Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
diane_melody schreef:dan lijkt het iets meer op een zadel
Nelleke1 schreef:is een bbp ook een goede manier om een paard aan een singel van een zadel te laten wennen mijn verzorgpony ben ik aan het inrijden en een zadel op haar rug vind ze niet zo leuk maar een dekje maakt haar niet uit dus zou ik dan eerst het bbp gebruiken om haar aan een singel te laten wennen>?? of zou dat niets zijn?
fransis schreef:geen barebackpad kopen. ik rijd al jaren zonder zadel en tegenwoordig wat vaker met zadel, maar ik heb een barebacpad liggen. en gebruikt, het kreng schuift veel meer dan dat je zelf zou doen op de paardenrug, je kan er niet meer opspringen zonder dat hij verschuift (daar heb je zonde zadel geen last van) en die buegels zijn al helemaal hopeloos, je kan ze niet gebruiken, en als je je benen ontspannen af wilt laten hangen zoals je zou moeten doen zonder zadel, dan verlies je je beugels. dus ben je veel meer bezig om je voeten in de beugels te houden, dan dat je anders lekker zonder zadel zou doen. verder geven de beugels een scheinveiligheid, want al zou je ze niet gebruiken om licht te rijden, maar wil je in de scherpe bochten je evenwicht even snel zoeken, dan schuif je van je paard af.
kortom ze zitten lekker (zonder beugels) maar verzieken het contact tussen de ruiter en het paard. nooit doen dus
Nadya schreef:fransis schreef:geen barebackpad kopen. ik rijd al jaren zonder zadel en tegenwoordig wat vaker met zadel, maar ik heb een barebacpad liggen. en gebruikt, het kreng schuift veel meer dan dat je zelf zou doen op de paardenrug, je kan er niet meer opspringen zonder dat hij verschuift (daar heb je zonde zadel geen last van) en die buegels zijn al helemaal hopeloos, je kan ze niet gebruiken, en als je je benen ontspannen af wilt laten hangen zoals je zou moeten doen zonder zadel, dan verlies je je beugels. dus ben je veel meer bezig om je voeten in de beugels te houden, dan dat je anders lekker zonder zadel zou doen. verder geven de beugels een scheinveiligheid, want al zou je ze niet gebruiken om licht te rijden, maar wil je in de scherpe bochten je evenwicht even snel zoeken, dan schuif je van je paard af.
kortom ze zitten lekker (zonder beugels) maar verzieken het contact tussen de ruiter en het paard. nooit doen dus
Nou, Fransis, mijn bareback pad schuift helemaal niet, hoor. En inderdaad, er horen geen beugels te zitten aan een bareback pad. De mijne heeft dus ook geen beugels en zit heerlijk zacht. Zowel voor mij als voor mijn paard, want het beschermt zijn rug net even wat meer dan zonder bareback pad. Ik zou zeggen; koop eens een goeie zonder beugels.![]()