Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:je zou arabesk eens moeten pb'enmensen met reacties als marimba zijn alleen maar 'anti' zelf geen ervaring mee, vind voorlopig het idee van oefenen op een paardenhoef nog een beetje gruwelijk
Lieszje schreef:Maartje1990 schreef:je zou arabesk eens moeten pb'enmensen met reacties als marimba zijn alleen maar 'anti' zelf geen ervaring mee, vind voorlopig het idee van oefenen op een paardenhoef nog een beetje gruwelijk
Heb het even doorgelezen.
Je oefent niet op een echte hoef
Maar op een hoef van gisp als ik het goed begrepen heb
Lieszje schreef:Je oefent niet op een echte hoef
Maar op een hoef van gisp als ik het goed begrepen heb
Ibbel schreef:Als je bij deze cursus niet op echte slachthoeven oefent, is het geen cursus die aan te raden is. Áls je bekappen al kunt leren in een cursus, dan toch in ieder geval op 'het echte spul'. Als je echt wilt leren bekappen, ga dan een echte hoefsmedencursus volgen. Als je die investgering niet wilt doen, blijf dan lekker van de voeten van je paard af, en vraag je hoefsmid of hij je wil leren hoe je het met een vijl een beetje bij kunt houden.
marjasfsn schreef:Ja, ik heb er ervaring mee. Maar ik heb ook les gehad twee jaar lang van een gediplomeerd hoefsmid. Ik kap mijn paarden ook zelf. Maar altijd in samenwerking met mijn hoefsmid. Moeilijke klussen doet hij. Een beetje onderhoud doe ik zelf.
Een curcus kan nooit kwaad. Maar schoenmaker blijf bij je leest. Je wordt van elke curcus toch weer een hoop wijzer. Is mijn ervaring. Succes.
Angelita schreef:Apart dat er mensen zijn die denken dat nav. een paardaagse cursus kundig hoeven kunnen bekappen, dan ga je na mijn idee zéér roekeloos met je paard om: de hoeven zijn zo ontzettend belangrijk. Ach ja hoefsmeden zullen die jarenlange opleidingen wel voor niets doen...
Wil niemand aanvallen hoor, verbaas me daar gewoon over...