Parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 14:51

zijn er nog meer mensen die Parelli doen met hun paard?

Zo ja, welk level en misschien is het leuk om op te schrijven waar je tegen aan loopt en hoe je het oplost en wat er heel goed gaat.

Ik ben een maandje geleden begonnen met level 1 met Morrie, een Noriker, een zware koudbloed en ben nu al door het grondwerk heen.
Ik zit met smart te wachten op het nieuwe level 2, dat binnenkort ook wel in Nederland op de markt gaat komen.

Waar ik tegenaan loop is dat dingen die de ene dag heel erg goed gaan de volgende dag "vergeten" lijken te zijn

Wat me verbaast is dat zelfs mijn lompe koudbloed net een normaal paard is en precies dezelfde dingen doet als de paarden op de dvd's

Ik doe zoveel mogelijk op de Parelli manier: uit de wei halen, terug nar de wei brengen, lopen aan de hand, hij is zelfs losstaand bekapt, nadat de bekapper even de 7 games heeft doorgenomen met Morrie

Achterom

Re: Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:54

Ik ben net begonnen met Walter aan level 1.
Verder ben ik ook bezig met loswerken a la voest, dat doe ik al wat langer en meneer begint het nu een beetje op te pikken dat ik ook aandacht vraag

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:13

*meldt zich*
Ik doe ook sinds kort Parelli,alleen mis ik blijkbaar wat dvd's...
Ik heb er maar 1,maar er staat wel een hoop op.
Misschien heeft er iemand een set over????
(niet al te duur???)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 21:46

volgens mij mis jij ook de 10 boekjes van level 1 TL..... en de audio cd me peptalk van Pat himself (niet te verstaan overigens, hij praat nogal snel)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:14

Tinkerloos schreef:
*meldt zich*
Ik doe ook sinds kort Parelli,alleen mis ik blijkbaar wat dvd's...
Ik heb er maar 1,maar er staat wel een hoop op.
Misschien heeft er iemand een set over????
(niet al te duur???)

Heb je dan niet toevallig de videoband van de oude level 1, die op DVD gekopieerd is?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:21

Als ik klaar ben TL , mag je het lenen.
Moet nog aan les 3 beginnen , dus dat schiet nog niet op.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 07:43

Citaat:
Heb je dan niet toevallig de videoband van de oude level 1, die op DVD gekopieerd is?
Ja,dat zou heel goed kunnen ja!!

Antheman,ik heb je ge-bpt.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:53

Haha, euh volgens mij zit hier groep die ik ken van een ander forum
Nou ik meld me ook hoor als Parelli aanhanger. Hang nog lekker in level 1 en doen het rustig aan met de dag.
De ene dag gaat het super de andere dag wat minder, en nog steeds vindt ik het harstikke leuk.
In ieder geval is bit, spoor,ijzers en zweep al een eeuwigheid afgezworen en dat is reuze makkelijk, scheelt een hoop tijd

betiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:16

Ik heb vorige week het level 1 pakket gekocht dus ik ga ook beginnen! Vanmiddag wil ik er een half uur bij gaan zitten en dan begin ik morgen echt.
Ik doe het met 1 van mijn verzorgfjorden die een hele tijd niet heeft mogen lopen vanwege rugproblemen. Als het goed is, is dat nu weer over en op deze manier wil ik weer gaan beginnen met rijden.
Het is trouwens absoluut geen lompe koudbloed is ik denk dat het wel goed moet gaan.
Hiervoor ben ik al bezig geweest met Voest

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 12:18

Citaat:
Het is trouwens absoluut geen lompe koudbloed is ik denk dat het wel goed moet gaan

die van mij is wel een hele lompe, zware koudbloed en zelfs met hem gaat het!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:27

Misschien een gekke vraag maar is er veel verschil tussen Voest en Parelli. Heb een boek van Voest (freestyle fase1). De haflinger die ik heb vindt longeren zonder lijn helemaal te gek. Verder doe ik er nog niet zoveel mee, ja ben wel veel bewuster gaan kijken naar paarden in het algemeen. Het spreek me dus wel enorm aan, maar ja al het oude zit er zo ingebakken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 12:52

bij Parelli leer je je paard wijken voor druk, dingen van de lijn af (at liberty) doe je pas als je vergevorderd bent.
Het programma wordt in hapklare brokjes geserveerd en op de dvd's laten ze ook zien hoe je iets kan oplossen als het niet in 1 keer lukt. Ik vind het een goed gestructureerde leermethode, precies wat ik zelf nodig heb!

Ik heb me ooit, lang geleden, wel eens in de methode Voest verdiept, maar het was niet echt wat voor koudbloeden van het formaat Noriker, daar is Emiel himself ook op hardhandige wijze achter gekomen, hij is wel eens bij on sop het bedrijf geweest om een koudbloeden-trailerlaad-cursus te ontwikkelen maar hij was niet echt blij met het hoge lompheidsgehalte......

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:57

De volgorde is inderdaad anders... voest begint met loswerken, bij parelli komt dat later pas. Toch zijn er volgens mij ook een hoop overeenkomsten hoor.

Overigens is freestyle fase 2 ook wel een programma in hapklare brokken, vooral als je met een veulen werkt erg paktisch

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:35

zijn er ook mensen die al in level 3 of 4 zijn? ben ik erg benieuwt naar want ik hoor eigenliijk enkeld over level 1.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:44

Hey Morrie, jij ook op bokt.nl
de mensen van het NH forum zullen me wel kennen als Miss_me
Ik doe dus ook aan parelli met me Indy'ke ben nu bij level 1 dus nog, pocket guide 5 net aan begonnen en t gaat echt super. we hadden laatst een probleempje met de driving game maar die is al opgelost

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 13:54

ik ken wel mensen die level 3 doen, maar de mensen die ik ken, komen niet op forums... die hebben wel wat anders te doen

Ha Miss_me ook hier....... wat grappig, ook al een andere naam dan op het andere forum...

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:43

[quote="smurf"]ik ken wel mensen die level 3 doen, maar de mensen die ik ken, komen niet op forums... die hebben wel wat anders te doen
[quote]

haha dus over een tijdje zien we jou hier ook niet meer als je level drie doet

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 14:46

dat gaat nog wel een jaartje of 2 duren hoor... ik ben klaar met grondwerk van level 1 maar ik moet het rijden nog doen en dan level 2 nog door....
maar ik zit nu braaf voor de 10e keer naar dvd 5 te kijken.....(level 1)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:25

Afbeelding Dit plaatje vond ik toen ik aan het googlen was bij afbeeldingen,onder PatParelli..

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:59

ben ook met level 1 bezig, maar door drukke agenda ligt het een beetje stil nu.
Ben ook blijven steken bij the driving game, dat wil ze precies niet goed snappen. Porcupine gaat goed, driving game snapt ze niet.
Kga wel terug de draad opnemen als m'n paardje verhuist is. Over twee weken komt ze bij mij thuis te staan, veel tijd dan
Dan komt er nog een shetje bij en daar ga ik ook met level 1 beginnen (enkel grondwerk, is nog maar een veulen van 6 maand oud)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 23:19

haha Smurf ik dus. Maar dat wist je al.
En ik doe geen levels maar alles door elkaar.
Kan Lan wel rijden zonder optoming met Parelli stick en de meeste @liberty dingen kan ze ook.

Seven en Lan longeer ik al jaren tegelijk zonder touw in de bak. Heel handig dat Parelli

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:22

Ik doe het ook.
Een paar maandjes heb ik hel L1 pakket gehad, ondertussen is die alweer verkocht. Leuk programma, maar L2 hoef ik niet zo nodig te hebben.
Rijden doe ik sowieso niet op de parelli manier.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:41

ben ook net met level 1 begonnen maar het viel mij op dan ze al een hoop dingen kan zonder dat ik ooit bewust aan parelli heb gedaan! erg grappig!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 12:43

als het goed is, kan je paard alles al, die is al leven 12 Parelli, het is in level 1 de bedoeling dat jij, als mens, je lichaamstaal onder controle krijgt, het heet niet voor niets Partnership

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:46

das waar maar mijn haffie heeft zoiets van ow je bedoelt dat nou owke het klopt niet helemaal maar voor jou doe ik het wel!