Maar hoe zit het als je een bruinbonte Tinker hebt, met (deels) zwarte manen en staart, en op beide achterbenen zwarte vlekken? Is dat dan ook een "echte" driekleur, of?...

Mocht het nodig zijn, dan maak ik zaterdag foto's van dichtbij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
snowdon schreef:driekleur is en zal ook nooit een officiele benaming zijn voor dergelijke aftekeningenIs allemaal bruinbont wat in de volksmond driekleur genoemd wordt, overgewaaid van de zigeuners.
snowdon schreef:Omdat stamboeken vaak ook maar wat doen, zijn ook mensen.. waarvan het merendeel echt geen verstand heeft van kleuren, wat je wel zou verwachten van tenminste een paspoortconsulente... maar helaas!
Zijn meer dan genoeg paarden met een apart kleurtje die simpel vos of stekelharig worden genoemd en zelfs appaloosa's die schimmel worden genoemdEn... heel veel donkerbruinbonte paarden die zwartbont worden genoemd!
Het is maar een kleur tenslotte, vinden ze echt niet boeiend.
Zammie schreef:Dat meen je toch niet?Vraag me af waar ze dan mee bezig zijn... Een fout kan een keer gemaakt worden, maar donkerbruin voor zwart en apploosa's voor schimmel?!? Misschien moeten wij dan maar de paspoortconsultes gaan worden voor dit stamboek snowdown
snowdon schreef:Zammie schreef:Dat meen je toch niet?Vraag me af waar ze dan mee bezig zijn... Een fout kan een keer gemaakt worden, maar donkerbruin voor zwart en apploosa's voor schimmel?!? Misschien moeten wij dan maar de paspoortconsultes gaan worden voor dit stamboek snowdown
(snowdon, geen snowdown...)
Meen ik helaas echt en zie je bij meerdere stamboeken
grrr schreef:Want??? Die zijn toch echt zwart, of ook met bruin?
Biancaa schreef:tja dat ze kleurenblind zijn, dat heb ik wel gemerkt.. bij het PVVE is Saar opgenomen... ze is omschreven als bruintplatenbont....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GCTICDQE.jpg
is toch echt zwart volgens mij
l0rdJ schreef:Pallieter is ook geheel vosbont , met zwarte staart, deels zwarte manen en zwarte voorpluk, wat hem dus een Bruinbonte maakt.
Er staat in zijn paspoort ook: Bruinbont.