Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepty
Berichten: 30
Geregistreerd: 25-01-16

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 02:50

precies mijn ervaring. precies andere ervaring bij stal vosgesangh echt top stal! Als je een tinker wilt, kijk daar eens!heb ik de mijne vandaan en een vriendin ook. Top ervaring

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:50

ls je een mooie tinker wil moet je eens bij melodystables navraag doen. Die heeft er meerdere staan waarbij je zeker weet dat je kwaliteit koopt. Kan ik je echt aanraden.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:54

Ach ja weer zo'n verhaal! Wijs om niet verder met deze mensen in zee te gaan, al te veel ellende over gehoord en zelf van dichtbij mee gemaakt!

Brendatil
Berichten: 173
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:14

Ik ga het toch ff voor ze opnemen! Ik heb onlangs contact gezocht omdat zij mijn tinker hebben geimporteerd. Ik heb haar van een particulier gekocht maar had wat vraagjes.
Nou ik ben me toch ontzettend leuk teruggemaild! Ik kreeg filmpjes, fotos en een heel verhaal over mijn tinkertje! En ik ben geen eens klant! Ze vonden het leuk wat van haar te horen.
Je moet ervanuit gaan dat elke tinker die daar te koop staat nog maar kort in NL is, en vaak nog maar net zadelmak en nog lang niet doorgereden. Als je met die insteek gaat dan komt het volgens mij echt wel goed. Ze hebben prachtige tinkers te koop, ik ken er enkele privé die ervan daan komen en ik vind het jammer dat er zo negatief over gesproken wordt.

stephlayy

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:18

Nu lees ik in de vorige reactie iets over een positieve mail. Ik heb sinds kort een paar verzorgpaarden in de buurt en 1 daarvan is een tinker van deze tinkerstal. De eigenaresse van deze stal was verteld dat dit paard niet bang was, snel leerd en verkeersmak is. Nu klopt alleen het snel lerende deel omdat wij helemaal opnieuw vanaf de grond moeten beginnen! De eigenaresse van de paarden heeft vriendelijk contact opgezocht toen haar paard er bij het opstappen vandoor ging en kreeg als reactie terug: moet je hem maar aan de bakrand vastmaken en losmaken als je er op zit. Geen aanrader dus tenzij je bereid bent je nieuwe tinker van deze stal alles opnieuw te leren. Daarbij had deze tinker ook hele erge mijt in haar sokken en 3 verschillende soorten wormen. Als reactie op de mijt kreeg de eigenaresse: moet je het maar beter bij houden. Het paard stond er net 2 dagen?!

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 05:36

Tja bovenstaand verhaal verbaasd me niks

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:02

Madonnamagic schreef:
Ik ga het toch ff voor ze opnemen! Ik heb onlangs contact gezocht omdat zij mijn tinker hebben geimporteerd. Ik heb haar van een particulier gekocht maar had wat vraagjes.
Nou ik ben me toch ontzettend leuk teruggemaild! Ik kreeg filmpjes, fotos en een heel verhaal over mijn tinkertje! En ik ben geen eens klant! Ze vonden het leuk wat van haar te horen.
Je moet ervanuit gaan dat elke tinker die daar te koop staat nog maar kort in NL is, en vaak nog maar net zadelmak en nog lang niet doorgereden. Als je met die insteek gaat dan komt het volgens mij echt wel goed. Ze hebben prachtige tinkers te koop, ik ken er enkele privé die ervan daan komen en ik vind het jammer dat er zo negatief over gesproken wordt.



Zolang je aardig bent tegen deze mensen zijn zij ook super aardig tegen jou. Maar zodra je kritisch word of commentaar hebt, slaan ze ineens om en is er niets meer over van de vriendelijkheid.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:44

Het is wel erg jammer want ze hebben regelmatig leuke (uiterlijk) tinkers staan.
Maar wij komen er ook niet meer.

We zijn er een aantal jaar geleden ook geweest.
We zochten voor mijn moeder gewoon een braaf paard, ze had na een val haar rug gebroken gehad dus was aardig bang geworden.
Het begon ook bij ons leuk en vriendelijk, tot mijn moeder op een tinker werd gezet waar ik haar afgehaald heb.
Deze was NIET braaf.
Toen was het over..... mijn moeder moest eerst maar eens zien dat ze van die angst af kwam want er was geen paard voor haar.

(inmiddels heeft ze al jaren een super brave kerel)

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:47

Oja dat is hun taktiek! Je op een paard zetten en dan een filmpje er van maken , als bewijs voor henzelf als er later toch stront aan de knikker blijkt te zijn! Kijk ze heeft er hier op gezeten en toen was er niks aan de hand!!

Bah vreselijke lui, als zoveel miskopen van hen gezien (en ja ook van heeeeel dichtbij

Rizette
Berichten: 4366
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:05

Ik had even gegoogled op Tinkerstal Mc Cloud omdat er een leuke adv op Mp staat van 2 tinker merries in het 2 span. Ik vind de adv meteen al niet erg klantvriendelijk overkomen maar de paarden lijken me wel leuk. Maar het lijkt me wijs om niet te gaan kijken als ik dit allemaal zo lees.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 11:42

Het hangt er compleet vanaf wat je kan, wat je wilt en hoeveel geld je daarvoor over hebt of kijken zinvol is. Als je heel graag die paarden wilt (heb ze ook gezien, ze zijn zeker leuk) en het geen probleem vind dat ze wellicht iets groener zijn dan wordt gezegd, of wellicht iets minder braaf karakter, dat ze misschien eea nodig hebben tegen mijten oid, dan zou ik zeggen waarom niet? Wellicht een ervaren instructrice of DA meenemen als je gaat kijken (en dat hoef je niet gelijk te melden natuurlijk ;) )

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:25

Nou ik zou ze zeker dan ook door je eigen dierenarts willen laten keuren!!!
Ach das nou jammer, want dat mag niet bij de firma Mc Cloud!! Dat laten zij door hun eigen dierenarts doen, Yeah sure!

Ik zeg het nog 1 keer trap er toch niet in!! Deze mensen hebben al zoveel mensen ellende toegebracht! En geloof mij ik heb het van heel dichtbij mee gemaakt!

Als er iets mis blijkt te zijn, paard met hoefkanker waarvan dit heerschap wist, dan moet je uitkijken dat hij je niet met de greep achterna komt!

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:28

Je mag bij mccloud inderdaad niet door je eigen dierenarts laten keuren. Dat zegt genoeg toch?

Rizette
Berichten: 4366
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:40

Ja idd.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:57

KarinLF schreef:
Oja dat is hun taktiek! Je op een paard zetten en dan een filmpje er van maken , als bewijs voor henzelf als er later toch stront aan de knikker blijkt te zijn! Kijk ze heeft er hier op gezeten en toen was er niks aan de hand!!

Bah vreselijke lui, als zoveel miskopen van hen gezien (en ja ook van heeeeel dichtbij


Zo ver zijn wij niet gekomen dat ze een filmpje konden maken. (gelukkig)

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:30

Even snel gespiekt...
T verbaast me hoeveel paarden gereseveerd zijn.

Bedoel jij t zwarte of bonte span

Rizette
Berichten: 4366
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:01

Bonte

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:20

ik ken iemand en die heeft er zowaar een leuk paard van gekocht, maar verder hoor ik alleen slechte ervaringen , ik ben in het verleden ook geweest voor een tink ,maar op aandringen van anderen ,die hun kenden dus afgehaakt.

Brendatil
Berichten: 173
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:35

Ik hoor ook zat goede verhalen hoor, heb zelf een mc cloud paardje, een toppertje en een vriendin van me ook. Niks geen last gehad! Enige is dat die van haar drachtig bleek haha

Anisa1994
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:30

Maccloud de onbetrouwbare handelsstal voor Tinkers

Prachtig die website van ze, je zou het bijna echt geloven dat ze Tinkers trainen voor zorgboerderijen.
Maar de paarden die ze verkopen zijn meestal niet getraind ondanks dat ze beweren dat het wel zo is.Het zijn Tinkers die ze zelf importeren en snel door verkopen voor veel geld.
Het werken met deze paarden bij mensen met een beperking kan gevaarlijk zijn, ze nemen willens en wetens het risico op ongelukken.
Er worden niets zeggende filmpjes gebruikt en het paard uit proberen voor de wagen wordt niet toegestaan.
Zoek verder voor een betrouwbare stalhouderij voor de aanschaf van je Tinker!
Dat bespaart je een hoop problemen.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:40

Voor een betrouwbare stal kun je beter naar Hanneke scheltinga in wapserveen gaan. Zij importeerd ook, maar gaan pas weg zodra ze goed beleerd zijn en betrouwbaar .
Ze heeft ze liever een half jaar op stal staan en dan de garantie kunnen geven, dat ze braaf en geschikt zijn. Dan twee weken op stal en weer verkopen.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 00:14

Staat een leuke op mp..
Mensen hebbwnhaar daar gekocht had dr ook vaak voorbij zien komen..

Arme beest is broodmager vraag me af waaron ze al weer weg moet en waarom zo duur

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:41

Heb daar ook mijn tinker vandaan en heb zeker geen positieve ervaring.
Tinker zat onder de mijten, daarom hebben we haar sokken er nu ook afgeschoren. Ze was ook broodmager en erg vies toen ze werd afgeleverd. Ze was geeneens even schoongemaakt toen ze afgeleverd werd!

Het proefrijden ging goed daar, maar we mochten niet galoperen omdat de bak te klein zou zijn. Dan hoor je eigenlijk al te denken dat er iets niet goed is, maar we waren zo in de wolken dat we het niet doorhadden. Toen ze eenmaal op stal stond en we voor het eerst gingen rijden, kwam ik er nauwelijks op, stijgeren, achterwaards lopen en ronddraaien. Daarna toen ik er eindelijk opzat liep ze als een dronke maloot over de hoefslag ook was ze zeker niet goed aan de hulpen, er was helemaal niets waar over het goed doorgereden paard waar over verteld was. We hebben overwogen om haar terug te brengen maar ze wouden haar niet meer aannemen en reageerde niet meer op mailtjes en telefoontjes.
Ook het zadel en hoofdstel waren een ramp hoofdstel veel te groot en het zadel lag vreselijk slecht. Ook werd er gezegt dat ze 7 was maar ze blijkt nu dus 8 te zijn.

Ik zeg: Koop daar nou geen paard, het is beter voor je portomonee en het voorkomt heel veel terleurstelling.

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:55

SecretLIN schreef:
Staat een leuke op mp..
Mensen hebbwnhaar daar gekocht had dr ook vaak voorbij zien komen..

Arme beest is broodmager vraag me af waaron ze al weer weg moet en waarom zo duur


Waarschijnlijk omdat ze zelf ook dat bedrag ervoor hebben betaald?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:31

Denk niet dat ze helemaal gezond en of in orde is gezien de fotos... Prijs is al 500 gezakt