[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:24

Endurance

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:24

Ik zat al te wachten op zo'n reactie van je, Smurf

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:26

dat lijkt me redelijk eenvoudig Smurf, je zegt gewoon: ik heb liever niet dat je Morrie gaat manipuleren
Of nog beter....ik WIL niet dat je Morrie gaat manipuleren!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:28

en anders... manipuleert Morrie jou

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:31

kortom..probleem opgelost

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:45

Oh jongens, ik heb net het dure Cook hoofdstel binnen gekregen. Ik had er namelijk 1 besteld bij natuurlijk-ruiterschap voor 145 euro. En daar heb ik weken op moeten wachten. Ondertussen kwam ik op een andere site net zoiets tegen voor 39 euro. Dus die heb ik ook besteld. Heb 3 paarden dus kan altijd gebruiken. Kwam binnen 2 weken. Prachtig hoofdstel, netjes afgewerkt en mooi leer. Ziet er keurig uit. Bob dacht al dat dit de dure was.

Nu heb ik dus net die dure binnen, nou ik heb nog nooit zoiets lelijks gezien. Allemaal schroefjes. Het hoofdstel kun je overal verstellen met schroefjes. Er zitten wel 20 schroefjes op. Verschrikkelijk. En het leer is nou ook niet echt mooi. Bob krijgt een hartverzakking als ie het ding ziet.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:47

hahaha die cookies, sorry moest wel lachen om je beschrijving

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:49

Ik ook al

Mag ik vragen waar je die goedkope dan vandaan hebt?

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:50

terugsturen Cookies. Of bob wijsmaken dat dit een poging is tot een SM spelletje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:54

Maak je er even foto's van? En zet je er dan bij welke welke is?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:03

Nou Bob komt net thuis en die vindt hem niet lelijk. Wel is ie uiterst ontstemd over de kleur, het is een zwart hoofdstel en hij heeft een bruin zadel. Dus al met al is het zaakje afgekeurd.
Je kunt wel zien dat het hoofdstel met de hand gemaakt is, het is geen fabrieksproduct.

Foto komt eraan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:12

Nou op de foto kun je het niet echt goed zien, dat is dus ook het probleem als je via het internet koopt.

Afbeelding

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:27

Wat balen van dat hoofstel Cookie. Het ziet er wel heel netjes uit voor zover ik kan zien op de foto.

wat heb je toch tegen wedstrijden smurf.. Er zijn echt heel leuke wedstrijden, waar het heel gezellig en gemoedelijk is. Zowel voor paarden als voor mensen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:28

als ik hier op bokt in het openbaar ga uitleggen wat ik tegen wedstrijden heb, heb ik een levenslange ban aan m'n broek, laten we het dus maar op houden dat ik natural zijn en met wedstrijden meedoen absoluut niet te rijmen vind

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:35

Nou we hebben het hoofdstel toch maar even meegesleept en het de Haflinger omgehangen. Nou dat zag er netjes uit. Het is wat groter dan het andere "cook" hoofdstel en dat past net even beter om die grote Haflingerkop heen. Dus Bob blij met zijn nieuwe hoofstel, ook weer geregeld.

Het moet wel nodig even ingevet worden want het is behoorlijk uitgedroogt.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:38

Hmm dat zijn we niet eens. Maar ach daar valt vast wel mee te leven.

@Smurf: ik heb bericht terug: Dat ze nooit in Baarle Nassau hebben gewerkt en dat dat niet kan. Dus de groep zou naar Lunteren moeten. En dat is te ver van Antwerpen vandaan.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:39

als de schroefjes in het hoofdstel zogenaamde Chicagoschroeven zijn, loop ze dan allemaal even na voor gebruik en draai ze aan waar nodig, want anders ben je ze na het eerste ritje kwijt en de Chicagoschroeven die je hier kan kopen, zijn een andere maat, die passen niet *helaas ervaring|*

@Anya klopt dat ze daar nog nooit hebben gewerkt, maar demogelijkheid is er wel, maar ze willen voor 1 middag de paarden niet zo'n eind verslepen, dus zal een dergelijke cursus op de Veluwe moeten, ik heb ze ook al gesproken inmiddels
Lastig hoor naturals...... ze duren het niet aan om een cursus te geven met de daar aanwezige paarden, daar heb je erg veel savvy voor nodig....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:41

Jammer dan gaat het dus niet door. Ik krijg die groep niet naar de Veluwe. De paarden kunnen niet daarheen. Wordt een beetje kip of het ei verhaal zo.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:44

tja, de paarden zouden langer moeten reizen dan de cursus zou duren, dat willen ze ze niet aandoen......
Andersoortige cursussen duren meerdere dagdelen of zelfs meerdere dagen, dan gaan ze wel op lokatie

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:09

Anya schreef:
Hmm dat zijn we niet eens. Maar ach daar valt vast wel mee te leven.

Waar ben je het niet mee eens??

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:11

Wendy schreef:
Ik ook al

Mag ik vragen waar je die goedkope dan vandaan hebt?

Die goedkope komt bij animo ruitersport vandaan.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:26

Arme Anouar had spierpijn
Ik had hem gisteren gelongeerd met dubbele lijnen om de spieren bij z'n schoft wat sterker te maken. Nu wilde ik hem even kroelen bij z'n schoft dook hij helemaal in elkaar, auw auw auw.
Maar ik het blijkbaar wel goed gelongeerd

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:36

Citaat:
Waar ben je het niet mee eens??

met mijn afkeer van wedstrijden met paarden (en whatever welke andere dieren dan ook)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:39

Als ik zie hoe Anouar geniet van een endurance wedstrijd heb ik toch niet echt het idee dat ik slecht bezig ben. Er komt ook bijna geen stress bij kijken, iig niet van mij. Lekker met andere paarden, hier en daar wat eten jatten van een ander en de hele rit mag hij het tempo lopen dat hij prettig vind. Naarmate de rit vorderd wordt hij steeds joliger. Van blijdschap, oortjes naar voren.
Dressuur vond hij geen bal aan, daar wilde hij niet eens lopen. Springen ook niet, hij ging zowat in stap door het parcour.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:52

Is je levels halen van Parelli ook niet een soort wedstrijd? Ik denk dat endurance wedstrijden idd anders zijn dan dressuur en springen. Paarden houden van lopen, afstanden afleggen met endurance mogen ze dat doen. Ik zie bij endurance ook eigenlijk alleen maar blije paarden. Met dressuur en springen niet helaas.
Zodra ik de indruk heb dat het paard wedstrijden niet leuk vind stop ik. Ik ben trouwens ook vaak genoeg voor niks naar wedstrijd gegaan. Voelde niet goed, dan maar beetje rondkijken met paard en weer naar huis. Ik ben echt het lachertje altijd op wedstrijden.
Gelukkig heb ik paarden die springen echt leuk vinden, oefenwedstrijdjes en parcoursjes springen doen we dan ook af en toe.

Ik ben lang geen natural, noem mezelf ook niet zo. Maar ik ben er wel meer en meer 1 aan het worden. Of laat ik het zo zeggen, meer 1 met mijn paarden te worden. En ik leer heel veel, vooral hier. En ik hou mijn paarden wel natural, en zo bekap ik ze ook.