[TI] Harry Hoevers op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Harry Hoevers op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 17:57

Vandaag is Harry Hoevers bij mij op stal geweest. Ik had hem gebeld om te kijken of hij wat met Lizzy kon.
Voor de mensen die Harry niet kennen: Harry is iemand die paarden kan lezen, evenals precies kan zien of het paard vast zit en waar hij last van heeft. Hij behandeld de paarden met kraken, zodat ze zich daarna weer beter voelen.

Ik was best gespannen afgelopen nacht, zou het toch onzin zijn, zoals mijn man zei...

Vanmorgen was het dus zover, na een kort nachtje op naar de stal. We hadden om 9 uur afgesproken, maar Harry was er al om 7.45 uur (hoe bedoel je op tijd Haha!) Gelukkig was mijn stalgenotre er al om 8.15 uur, dus hebben ze samen lekker thee gedroonken en gebabbeld.

Eerst werd het paard van mijn stalgenote gelezen. Ik was ondertussen Lizzy van het land aan het plukken.

Daarna was dus Lizzy aan de beurt, wat was dat erg frapant zeg...

Het eerste wat Harry zei, goh jullie hebben elkaar wel gevonden he Knipoog jij veel verdriet en zij ook, jullie steunen elkaar heel erg. Daarna legde hij zijn handen op haar "schoft" en haar kont. Zo bleef hij een poosje staan. Hij vertelde dat Lizy hem zei dat ze veulens had gehad. Ja dat klopt, maar dat kan je ook aan de tepels zien. Ja, zei hij, maar ze zegt ook dat het al een paar keer mis is gegaan. De laatste keer ook, daar heeft ze nog veel verdriet van.. Mijn hart sloeg over, hoe wist hij dat nou... Het deed me ook veel pijn om te horen dat ze nog verdriet had. Ook zei hij dat ze niet goed in draf of galop ging, je moet haar echt aansporen. Dat klopt inderdaad, als ik haar aanspoor dan twijfelt ze heel erg en dan doet ze het maar heel kort. Hij zei dat het kwam omdat haar rechterheup en achterbeen pijn deden. Ze wilde dus wel en deed het ook wel voor mij, maar ze had dus veel pijn.

Harry ging verder. Hij ging met zijn hand langs de ruggegraat van Lizzy. Op 1 plek zakte ze helemaal door haar rechterachterbeen heen. Ja daar heeft ze veel pijn, zei hij, dat is dus waarom ze niet doorloopt als je in draf of galop gaat. Weer even de handen op de schoft en kont. Hij zei dan ontspant ze wat meer. De hele tijd stonden Lizzy haar oortjes naar voren (terwijl ze normaal nooit wat van mannen moet weten), op het moment na dat ze pijn had uiteraard. Toen ze ontspannen was, kraakte hij eerst haar nek. Doordat ze met haar achterhand niet goed loopt, gaat de nek ook vastzitten. Lizzy vond het prachtig! Oortjes naar voren en je zag dat ze het prettig vond hoe haar nek nu zat (raar omschreven ik weet het). Nu dus naar de achterkant. Eerst de goede kant gedaan, je hoorde alles kraken en het zat weer goed volgens Harry.
Tja nu de pijnlijke kant, dat vond ze wat minder. Hij stond weer met zijn handen op haar schoft en kont. Ze stond met haar achterbeen te schoppen, want het ging volgens hem tintelen en dat vond ze niet fijn. Daarna het kraken, klak hoorde je een paar keer en het moest weer goed zitten. Weer met zijn vingers langs de ruggegraat en ja hoor, ze bleef gewoon staan!!! Ze zakte niet meer door haar achterbeen heen en stond zelfs op rust metdat been (doet ze bijna nooit met dat been).

Harry legde uit dat ze geen achtervoetjes gaf omdat ze dus pijn had. Als je het linkerbeen optilt, dan leunt ze op haar rechter en dat kon ze dus niet. Tilde je haar rechter op dan deed dat zoveel pijn dat ze dus ging schoppen. Ik kan nu dus weer gaan proberen met voetjes geven. Het zal wel even duren zei hij, want deels kwam het dus door de pijn, maar ook grotendeels door haar wantrouwen naar de mens toe.

Na het kraken ging hij haar "lezen" dat wil zeggen, dat hij met zijn hand tussen haar oren gaat en dan leest hij het paard. Dat was bij haar vrij heftig. Bij de stalgenoe, bleef het paard heel netjes staan en duurde het heel kort. Bij Lizzy niet, hij was vrij lang bezig met haar en Lizzy werd regelmatig erg boos. Ze stond dan te schoppen en met haar oren plat, ook de uitdrukking was dan ook niet zo prettig bij haar. Dan kwam ze weer met haar lipjes bij mij en ging ze "sabbelen" aan mijn arm en mouw. Dan ging ze weer heel heftig met haar hoofd slaan met haar oren plat. Dat duurde zeker een 10 minuten. Daarna werd ze rustig.

Harry zei dat ze veel woede kwijt moest. Ze is toen ze in Nederland kwam heel erg geslagen Huilen omdat ze zo groot is. Ze doet heel groot aan en daardoor werd ze grof aangepakt (deze zullen we wel even temmen) Ze is dus meerdere malen met de zweep geslagen, voornamelijk op haar hoofd en niet alleen op haar kont). Toen er geen vooruitgang geboekt werd, is ze dus verkocht.

Ze is erg blij waar ze nu is, ze is nog wel erg bang voor alles. Maar ze voelt zich fijn bij mij en ze is blij dat we elkaars verdriet kunnen delen. Ik doe heel rustig aan met haar en gebruik geen zweep, geen bit (ze hebben zitten rossen in haar mond) en dat vind ze erg prettig. Ze is erg kleinzerig volgens Harry maar dat komt dus door haar verleden. Ze hoopt dat ik volgende keer wel bij de bevalling kan zijn, ze wist dat dit veulen niet goed was en omdat ze nog niet alle vertrouwen in de mens had, wilde ze het alleen doen. Ze was wel erg blij toen ik kwam om haar te troosten.

Buiten rijden (wat ik dus graag wil) kon volgens Harry ook wel, Eerst langzaam vertrouwen opbouwen en dan een keer samen proberen. Desnoods met een ander paard erbij. Maar hij zei dat ik goed bezig was, eerst vertrouwen winnen en dan pas dingen doen.

De sessie was afgelopen. Ik heb nog staan knuffelen met Lizzy en bracht haar weer terug naar de wei. Dit keer trok ze haar hoofd niet omhoog toen ik het halster af wilde doen. Ze hield haar hoofd iets lager, zodat ik hem rustig af kon doen. Ze keek me nog even aan (deed ze tijdens de sessie ook de hele tijd, heel diep in mijn ogen kijken) en liep toen naar de kudde...

Zelfs de staleigenaresse (die was niet bij de sessie en wist dus ook niet wat er gedaan was) zei dat ze haar rechtenbeen nu beter optilde en beter liep (niet meer zo krampachtig). al met al... ben ik dus heel blij dat ik dit heb voorgesteld op de stal. Ook de anderen waren erg blij met het resultaat en met wat er verteld en gedaan is. We hebben ook al besloten om dit 1 keer per jaar te gaan doen, zodat de paarden jaarlijks gekraakt kunnen worden.

Nou een heel verhaal, die met tranen is geschreven....

Tivoli

Re: Harry Hoevers op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:10

Wat bijzonder zeg!
En wat goed dat je alle kansen aangrijpt om haar te helpen.
Als Lizzy niet met jou kan praten,kan dat heel frustrerend zijn voor haar lijkt mij.
Fijn dat er van die mensen zijn die voor tolk kunnen spelen,ik geloof hier wel in!

Echt prachtig,zoiets hoop ik ook nog eens mee te maken met mijn eigen paard...

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:16

Wat een super verhaal, ikzelf ken Harry hoevers ook, en zelfs als je de grootste ongelovige bent ter wereld, moet je na een ervaring met harry echt wel gaan geloven dat zoiets bestaat.
Wat deze man kan en doet met een paard is echt wonderlijk.
Je ziet je paard gewoon veranderen, vaak krijg je reacties van mensen die zeggen dat het allemaal onzin is, nou geloof me, het is geweldig.

Je hebt je verhaal echt supermooi geschreven, heb je niet een foto van je paardje??

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:28

Jeetje ben der wel even stil van !
Wat mooi zeg ! Ik geloofde hier nooit zo in .. in paarden "lezen" Maar als ik dit zo lees.. moet ik daar nog maar eens hard over na gaan denken waarom ik het niet geloofde Knipoog Geweldig ! Als een van mijn vz paardjes iets zou hebben wat ik zou merken zou ik zeker ook zoiets willen! Super ! ik hoop dat het voor jullie weer helemaal goed komt met alles ! *LOL*

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:46

Heel erg mooi, Biancaa. Komt Harry nog terug voor een vervolgbehandeling?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:47

Wat een super mooi verhaal. Ben er even helemaal stil van. Wat super dat hij dat zo kan. Ik geloof hier niet zo heel snel in, maar door jou ervaring ben ik wel even anders gaan denken.
Hou je ons even op de hoogte???

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:50

Wauw wat een bijzondere ervaring beschrijf je daar!
Ik hoop dat je met deze kennis nog verder kunt werken aan de band met je paardje!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:56

Klinkt erg goed Biancaa. Je kunt nu verder aan jullie band gaan werken.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:57

wat een verhaal !!
je leest wel vaker dit soort dingen ik ben met sil wel eens maar een magnetiseur geweest dat was ook wel een vreemde gebeurtenis en als ik dit zo lees komen er bepaalde dingen wel bekend voor.
ik heb er zelf ook al aangedacht om zo iemand eens naar sil te laten kijken maar eingelijk nooit gedaan dit ook mede het nuchtere viguur in mij en de kosten.

hoop dat je er baat bij hebt ik ben benieuwd naar de resultaten Haha!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:13

Wauw! Wat bijzonder zeg!! Lachen Echt heel fijn dat het gewerkt heeft voor jou en je Paardje!:)
Groetjes Marije

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:17

Ik wil ook Haha! maar waar en hoe vind je zulke mensen? bij mijn weten bestaat "zoiets" in belgie niet Boos! Boos!

mooi beschreven! en al met al een tevreden paard en en tevreden eigenaresse die nog veel naar elkaar zullen toegroeien! OK dan!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:22

@biancaa
jij en lizzy komen er samen wel uit
heb dit met tranen in mijn ogen zitten lezen
en ik hoop voor je dat jij volgend jaar bij de bevalling van je veulen bent
zowel voor jouw als voor lizzy
ben erg benieuwd wat er uit gaat komen
en kusjes voor lizzy

groetjes

ik hoop je nog een keer te ontmoeten of op stal of bij jouw

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:55

hartstikke bijzonder zeg als ik dit lees ik herken het allemaal wel want kom met mijn paard ook bij harry.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:00

wow, dit is echt heel bijzonder zeg!
Wel heel fijn om dit nu allemaal te weten, en fijn dat ze zich goed voelt bij jou!
Komt hij nog een keer terug om te behandelen?

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:14

Harry Hoevers is geweldig.
Ik had gehoord van hem dat hij dus paarden kon lezen.
Ik ben erg ongelovig naar hem toe gegaan met mijn idioote Fjord.
Als Harry binnen in paarden kan kijken dan krijg ik nu vast te horen dat mijn Fjord echt een draadje los heeft.

Gelukkig zag Harry dat hij niet gek was maar pijn heeft gehad.
Hij wist mij precies te vertellen waar mijn Fjord pijn heeft gehad,welk been er pijn heeft gedaan en dat de Fjord in de verkoeverkamer een paar wervels had verdraaid.
Dat daarna de problemen waren begonnen.
Na jaren alleen nog maar in de wei te hebben gelopen kan mijn Fjord nu weer bereden worden en heeft hij er veel plezier aan.
We laten wel elk jaar Harry nog even checken of de pijn niet terug komt maar hij is nu al weer jaren goed.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:13

Heb een brok in mijn keel, wat geweldig zeg die Harry, hoop dat het met Lizzy's veulen dit keer goedkomt....

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 20:45

@dienie Ik had ook echt een brok in mijn keel, zeker toen hij het had over dat we elkaar gevonden hadden. Ook het stukje over het veulen deed me veel verdriet, ik moest daar echt mijn tranen inhouden.

@Silas en KMD Hij komt nu niet meer terug, We gaan het wel 1 keer per jaar of per half jaar doen. Harry zei dat als het geen sportpaarden zijn en dus ook geen hoge prestaties hoeven te leveren, het wel genoeg was. Als ik wat zie veranderen aan Lizzy of ik merk dat ze weer pijn krijgt, dan kan ik hem altijd bellen.

@Rommulus en Ziggy_Janet ik doe mijn best hoor, de eerste dingen waren vandaag al zichtbaar. Ik kon zowaar haar achterhoeven borstelen (met de harde borstel) ik heb zelfs een stukje van haar afgebrokkelde hoef afgesneden. Deze hing er als een flap bij en de hoefsmid mag er niet aankomen. Ze stond wle met haar hoef op de grond maar toch kon ik het afsnijden. Normaal kon ik niet eens naar haar achterhoef kijken of ze raakte al in paniek. Het rijden ging ook beter vandaag, ze ging beter en sneller in draf, op beide kanten. Ze heeft alleen erg last van het zadel, ik zit er verkeerd op omdat hij te klein is. Ik zit met mijn voorkant op de pommel en met mijn (bescheiden) kontje (ahum) op de achterkant. Dit rijdt totaal niet lekker en voor haar dus ook niet. Ik heb het zadel naast die van mijn staleigenaresse gelegd, die heeft een barefoot nevada, maat 1. Die van mij was dus zelfs nog kleiner, en hij is verkocht als een 18 inch... ehhh echt niet dus... een nieuwe is al besteld, maar dat duurt even voor het er is Boos!

@Kiara en Flicka ja aan de band werken probeer ik ook zoveel te doen. Ze hoeft van mij dus ook nog niet echt te werken. Sowieso om het zadel maar ook omdat ik eerst aan onze band wil werken. Nu krijg ik wel ene warm gevoel hoor als ze me weer diep in mijn ogen kijkt met die bruine kijkers van haar. Dat had ik al, maar nu dus nog meer.

@Frenia, je zou hem allicht kunnen bellen vragen staat vrij toch Knipoog Ik denk alleen dat je veel paareden moet hebben wil hij ze behandelen. Hij woont zelf in Ter Steeg maar ik heb geen idee waar dat ligt (topografie was neit mijn beste vak)

@Cavaletti ik heb in mijn profiel foto's staan van mijn beide dames. Hij is weer net helemaal ge-update, dus de foto's zijn heel recent. Helaas heb ik geen foto van Harry met Lizzy samen, dat ha dik wel gewild maar ja zal je zien net batterijen op.... Ik heb wel een foto van hem met een ander paardje bezig.

@Wisky en Emaartje Ja ik ben ook heel blij dat ik Harry gevonden heb. Hij gaat zeker een keer terug komen *LOL* Ik ben ook gaan vragen naar informatie naar het verhaal dat op het tinkerforum staat, volgens mij was dat jouw Fjord en daarna een tinkertje? (Voor Wisky dus) toen ik dat verhaal had gelezen, had ik echt zoiets van, dat wil ik ook...

@Keresa Jaaaa ik wil je ook weer graag ontmoeten. Ik kom ooit wel weer in die contreien hoor... maar ja dat is als Angel ingereden gaat worden... ehhh dat is dus pas over 3 jaar ofzo.... Dus je moet maar een keer langs mij komen, dan laat ik je mijn paarden wel zien. Ze staan in hetzelfde weiland, dus je hoeft er niet het halve dorp voor door hihihi (geintje hoor) en het zijn er maar 2.... ik wil er wel meer maar dan zullen we toch echt die boerderij moeten gaan delen... Knipoog

@ de rest ik hoop echt voor de mensen die dit willen, dat ze dit een keer voor elkaar krijgen. Het was echt een fantastisch ervaring, die zeker herhaald gaat worden. Zelfs mijn man die erg sceptisch is, gelooft het nu. In ieder geval iedereen bedankt voor jullie lieve woorden!!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:54

Wat fijn dat jij ook zulke fijne ervaring met Harry hebt. Hij heeft mijn vorige paard ook behandelt en het paard wat ik nu hebt komt hij volgende week ook behandelen. Bij ons op stal zie je zoveel geweldige resutlaten en ik heb zelf ook hele goeie ervaringen met hem! Het is echt een fijne man.
In het begin was ik ook vrij wantrouwig, maar toen ik eenmaal merkte wat hij deed.. geloofde ik er zeker in!
Hou je ons op de hoogte?

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:05

ja wonderlijk als je bij harry bent geweest.je paard word er zoveel beter van .En [kom er al jaren]als je dan om je heen kijkt en je ziet andere paarden met problemen dan wil je ze allemaal wel naar harry sturen .Helaas staat niet iedereen er voor open. Boos! Maar probeer ze wel te overtuigen Haha! Haha! Harry woont in dieren [bij de steeg]

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:50

He Bianca! Had het verhaal al van je gehoord en heb toch nog even het verhaal gelezen Lachen Mooi hoor! k zie je Lachen

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:28

Wat een mooi verhaal! Ik geloof dat jullie samen weer helemaal goed komen en dat de band nog sterker word. Prachtig, ook dat ze weer goed loopt. Succes en veel plezier nog samen Lachen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:52

Wauw, wat een prachtige gebeurtenis zeg!
Ik geloof er zeker in, fijn dat het voor jou ook zo heeft uitgepakt!
En natuurlijk nog fijner voor Lizzy, wat een verleden zeg.. Ach gut
Denk dat het wel helemaal goed komt met jullie! Ja

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:33

fijn zeg dat het weer betereder is Haha!
2 oktober komt harry ook weer voor die van mij. ik loop ook al weer paar jaar met hem bij harry., heb ook veel aan harry te danken.,

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:43

hoi hoi, harry is ook op stal geweest bij mn bijrijdpaard, die man doet wondere dingen, ben ook voor mezelf bij hem geweest, ging met mn mondlos en klapperende oren weer weg bij hem...best lastig als je dingen verborgen wilt houden en hij het toch weet..beetje dan damn gevoel hahaha!

mijn bijrijdpaard is ook in zn "jeugd"mishandeld met de zweep, hij is een afstammeling van maestro vv voltaire, en ze vonden dus dat hij maar goed moest springen, kan hij ook wel goed maar dat vonden zn toenmalige eigenaren niet voldoende en omdat hij zich groot kan maken kwam hij bedreigend over terwijl hij juist weinig zelfvertrouwen had volgens harry, en toen dus flink afgerost ...tja nu gaat het langzaam aan beter maar hij kan nog helemaal flippen van een zweep.
Die man kan zo veel vertellen over dieren en hun gedrag en hun verleden.
maar ook over mensen zelf weet hij veel te vertellen, hij kan ook mensen via foto behandelen, erg interesant!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:50

Mooi omschreven Biancaa. mooi om zo meegemaakt te hebben zeg.

ik lees steeds vaker van dit soort verhalen, en ga er steeds meer over denken om ook zo iemand bij die van mij te halen.