Laatst bijgewerkt door Dyonne op 26-07-09 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel en bericht aangepast van NH naar NA ivm latere uitleg bedoeling topic.
NH leuk voor paarden? Hoe bedoel je dat? NH is gewoon natuurlijk voor paarden, waarom zou dat niet leuk zijn? Wat zijn de dingen aan NH wat jij denk dat niet leuk is?
Apple
Geplaatst: 25-07-09 16:04
-> NH
s6801881
Geplaatst: 25-07-09 16:08
NH is een manier van omgang en communicatie met paarden die ze goed begrijpen. Dat is niet leuk of vervelend voor paarden, dus ik vind je vraag wat vaag.
Als het gaat om oefeningen: Tja sommige dingen vinden paarden misschien wat moeilijk, en dus niet zo leuk... Maar dat is niet anders als in andere omgangsvormen.
Waarom zou NH niet 'leuk' zijn voor paarden? Het is gewoon jezelf aanpassen door te communiceren in het paard z'n 'taal', ik kan geen 1 reden bedenken waarom een paard dat niet leuk zou vinden..
Nou, als voorbeeldje dan: Als oude rot in het vak denk ik nu wel eens dat het daar een beetje door is geslagen. Paarden worden onder het motto 'natuur staat boven alles' het hele jaar door buiten gelaten, worden bekapt naar het voorbeeld van de Amerikaanse mustangs (ongeacht welk ras of type). Soms gaat het heel ver en moeten ze soms maanden pijnlijk gesneden worden (Strasser methode) voor het de mensen natuurlijk genoeg dunkt. Het lijkt wel of alles is in de greep van die Amerikaanse mustang, en die leeft niet eens in Nederland, of incognito en is hij vermomd als Tinker, Haflinger, kruising van alles wat, KWPN-er noem het maar op. Veel paarden staan perdiodes in onze natte weilanden, met al dan niet een schuilplek tegen de dagenlange slagregens, onze wind en de kou. Heel natuurlijk achter hun draadjes.
Een manier van leven, ik denk wel eens voor veel paarden, nou da's meer overleven. Is dat nou nog echt zo nodig in 2009?
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 25-07-09 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Natural Horsemanship zoals dit forum onderdeel ook heet.
nathalieeee_
Geplaatst: 25-07-09 16:15
Ho ho, jij haalt 2 dingen door elkaar volgens mij. Iemand die Natural Horsemanship 'doet' met zijn paard, hoeft zijn paard nog niet zozeer natuurlijk te houden. Iemand die zijn paard natuurlijk houdt, dus 24/7 buiten etc. etc. kan ook net zo goed hoog in de dressuursport lopen en niks van Natural Horsemanship weten. Vaak valt het wel samen, maar volgens mij heb jij het over Naturals en niet over NH'ers. Leuk al die stempels he .
Dobel
Geplaatst: 25-07-09 16:15
natural horsmanship
Is rijden leuk voor je paard, dit is dan net zon vraag denk ik. Alles kan leuk zijn voor je paard het is maar net hoe je het zelf naar maakt
_RMHorse_
Geplaatst: 25-07-09 16:16
ohhh Horsemanship:) daaar ben ik voorstander van maar ik en mn vriendin korten t af als HMS
Paardentango
Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-09 16:17
Ja, overleven voor paarden. Afgezien van de aparte die ze heel vaak moeten beheersen.
Je hoeft niet gelijk in de aanval te schieten hoor, ik leg alleen een stelling neer, die is verplaatst door een mod. Hij stond bij discussies (Alghemeen) ik ben gewoon benieuwd wat anderen daar over denken.
Maar gelet op waar het nu staat denk ik niet dat het 'gezellig' zal blijven. Dat was niet mijn bedoeling.
_RMHorse_
Geplaatst: 25-07-09 16:17
Somebitch schreef:
Natural Horsemanship zoals dit forum onderdeel ook heet.
dit forum onderdeel heet HN dus ik had het niet kunnen weten
Dit forumonderdeel heet geen HN hoor? Maargoed laten we ontopic blijven
s6801881
Geplaatst: 25-07-09 16:18
Ik ben wel zo dat als een paard bibberend buiten staat hij een deken op krijgt. Destijds had ik mijn paard bijv. met oud en nieuw liever op stal ivm ligging van de stal, dus in die zin zou ik al helemaal geen NH-er te noemen zijn, maar dat vond ik belangrijker dat "helemaal NH" te zijn. Wel had ik mijn paard natuurlijk bekapt, maar echt niet volgens Strasser. Geen man komt met zo'n bekapping in de buurt van de hoeven van mijn paard! Maar volgens NB van Frans en Ilona vond ik het wel heel fijn, maar een paar daagjes iets gevoelig op grind, maar zelf op ijzers was hij dat.
Paardentango
Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-09 16:22
Een Indiaan alleen kan niet op tegen zoveel cowboys.
Sorry, ik had deze stelling zelf expres niet hier geplaatst. Ik trek me dan ook terug.
Dit is ook geen stelling maar een vraag. Maar waarom je terugtrekken, wij geven hier alleen onze mening.
Nagini
Geplaatst: 25-07-09 16:23
Ik denk niet echt dat dat 't punt is RockyHorse (overigens heet 't echt NH )
Ik ben het wel eens met TS. Ik denk dat NH leuk is, maar niet doorgedraafd moet worden. Net zoals je met gewoon andere methodes af en toe moet afwisselen zodat 't voor 't paard leuk blijft.
Dit forumonderdeel heet geen HN hoor? Maargoed laten we ontopic blijven
oeps k bedoelde dat het zo heet
NH is leuk voor mensen, maar voor paarden?
HN is HorseNation een spel dat ik speel
mvs
Geplaatst: 25-07-09 16:33
Ts ben je nu bang
In je openingspost vraag je je af of Nh leuk is voor paarden en vervolgens vertel je over paarden die het hele jaar zonder beschutting buiten staan.. is wel wat anders he
Er zijn idd mensen die het een level te ver tillen (is wel bij meer dingen natuurlijk) maar op zich is het idee van een paard natuurlijk houden prima! Het dier heeft zich toch niets voor niets op een bepaalde manier ontwikkeld. Vooral van 24/7 buiten ben ik erg fan, want wat is het eigenlijk voor een raar idee om je paard in een stal te zetten? alsof jij het leuk vind om de halve dag in je bed te liggen..