Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nu wel op het filmpje....
Blijkbaar waren we te druk bezig met filmen en rijden op dat moment.
)
Vlinder32 schreef:Bedankt voor jullie reacties! ik ben nu al een jaar met hem aan het lessen (priveles) en dat gaat super, ook wat betreft de balans. Hij is inmiddels rechtergericht en de achterhand komt er ook meer bij. Hij is al zover gekomen, en galop in de bak gaat inmiddels ook vrij aardig. Hij springt geregeld rechtsom verkeerd aan (linkergalop). Dan gaat hij in de verkeerde galop. Dat is toch contragalop? dat is niet hetzelfde als wat ik bedoel. Want dat voelt wel als de galop. Buiten galopeerd hij beter door de rechte lijnen en tempo, maar ook daar verkiest hij vaak die gekke galop boven de echte galop. als ik hem terug neem en met meer actie aanspring (krijg ik soms een bok voor terug;-) dan gaat het goed. Ik heb wel het idee dat hij die galop doet als hij wat vermoeider is. Dus op terug weg en helemaal in begin als hij nog niet warm genoeg is. Ik heb veel aan jullie tips en heb mijn vriend gevraagd om het eens te filmpen. Misschien kunnen we daar meer uit halen. In de bak laat mijn paard het juist niet vaak zien omdat ik dan misschien met meer actie rij. Wat oa. Lotte zegt zou ook weleens kunnen ! Is overigens de telgang altijd een comfortabele gang? Hoe gaat je eigen beweging, beetje van links naar rechts?
Mijn tinker is overigens 8 jaar.