[TI] Tinkerland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nora_

Tinkerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 21:28

Hoi Hoi Allemaal Haha!

Ik heb wat vraagjes over tinkerland tijdschrift.

- Hoevaak komt het uit
- is het vergelijkbaar met Cobstukken

Groetjeeees Haha!

Anoniem

Re: Tinkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:13

Nou, ik las dat het gaat veranderen en het niet eer tinkerland is, maar 1 of ander blad. Over andere rassen en buitenleven enzovoort.
Hoe zit dat met opzeggen, want wij maken ons lid van tinkerland en vervolgens komt er iets anders?!

gr [***]

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:31

Dat las ik ook inderdaad, horse&country life.. Er blijft nog wel wat info over tinkers in staan, maar ik ben bang dat er over een jaartje niets meer van over is.
Ik zou ook wel willen weten of er een opzegtermijn geldt.. (heb alleen geen idee meer wanneer ik er lid van ben geworden Clown )
Op de site staat helemaal niets meer:
http://www.tinkerland.nl/
Ik had het wel fijn gevonden als we een brief in de bus hadden gekregen, met een uitleg en misschien een aanbieding, en info over opzeggen enzo.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 05-08-07 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:34

Ik ben net een 2 maand lid van Tinkerland.. Heb die van Aug. net binnen.
Maar ik vind het aan een kant een beetje tegenvallen. Heel veel reclame ed staat er in. Verder veel van Eddy Modde, die me al helemaal niet kan bekoren (is namelijk mijn 'buurman') Bloos , plus dat ik het ook heb gelezend dat er veel andere onderwerpen bij gaan komen.

Vergelijkbaar met Cobstukken vind ik het eigenlijk niet.
Daar staat gewoon veel meer stamboekgericht in, keuringsverslagen ed.

Tinkerland komt trouwens elke maand uit.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:35

Ik 2 jaar geleden. Maar ik hoef echt niet dat soort onzin te lezen. Als ik dat zou willen neem ik landleven wel!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:37

Vind ik ook.. Ja
Misschien kijk ik het een deel aan, mijn moeder zal het misschien leuk vinden om te lezen. Dan beslis ik wel of ik opzeg of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:38

Maar dan zeg je op en dan ben je toch wel je geld kwijt voor wat je al betaald had?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:39

Ja, dat denk ik wel.. Is meestal zo.. Dus dan kan je eigenlijk beter gewoon je jaar uit doen.
Ben je je geld ook niet kwijt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:42

Dat vind ik ook wel , Sita, de laatste tijd vind ik het ook erg saai worden. Vroeger stonden er nog interessante stukken in over hoe je verschillende vlechten kan maken, en over tinkerkwaaltjes, en leuke tips en trucjes.. Maar de laatste tijd alleen nog maar reclame en saaie verhalen. Ik ben al blij als er twee leuke stukjes in staan.
Ik neem aan dat we het jaarabonnement gewoon moeten afmaken, dus ik ben benieuwd wat er in het nieuwe tijdschrift komt te staan, maar ik zorg sowieso dat ik een paar maanden vantevoren schriftelijk heb opgezegd, dan kun je later altijd nog opnieuw aanmelden, misschien zelfs met een leuk welkomstgeschenk..

Nora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 23:21

Oke bedankt voor de informatie Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 23:45

Hm lijkt me toch niet dat ze het blad gaan veranderen en dan de leden die lid zijn kunnen verplichten om hun termijn uit te zitten, vind ik nogal krom, je bent lid geworden van tinkerland, als ze dat willen veranderen prima, maar ze zullen dan denk ik wel de mensen de optie moeten geven om op te kunnen zeggen. volgens mij kan je als je echt wil er dan wel onderuit,

achja en dat ze het verandere tja, tinkerland opzich zelf vond ik echt helemaal niets, dus echt veel slechter zal het niet worden,

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:15

Aha, er zijn dus meer mensen die er net zo over denken als mij. Ik denk ook dat dit mijn laatste jaar wordt. Erg jammer, want ik zat er altijd op te wachten tot hij weer uitkwam en nu heb ik hem nog niet eens echt gelezen.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:09

Ik heb me enkele maanden geleden ook opgezegd omdat ik het wel veel van hetzelfde vond worden. Ik heb een mailtje gestuurd met daarin de mededeling dat ik opzeg en dus niet wil verlengen. Had meteen in mijn mailtje gevraagd wanneer ik de laatste kon verwachten. Ik kreeg dezelfde dag nog mail terug, dus het valt allemaal snel te regelen. Verder ik zo ook niet hoelang de opzegtermijn is. Ik krijg in september mijn laatste.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:22

Fijn dat t zo snel te regelen is Lachen
Weet iemand wat het mailadres is? Op de site staat ie niet meer

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:51

Mailadres is:
tinkerland@hetnet.nl
Ik ga denk ik ook opzeggen... mijn abonn. loopt tot einde van dit jaar!!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:21

ook ik ga helaas mn lidmaatschap opzeggen, vond tinkerland altijd erg leuk maar heb geen zin in een ander soort blaadje.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:43

Helaas, hun mail werkt niet meer, ik kreeg deze mail terug:

Citaat:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

Tinkerland@hetnet.nl

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:13

ik heb nog wel een ander emailadres waar je het op kan proberen
tinkerland@sapo.pt
misschien dat dat werkt?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:13

Of misschien is het gewoon info@horse&countrylife.nl ofzo?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:29

Ik wil ook mijn abbonement opzeggen, maar weet dus ook niet naar welk email adres ik de opzegging moet sturen. Ik vind het ook erg belachelijk dat het een totaal ander blad wordt zonder de leden daarover te informeren!!! Ik blijf dit topic volgen, misschien komt er een geldig email adres uit.

*edit*
Zat net op marktplaats te kijken, en ze hebben van uitgeverij Tinkerland een advertentie staan over het nieuwe blad. Ik heb contact opgenomen met de adverteerder. Hopen dat ik hier antwoord op krijg!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:07

Mijn lidmaatschap loopt nog tot november dit jaar.

Ik heb dit (uitgebreide) antwoord van ze terug gekregen, nadat ik vermeld had dat ik het erg zonde vind dat ze er nu een totaal ander blad van maken:

Citaat:
Voor uw informatie delen wij u mee dat Het Tinkerland Maandblad is uitgebreid van 32 naar 52 pagina's en dat er minder advertenties in komen te staan.
Hierdoor hebben wij de gelegenheid volop over Tinkers te schrijven.
De hoge kosten die hieraan zijn verbonden worden geheel door de Uitgever gedragen; er is geen prijsverhoging.

Behalve over Tinkers zullen wij ook gaan schrijven over alles wat samenhangt met het buitenleven.
Op pagina 3 van het Tinkerland Maandblad staat al zeven jaar vermeld dat het een blad is voor liefhebbers van 'Tinkers, andere paarden en het buitenleven'.
Wij vinden dat de lezers daar dan ook recht op hebben en dat de nieuwe titel 'Horse & Country life' daarom beter bij het blad past.

Uitsluitend schrijven over Tinkers is een moeilijke zaak; het gaat om een kleine groep van paardenliefhebbers, na 7 jaar Tinkerland hebben wij alle denkbare onderwerpen al wel behandeld, ook zijn zo ongeveer alle mensen die zich in de Tinkerwereld verdienstelijk maken wel belicht. Wij vinden het tegenover degenen die al 7 jaar trouw abonnee zijn (en dat zijn er veel) niet correct om dezelfde artikelen te gaan herhalen. Daarvoor hebben zij geen abonnementsgeld betaald.

Daar komt bij dat er al 7 jaar erg veel verdeeldheid is binnen de Tinkerwereld waardoor er weinig evenementen worden georganiseerd. De meeste andere paardenbladen kunnen schrijven over allerlei evenementen die voor hun ras worden georganiseerd. In de Tinkerwereld komt men door de onderlinge verdeeldheid niet verder dan de Tinker/Irish Cob-keuringen die door de elkaar bevechtende Stamboek-verenigingen worden gehouden. Die keuringen zijn zeker een bezoekje waard, maar ze lijken te veel op elkaar om elke keer over te schrijven. En met lange lijsten met uitslagen zijn onze lezers ook niet gebaat.

Gelukkig ontvangt u nog drie nummers van 'Horse & Country life'. Er staan erg mooie Tinker-reportages in.
Mocht u t.z.t. spijt hebben van uw besluit, dan kunt u de opzegging met een enkel emailtje weer intrekken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:27

Nu snap ik waarom meneer Rob de Beus, nog steeds probeert zijn kleine tijdschriftje te verkopen.
Hij leeft nog een beetje in het verleden.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 00:23

Ik heb mijn lidmaatschap ook net opgezegd. Jammer dat de leden dit via een internetforum moeten vernemen en niet netjes een brief gestuurd wordt.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:18

Ik ben ook erg teleurgesteld. Ze ztten ons voor een voldommen feit. Ik vond het niet meer dan netjes om even bij de leden te polsen hoe wij het als lezer zouden vinden.
Ik ben lid van tinkerland omdat ik over tinkers wil lezen als ik over honden en poezen wil lezen koop ik hart voor dieren en over landbou dan koop ik land en tuinbouwleven.
De artiekels die er de laatste tijd vaak instaan zeggen me niks. Zoals dat van de Akkerdagen in het laatste nummer.
Ik ga mijn abonnement ook stopzetten. Maar ik wacht wel tot het einde van het jaar een kans geven kan nooit kwaad en wie weet is het toch een leuk blad.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:13

Waren er niet nog een aantal bokkers die schreven voor Tinkerland?