Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lenneke_ schreef:Ik heb een hele tijd natural en NH gedaan, maar ga nu toch weer terug. Ik rij weer met een boomzadel, Anouar heeft weer dekens op en ik denk sirieus over kunststof beslag (alleen voor de wedstrijden).
promptertje schreef:Ik ben enthousiast NH'er en absoluut geen natural. Ben dan ook benieuwd hoe de TS de vraag bedoeld heeft. Wat mij betreft: NH gaat niet meer uit mijn systeem, het heeft mijn hele kijken naar en omgang met paarden (positief) veranderd, er is geen weg terug meer
Cer schreef:Vraag voor TS:
Wil je weten hoe het 'natural' gebeuren de mensen bevalt, of hoe het 'Natural Horsemanship' de mensen bevalt?
(even om in te schatten of dit topic juist geplaatst staat)
Citaat:Naturals [NA] is bedoeld voor alles wat te maken heeft met het zo natuurlijk mogelijk zorgen voor je paard. Op Natural Horsemanship [NH] kun je al je vragen over Parelli, Voest en andere ‘alternatieve’ benaderingen stellen.
Arabesk schreef:NH valt eigenlijk wel onder 'natural'. Veel NH-ers zijn ook natural, maar niet elke natural is trouwens NH-er
Volg je het nog
promptertje schreef:Ik ben enthousiast NH'er en absoluut geen natural. Ben dan ook benieuwd hoe de TS de vraag bedoeld heeft. Wat mij betreft: NH gaat niet meer uit mijn systeem, het heeft mijn hele kijken naar en omgang met paarden (positief) veranderd, er is geen weg terug meer
Morrie schreef:Natural Horsemanship is volgens mij een methode waar je mee werkt b.v Voest, Parelli, Roberts, Hempfling, e.a. dat kan je ook toepassen als je je paard onder dekens op ijzers op stal houdt en hem kilo's biks voert, scheert enz.
Natural zijn houdt in mijn ogen in dat je je paard op zo natuurlijk mogelijke manier als in NL mogelijk is, probeert te houden, dus 24/7 buiten, zonder dekens, niet scheren, geen biks (of ander fastfood), geen ijzers enz.
JoviBan schreef:deze twee dingen
Huertecilla schreef:Waarom slechts twee en waarom hokjes?
Citaat:Hoewel voor mij persoonlijk deze twee dingen onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
JoviBan schreef:Huertecilla schreef:Waarom slechts twee en waarom hokjes?
Als je het topic leest, zie je waarom "twee".
En imo zijn dat geen hokjes, maar even twee benamingen waarbij we allemaal zo'n beetje wel weten wat we bedoelen.
Morrie schreef:Voorlopig ben ik in de buurt waar ik nu woon nog de freak die alles zo nodig anders moet doen dan een ander......