Ik wil graag rijden met de neck rope, maar mijn pony begrijpt de bedoeling nog niet zo goed.
Beter gezegd....hij snapt er geen snars van!
Ik ben begonnen met gewoon rijden met het bit in combinatie met de neck rope en ben toen overgeschakeld naar het touw(rij)halster in combinatie met de neck rope (daar rij ik normaal gesproken bijna altijd mee). Soms lijkt het alsof hij de bedoeling snapt, ik leg dan bv het touw tegen de rechterkant van zijn hals en hij gaat inderdaad naar links, de keer daarop loopt hij gewoon rechtdoor of wendt af naar rechts. Hoelang duurt het gemiddeld voordat een pony de bedoeling snapt en hoe leren jullie het jullie pony's aan? Misschien ben ik gewoon te ongeduldig, maar het kan ook zijn dat ik iets verkeerds doe. Mijn pony heeft hele lange manen, gaan die niet kapot door het touw of zitten de manen misschien juist in de weg?Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen!
Groetjes, Sanne.
Ik hoop zo ontzettend dat hij het fout heeft, want Vick is nog maar 10 jaar!!!
(kon het niet zo goed uitleggen
)

Momenteel rij ik weer eventjes met het rijhalster, want Vickje is weer verandert in een race-eendje. Met het rijhalster heb ik (voor mijn gevoel) iets meer controle over hem en aangezien ikzelf nogal een angsthaasje ben vind ik dat wat veiliger rijden als hij zo'n racebui heeft. Ook m'n andere pony waar ik soms op rij (Dartmoor van 1.15m
) is een superrace-eend, dus ook die durf ik (nog) niet met een neckrope te rijden. Maar zodra Vick (en Mouse) weer wat rustiger is, ga ik het zeker weer proberen!!! Desnoods eerst neckreining aanleren met een hoofdstel.