wie heeft er ervaringen of info over dit bitloze hoofdstel?
hij is €39.-
wie kent dit hoofdstel en weet er meer van?
bedankt

groetjes geluksovgel
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dorientjuh schreef:Edit 2: met de bosal zou ik in ieder geval heel erg oppassen, zo kunnen namelijk zo sterk inwerken dat je het neusbeen van je paard kan breken. .
dorientjuh schreef:Edit 2: met de bosal zou ik in ieder geval heel erg oppassen, zo kunnen namelijk zo sterk inwerken dat je het neusbeen van je paard kan breken.
dorientjuh schreef:Tja, je hebt ook nog zoiets, maar ik weet niet hoe goed deze werkt, aangezien hij niet getest is door www.paardnatuurlijk.nl :
(Te koop via http://www.goedhard.nl/ ,deze is ook voor bitloos rijden en kost 85 euro)
Jus_dOrange schreef:dorientjuh schreef:Edit 2: met de bosal zou ik in ieder geval heel erg oppassen, zo kunnen namelijk zo sterk inwerken dat je het neusbeen van je paard kan breken.
Écht goede bosals zijn trouwens heel duur, een goede is minstens 16-voudig gevlochten en ik zou minimaal op 150 euro rekenen voor een nieuwe goede bosal. Dan heb je dus alleen de bosal, dan moet je er nog een hoofdstel en de mecate bij kopen.
Bertuss schreef:Bij divoza kan je een nieuwe bosal compleet met hoofdstel en mecate kopen voor 179,90 ongeveer. Maar ik weet niet zeker of dat super kwaliteit is...
Jovarna schreef:@geluksvogel:
Wat je kunt doen, is zowel met je huidige hoofdstel als met het bitloze hoofdstel gaan rijden. De teugels van je bit-hoofdstel laat je voor je zadel liggen of laat je over je pink hangen, en doe je verder niets mee, en je gaat rijden met de teugels van je bitloze hoofdstel. Ga zo gewoon lekker rijden. Onderweg zul je merken dat je het bit helemaal vergeet, dat je in feite zonder bit aan 't rijden bent (ookal zit ie nog in haar mond), en ervaar je dat je het bit ook helemaal niet nodig hebt. Door dit te ervaren, krijg je vertrouwen. En zodra je vertrouwen hebt, laat je het bit voortaan thuis.