[TI] tinker x fries kruising Bonte Jaopie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

tinker x fries kruising Bonte Jaopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 12:32

hallo, ik ben terpentijn (kunstschilder uit Zuidlaarderveen (Drenthe). Ik heb een zwart platenbonte kruising Tinkermerrie (Daisy) en Friese hengst (Remco S.) Hij is geboren op 30-6-2004, bij de zanger Arne Jansen in Silvolde (Gelderse Achterhoek). Hij heet Jaopie van de Weideblick en is als Irish Cob Crossbreed ingeschreven in het ICS A1 stamboekregister van z'n moeder. Arne fokte indertijd Tinkers, hij reeds zelf Birney, een grote ruin. ok gebruikte hij vaak Friese hengsten van elders oor zijn Tinkermerries. Daisy, de moeder van Jaopie, heeft hij voor zover ik weet inmiddels verkocht. Er moeten wel nog andere halfbroers en -zussen van mijn paard bestaan, die probeer ik via andere forums te achterhalen. Ik meen dat het jaar daarop het Crossbreed-beleid werd veranderd, Jaopie moet een van de laatste van zijn jaargang zijn die nog wel als ICC mocht worden ingeschreven. Jammer genoeg kan ik nog geen fot plaatsen, zit nog met net op BOKT, maar zo gauw k weet hoe en wat, zal ik dat doen!
Waarom schrijf ik op dit forum? Tsja, "officieel" is hij nauurlijk een Irish Cob Crossbreed, en geen "bonte Fries", vandaar dus. Iemand anders met dergelijke kruisingen, of info over zijn achtergrond, moeder enz? Iemand anders een Tinker via Arne Jansen gekocht?

8nnemiek

Re: tinker x fries kruising Bonte Jaopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:42

Je zal hier vast wel iemand tegenkomen die je verder kan helpen, hier zitten heel veel tinkermensen Lachen

Een foto kun je uploaden bij www.photobucket.nl
En op bokt kun je hem plaatsen door de url te kopiëren en tussen deze codes te plaatsen:
Code
[img]http://www.foto.nl/foto.jpg[/img]

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:15

Bianca22 heeft volgens mij ook een tinker van Arne Jansen, die heet Sogno. Ze zit ook hier op bokt.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:30

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:56

Nee geen paard van Arne Jansen hier, wel kocht hij er in Hedel een die ik ook wel had willen hebben Haha!
Ik kan de link aanklikken en bekijken zie dat je paard dus nog een halfbroer heeft, dat is alvast wat Lachen

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:02

Ik las net op teletext dat arne jansen is overleden.Volgens zijn manager heeft arne het eeuwige heeft verkozen voor het heden.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:08

huh, ah joh dat is bizar Verward was hij ziek dan?

*meisjes... Muziek! met rooie haren... die kunnen kussen, Muziek! dat is niet mis! Kusje

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:24

Citaat:
Volgens zijn manager heeft arne het eeuwige heeft verkozen voor het heden.

Klinkt voor mij als zelfmoord.
Inderdaad bizar.Zat vandaag dit topic te lezen en een uur later dit.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:30

hij heeft inderdaad zelfmoord gepleegd...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:31

Klopt, zag net het nieuws op TV.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:32

Ja idd zelfmoord er is een topic over.. in algemeen nieuws en maatschappij

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:34

ik zei net al ergens anders, iemand stapt eruit maar tot op de laatste minuut gaat het leven nog door.... sneu voor zijn familie en anderen die hij achterlaat. Scheve mond

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 22:47

Meisjes, jongens.... wat is DIT bizar...ik zit net 2 dagen op BOKT, met vragen over mijn Bonte Jaopie (Tinker x Fries ) van Arne Jansen, krijg ik om 18.00 DIT nieuwes. Ik zijn privenr. gebeld, Christa aan de tel. :mijn condoleances. Nog geen half uur later krijg ik tel.: hij heeft het zelf gedaan, hij heeft zelfmoord gepleegd! Nou BOKKERS, dit is een wel heel bizarre samenlop van omstandigheden. Ik ben natuurlijk zeer verdrietig (ik zond Mieke, zijn vrouw, en hem, elk jaar een gekke kaart met mij paard Jaopie er op, al dan niet met "kertsmuts" op z'n kop), en dat hondentrainingsgedoe van hem (hij trainde politiehonden) ik heb zelf JARENlang DOBERMANNS gefokt, wel 17 jaar, niet voor de politie, die gebruiken ze daar niet, maar toch wel een verbijsterend bericht. Tsja, je weet niet wat er in koppen van mensen omgaat (je weet het al vaak niet van je eigen hond of paard, maar ja .....). Niet zo vrolijk dit bericht, maar laten we vooral niet uit het oog verliezen, dat het leven door gaat, en mijn zoektocht naar Jaopie van de QWeideblick zijn broertjes en zusjes ook (hoewel datnu wel moeilijker zal worden). Op de managementsite van Arne Jansen, en ook via GOOGLE, kan je zien, dat zijn paardenfokkerij (zijn vrouw MIeke deed trouwens in FALLABELLA-paardjes, onder dezelde naam) VAN DE WEIDEBLICK heette. TIPS?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 22:55

Hee, TINKIEBELL, hoe vind ik die eigenaresse van SOGNO. ? Is die SOGNO trouwens niet hetzelfde paard, dat - jaren geleden - als eerste (ik had toen nog geen Internet) op de site van Harry's Horse Artikelen stond? Ik heb die dite opgezocht, uiteraard, en zag, de foto, en ja, ook dat dat paard bij Arne Jansen geboren was, maar elders gekocht was. De stal of manege kon ik echter niet achterhalen! Ik hoop dat Bianca (of, tenminste, als ze zo heet en het paard nog heeft) met mij - via BOKT of anders - in contact wil treden. Ik hoef van die paarden niks anders dan vergelijken, praten, etc, waarvoor we hier op zo'n forum zijn. Maar het is voor mij moeilijk vergelijken met Tinkers of Friezen, omdat Jaopie gewoon een CROSS is, en ze hebben natuurlijk nooit precies 50 van de ene en 50 van de andere, snap je? Als hetmij niet lukt (zit nog maar net 2 dagen op BOKT, heb pas sinds APRIL voor het eerst van mijn leven een compu!), geen het dan aan haar door, of ze contact metmij wil zoeken?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 23:02

Aan:desillies.
Wat? Wat klik je aan? Hoe weet je dat mijn paard een half...whatever heeft? Is dat ECHT WAAR? Als het zo is, contact mij dan, ik weet niet waarover je hebt heb, ik heb pas Internet sedert APRIL dit jaar of zo, maar ik zoek me suf. Ik hoop dat jij me verder kan helpen. Ik ben zo benieuwd hoe ze (die anderen) er uit zien! Ook ben ik op zoek naar een merrie die DONNA heet, vader REMCO S. (zelfde als van mijn Bonte Jaopie), moeder in elk geval een andere TINKERMERRIE, dus niet Daisy, volgens horen zeggen staat ze in ONNEN (OMMEN?). Hoe kun je nou opzoeken welke kinderen die Daisy van de Wrideblick (vader en moeder onbekend?) heeft gehad. Hoe heb jij dat gefikst? Ben ik nou zo"n kluns? (Waarschijnlijk wel, maar ik ben op BOKT gegaan omdat ik hoopte, dat mensen mij VERDER konden helpen) IK HOOP!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:41

terpentijn, als je op de link klikt die ik hierboven aangaf, dan zie je staan "vader Remco" en "moeder Daisy". Als je op de naam Remco klikt, zie je ergens rechts eronder staan "Nakomelingen" als je daar op klikt zie je weer eerst de merries en daaronder de nakomelingen. Donna en jouw Japie.

Jouw Japie
http://www.irishcobsociety.net/Photos/04/0408023.jpg

En de geregistreerde half broer en zus van Japie :

Donald
(Woody x Daisy)
http://www.irishcobsociety.net/Photos/07/0710601.jpg

Donna :
(Remco S. x Banjer van de Bergh)
http://www.irishcobsociety.net/Photos/04/0403384.jpg
Laatst bijgewerkt door Leo op 12-12-07 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's --> links

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:26

Ze zat altijd op Bokt maar ik kan haar gebruikers naam niet meer vinden. Ze heet Bianca22 hier op bokt dacht ik??

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:43

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:31

Mijn paard is de moeder van Donna.... Mijn paard is ook van Arne Jansen geweest..... Vanmiddag ga ik dit forum even goed doorlezen... moet nu weg...

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:10

He Terpentijn. Succes met je zoektocht. Ik zie dat Indiana Jones al een paar linkjes heeft neergezet.
Wat leuk dat je op bokt zit. Ik doe jaarlijks mee met de marathon in zuidlaarderveen (afgelopen jaar niet) waar jij de hoofdprijs altijd voor schildert. Tenminste, moet haast wel, kan niet missen, haha.
Succes met je zoektocht. Is Joapie inmiddels beleerd?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 11:40

Wow, wat een superinteressante mensen, tips en info krijg ik nou toch ineens binnen in no-time! Ja, ik ben de schilder van de jaarlijkse hoofdprijs van de Ofenmarathon in Zuidlaarderveen. Volgens jaar niet missen, hoor, dan hebben we de jubileum-editie (5-jarig bestaan). Daar wilden we overigens verrassend uitpakken waarvoor ik dus vlak na de afgelopen Marathon, Arne Jansen had opgebeld, of die wilde komen optreden. at wilde hij wel, ook nog tegen vriendenprijs, en hij wilde ook ZELF meedoen aan de Marathon, en nu .... je zult het al vernomen hebben ... gaat daar niets van door, Arne Jansen heeft gistermiddag zelfmoord gepleegd, thuis in Silvolde, door ophanging. Ik ben er kapot van. Ik schrijf overigens ook wel in het gastenboek van www.de-mennerij.nl, de site die over de Oefenmarathon gaat.
Er staan ook foto's op van de afgelopen editie! Japie staat inmiddels niet meer in Zuidlaarderveen bij de fam. Hut, maar om de hoek bij de SEMSHOEVE, sedert 2 augustus, waar hij is beleerd door Rene van der Heul. Ik rijd hem zelf een paar keer in de week in binnen- of buitenbak daar, en we hebben al pogingen ondernomen om echt buiten te rijden, maar dan moet ik wachten tot een van zij weidematen (hij staat nu met 1 Merens en 2 Friezen in de weide, gezellig voor hem, hij was toch altijd maar alleen in het land, omdat hij iedereen er uit schopte, maar tegen die drie heeft hij bar weinig in te brengen, dus: sociaal paardengedrag aangeleerd, zo hoort het ook!) Het winterseizoen laat ik hem daar staan (in elk geval t/m maart) vanwege BINNENbak. Is heel leuk, stronteigenwijs paard.
Kijk ook eens op mijn website: www.atelierterpentijn.com, want ik schilder natuurlijk niet ALLEEN maar die hoofdprijs. Helemaal aan het einde van de PRESS pagina staat een (verouderde, want1,5 jaar oude) foto van mij met mij Bonte Jaopie.
Met de zoektocht ben ik een heel eind, ik heb al contact gezocht met Bianca 22 van SOGNO (paard-van-de-maand nr.1 op de website van Harry's Horse) die ook bij Arne Jansen vandaan komt om te zien of die misschien ergens ook familie is.
Hoe gaat het met Spetter?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:50

Laatst bijgewerkt door Leo op 12-12-07 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 12:04

Indiana Jones, ik ben je zeer dankbaar voor de moeite die je voor me hebt gedaan om de foto's van mijn Bonte Jaopie van de Weideblick en zijn halfbroer en halfzuster te zoeken en te plaatsen!Wat een vondst is dat BOKT, zeg! In een paar dagen weet ik meer dan me in de afgelopen JAREN gelukt is. Ik ben druk bezig anderen te contacten. nu zoek ik nog zijn vader Remco S., een niet goedgekeurde Friese hengst, heb ik ook op andere forums gevraagd, maar nog niks er op. Friesche Paardenstamboek maar eens proberen, denk ik. Jammer dat ik nog niet zo handig ben om foto's van Jaopie te plaatsen, komt nog wel. Ik weet ook niet eens hoe je je eigen profiel moet bewerken, aanvullen, etc. (wist trouwens niet eens, dat ik ER EEN HAD, haha, moet echt uitzoeken hoe dit allemaal werkt). Jaopie is nu 3,5 jaar, net beleerd, en 1.56 stokmaat. Hij is ruin, want het begon aardig uit de hand te lopen, heel erg TANKerig, stronteigenwijs, en echte agressie-hengstenstreken. Helaas, maar als je paard zelfs de POSTBODE over het hek heen tracht te vermoorden ... Sinds zijn belering is hij ook weer enorm veranderd, maar dat zullen zijn weidemaatjes ook wel vor me gedaan hebben. Ga nu even kijken of ik de eigenares van Banjer kan contacten.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 13:09

BaiNar, als je de tijd hebt gevonden dit topic door te lezen, weet jij wellicht waar de halfzuster van mijn paard Jaopie, namelijk DONNA, staat? Ik weet dat de eigenaresse van Donna vroeger TINKERBROK verkocht, woonde ze niet in ONNEN of OMMEN? Volgens mij zit ze niet op BOKT?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:49

je zou contact op kunnen nemen met het Irish Cob stamboek, daar staat ze ingeschreven. Misschien kunnen zij je verder helpen met gegevens over de halfbroers/zussen etc van je paardje!!

www.irishcob.nl