.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:40

Wij hebben Barry en hebben eigelijk nooit klachten. Als je een andere stand wil hebben, vraag hij waarom en denkt hij met je mee. Hij legt precies uit hoe hij te werk gaat en als je het met bepaalde zaken niet eens bent, is hier makkelijk over te praten.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:00

Geerd Verbaas

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:10

Niks geen klachen over bram de lange!
Hij neemt de tijd om uit te leggen wat hij doet, waarom en hoe.
Hij is rustig, en gaat goed om met mijn paard.
Hij is geduldig en vriendelijk en neemt de tijd om tek ijken of hij ook goed staat (hij staat blootsvoets, en is ongeveer 10 weken geleden "verprutst" door een traditionele smid)

Nu gaat het al weer een heel stuk beter.

3 paarden bij mij op stal worden al langer gedaan door bram, en ook door hun niets dan lof over hem.

Ieder heeft zo zn eigen ervaringen met smeden, ene positief, andere negatief. Zo heb ik mijn negatieve ervaringen met een aantal traditionele smeden.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:53

ik vind bram de lange helemaal geen goede smit. Hij heeft een paard van een lesklant van mij zo verprutst met zijn bekappen en zijn kunstofijzers. Bovendien vind ik het ook nog eens een hele vervelende man. Alleen maar vertellen hoe geweldig hij is en dan er paarden meelopen in het zzgp die hij doet. Nou een hoop bla bla maar ik geloof er helemaal niks van. Ik heb nu een aantal paarden gezien die hij doet/deed en die gingen er alleen maar slechter van lopen en sommige zelfs hij kreupel. Hij ging mij ook even vertellen hoe ik mijn lesklant les moest geven nou sorry hoor maar toen was ik echt klaar met hem.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:33

Ook ik ben erg tevreden over Simon Lingbeek.
Hij gaat super met mijn paardje om, en neemt ook zeker de tijd voor je!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:40

mijn verzorgpony's worden altijd gedaan door bram en aangezien ragebol strontvervelend kan zijn bij de smit vindt ik t erg belangrijk dat een smit gedult moet hebben en dat heeft tie. hij legt alles uit wat je wil weten en we hebben ook samen de beslissing genomen om ragebol zonder kunststofijzers te laten lopen maargewoon zonder vandaag heb ik gereden en hij loopt veel beter zonder ijzers. ook is het een erg gezellige man en hij neemt er ook de tijd voor

dus wij zijn super blij met bram Cool

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 22:11

Dit is een oud topic.