Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TolineS schreef:omdat mijn merries wolfstandje wordt verwijderd volgende week mag ik op aanraden van de tandarts een week geen bit in doen. Maar ik wil wel graag rijden , heb geen bitloos hoofdstel. Wie heeft tips..Gewoon teugels aan een halster doen???
TurdusMerula schreef:Ik geloof dat er nu wat dingen door elkaar halen.
Een sidepull is een bitloos hoofdstel, oa bij Spirithorses te krijgen. Ik zou niet weten hoe je daar een bit aan kunt hangen trouwens, kan volgens mij niet.
Een neusriem die je (tijdelijk) kunt gebruiken om bitloos mee te rijden is die van het plaatje van Waratje, dan maak je de teugels dus aan die ringetjes.
Zo ietsje duidelijker?
amillia schreef:met halster haat prima voor een paar dagen. aan een lage neusriem absoluut niet doen! deze ligt namelijk op een veel te zwak punt voor eigenlijk alleen de functie neusriem en is erg omstreden de laastste tijd, laat staan als je er ook nog druk op gaat uitoefenen...
Cavalli_x3 schreef:amillia schreef:met halster haat prima voor een paar dagen. aan een lage neusriem absoluut niet doen! deze ligt namelijk op een veel te zwak punt voor eigenlijk alleen de functie neusriem en is erg omstreden de laastste tijd, laat staan als je er ook nog druk op gaat uitoefenen...
Ja das waar, maar je kunt die tog hoger hangen?
Bij een normale neusriem zitten geen ringen, dus die kan je moeilijk gebruiken.
Maar ik deel de mening met je over het halster
Maar ik zou haar ook een weekje rust geven
Citaat:nee, als de neusriem op een acceptabel punt ligt krijg je de neusriem niet meer dichten zou het wel lukken dan is het stuk op de neus zeker half zo lang als die onder de neus, wat ook weer voor hinder zorgt zoals gespen (bijna) op de neus en een bakstuk tegen het oog aan. nee een goed verstelbaar halster is in dit geval het beste en werkt dan als een sidepull
amillia schreef:Cavalli_x3 schreef:
Ja das waar, maar je kunt die tog hoger hangen?
Bij een normale neusriem zitten geen ringen, dus die kan je moeilijk gebruiken.
Maar ik deel de mening met je over het halster
Maar ik zou haar ook een weekje rust geven
nee, als de neusriem op een acceptabel punt ligt krijg je de neusriem niet meer dichten zou het wel lukken dan is het stuk op de neus zeker half zo lang als die onder de neus, wat ook weer voor hinder zorgt zoals gespen (bijna) op de neus en een bakstuk tegen het oog aan. nee een goed verstelbaar halster is in dit geval het beste en werkt dan als een sidepull