Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
jackie schreef:er zitten propriocetoren in. geen groeisensoren. zie Dr. Bowker.
cabcalor schreef:Ik zoek het vanavond nog wel eens op, dit is een leuk tijdsverdrijf in m'n studiepauze (volgende week m'n laatste examen!)
Groetjes,
Fred
SpikyBlue schreef:Nou, inderdaad! Was een erg leuke discussie. Maar toen al hadden we het over dit onderwerp. En ik kwam heel onbeleefd en wijsneuzerig een paar pagina's terug daar binnenvallen.
arno8 schreef:Om even te pesten... wat dachten jullie van deze indeling:
Traditioneel = alles wat slecht is voor een paard
Natuurlijk = alles wat goed is voor een paard![]()
![]()
cabcalor schreef:Leuk! Maar heb ik het goed dat het voornamelijk een samenkomst (babbelnamiddag?) is ipv een studiedag? Dat is althans wat ik opmaak uit het programma op hun website. Ben wel benieuwd naar een verslagje
Ivm de "vereenvoudiging", op 'die' website wordt alles vereenvoudigt - het lijkt alsof ze veronderstellen dat de lezer dom is. Overigens hun discussie met mij over de witte lijn heb je wellicht ook gevolgd - én dat was absoluut niet 'ter vereenvoudiging', maar gewoon anatomisch fout. Achteraf stellen dat het ter vereenvoudiging was, is makkelijk. Een of ander verloren gelopen thermografische opname - zogezegd van een paard die op 1 ijzer staat slaat ook nergens op. Ik heb zelf een tijdje met een IR camera gewerkt er moet wat anders aan de hand zijn geweest. Het "hiellanden"... zonder drukplaat wéét je het niet - zelfs niet zoals voorgesteld is in het vertraagde filmpje (er is geen enkele foto waaruit blijkt dat het paard in kwestie landt op z'n hiel), en ik kan nog een tijdje doorgaan....
Maar dat is niet de bedoeling, ik vind het gewoon jammer dat foutieve informatie zeer toegankelijk geschreven wordt en op die manier de wereld wordt ingestuurd.
Ik noem geen namen, maar sinds kort heeft er iemand (een 'professionele' bekapper) een website waarop hoefbevangenheid ge-illustreerd wordt... écht schrikwekkend! Ik vind het persoonlijk niet kunnen als je als 'professioneel' bekapper niet eens weet wàt laminitis is...
Groetjes,
Fred
cabcalor schreef:Leuk! Maar heb ik het goed dat het voornamelijk een samenkomst (babbelnamiddag?) is ipv een studiedag? Dat is althans wat ik opmaak uit het programma op hun website. Ben wel benieuwd naar een verslagje
Groetjes,
Fred
JoviBan schreef:Dat die foto uit het Strasser boek komt, was mij wel bekend.
Vreemd dat de site dit niet gewoon als bronvermelding wil geven.
Hoewel ik geen fan ben van Strasser, lijkt het mij ook vreemd dat ze met een foto zou knoeien c.q. foute informatie in haar boek zou vermelden.
SpikyBlue schreef:Je moet je eerst registreren en US $30,- betalen voordat je het artikel kunt lezen, beetje jammer Arno![]()
![]()
Natuurlijk is dat geen bewijs dat een ijzer het hoefmechanisme níet vermindert. Ze hadden alleen beter die foto weg kunnen laten, ik denk dat deze foto veel mensen tegen de borst stoot omdat de nepheid ervanaf druipt.. Ze hadden de boodschap beter op een andere manier kunnen brengen.![]()
Maar goed, ik ben ook erg benieuwd wat Deighton over een week allemaal gaat vertellen over de werking van de straal!
SpikyBlue schreef:Je moet je eerst registreren en US $30,- betalen voordat je het artikel kunt lezen, beetje jammer Arno![]()
Cowgirl schreef:Ik zie toch heel wat paarden goed functioneren met beslag onder.