jasmijn78 schreef:Wat een zinloos topic eigenlijk weer. Dat ik hier nog op reageer!.
Om nog even te zeiken en te trappen?!

jasmijn78 schreef:Maar goed, even aan TS: Het artikel dat ik heb omschreven in mijn eerdere post komt uit een betrouwbare bron. Het artikel is geen hetze tegen natuurlijk bekappers (in tegenstelling tot wat een aantal 'naturals' hier op bokt ervan denken). Je kunt altijd nog even het volledige artikel proberen op te vragen, want dat was te lang om dat even helemaal over te tikken.
Knàp dat je in de gedachten van andere posters kunt kruipen.

jasmijn78 schreef:Wat ik heel erg jammer vind is dat een hoop 'naturals' zo afgeven op TB. Dat men spreekt van 'ijzermensen' en 'ijzervreters' komt op mij een beetje zielig en kortzichtig over. Je moet compleet 'natural' zijn (bitloos, boomloos, NB etc) anders hoor je er niet bij en mishandel je je paard. Realiseer je goed dat mensen die dergelijke uitspraken doen iig niet objectief zijn en enkel preken voor eigen parochie. Het hele 'natural' gebeuren begint imo bijna sekteachtige vormen aan te nemen.
Allemaal je eigen beleving en je eigen interpretatie. Als jij je zo aangevallen voelt en vindt dat "je er niet bij hoort", wat doe je dan in dit NA subforum?!
Niemand die hier een ander een paardenmishandelaar noemt. Ook het woord ijzervreters is hier volgens mij niet gevallen. Er worden hier prima objectieve adviezen gegeven, niemand die hier "preekt". Mijn eigen eerste reactie op de TS was bovendien deze (mijn eigen quote):
Citaat:
Hoewel ik een voorstander ben van natuurlijk bekappen, denk ik wel dat als je pony nu geen problemen heeft, sterke en gezonde hoeven heeft en het prima doet met traditioneel bekappen, er geen reden is om over te stappen.
Ook kan het heel goed zijn dat jouw hoefsmid de hoeven van jouw pony toch goed bekapt (dus de hoefwand gelijk aan de zoolrand houdt, niet in de zool snijdt, goede afronding maakt e.d.).
jasmijn78 schreef:Als ik jou was zou ik mij goed laten informeren en ik denk dat Bokt hiervoor niet het juiste medium is, daar in de meeste reacties alles over 1 kam wordt geschoren. Verdiep je in wetenschappelijke onderzoeken (uitgevoerd door wetenschappers) en artikelen (altijd naar de bron vragen en checken), laat je inlichten door brancheverenigingen (zij kunnen je ook verwijzen naar een betrouwbare smid/bekapper), vraag naar referenties en trek je eigen conlusie.
Helemaal mee eens. Een goed medium is www.hoefnatuurlijk.nl. Daar staan allerlei wetenschappelijke onderzoeken en artikelen vermeld (met bron).
Een branchevereniging van hoefsmeden zegt imo niet veel, want in een andere topic op Bokt werd naar deze branchevereniging verwezen en toen bleken er nogal wat hoefsmeden bij aangesloten te zijn die behoorliijk lopen te prutsen en hoeven vernaggeld hebben!
jasmijn78 schreef:.Realiseer je goed dat mensen die een bepaalde methode zijn gaan aanhangen, daar veel geld aan uit hebben gegeven en continu roepen dat dat het beste is, jou niet gauw de nadelen ervan zullen vertellen of zullen erkennen dat zij misschien een verkeerde keuze hebben gemaakt. Dat is al moeilijk om dat tegenover zichzelf te doen, laat staan naar jou.
Dat "veel" geld valt wel mee. Buiten dat, heeft ook deze opmerking van jou geen enkele toegevoegde waarde. Het geeft maar weer aan hoe graag je wilt afgeven op natuurlijk bekappen, wéer even een extra steek onder water...
Dat er geen nadelen worden verteld, is omdat er geen nadelen ZIJN, op de "nadelen" na zoals die hier in 't begin van dit topic genoemd zijn.
Ik denk dat wanneer iemand terug komt van natuurlijk bekappen, omdat het niet goed ging, diegene daar heus wel mee naar buiten komt. Tot nu toe is dat nog steeds niet gebeurd en is iedereen positief en enthousiast. In plaats van dat dit jou iets zegt en dat je denkt van 'goh, dus er zal wel iets goeds in zitten in die methode', blijf je er tegenaan trappen. Op die manier wordt het inderdaad een zinloos topic.