[TI] Wat doet een tinkerveulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Wat doet een tinkerveulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 17:24

Op mijn werk (kinderboerderij) is al een tijdje geleden een tinker hengst veulen geboren. Mooi zwartbont met 2 blauwe ogen, nu al een bos manen en flinke sokken, maar zonder papieren. De afstamming van moeder is onbekend en vader is ook een tinker zonder papieren. Het veulen is zeer lief en aanhankelijk en mag er ook kwa uiterlijk zeker zijn.
Nu willen ze het veulen verkopen als het oud genoeg is om bij de moeder weg te gaan. Nu willen ze graag weten wat ze er voor kunnen vragen. Nu zit ik niet zo in de tinkers dus ik had geen idee. Misschien dat jullie een richtprijs kunnen geven?

grid

Re: Wat doet een tinkerveulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:17

Kijk eens op marktplaats.nl of speurders.nl daar staan regelmatig tinkers te koop en kun je een beetje zien wat men vraagt.
Uiteindelijk is het wat de gek er voor geeft hoor Knipoog

Vaak zijn hengstveulens wel moeilijker te verkopen dan merrieveulens, maar ken ook hengstveulens die snel verkocht waren en de ene vindt blauwe ogen geweldig en een ander vindt het niks, dus is maar net of er iemand op zoek is naar zo'n paardje (eigenlijk niks van te zeggen dus ...)

Als ze geen haast hebben met verkoop zouden ze ook naar naar een rastoelating/ keuring kunnen gaan voor tinkers. Zijn nog open stamboeken dus kan ingeschreven worden Knipoog
www.tinkerstamboek.nl of www.irishcob.nl

Als de ouders mooi zijn helpt t om er foto's van bij de advertentie te zetten dan kunnen ze wellicht beetje zien hoe hij uit kan groeien!

Eventueel kun je ook een foto neerzetten bij het tinkertaxatietopic, of daar kijken wat er getaxeerd wordt, maar dat is ook veel eigen mening of ruwe gok maar misschien heb je er iets aan Verward

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:24

He Loes,

Jij ook hier? Haha!

Korte samenvatting: ouders niet opgenomen/gekeurd bij een van de stamboeken, veulen zelf ook niet, ouders onbekende afstamming, hengstje, wel bont met blauwe ogen, flink veel behang.
Tja, ik denk dat je met een vraagprijs van 1200-1300 euro niet gek in de markt ligt.
De meeste stamboekhengstveulens (dus ggk pappa en mamma) staan voor een gemiddelde prijs van 1500-1600 euro te koop op de bekende sites.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:40

Veel te veel geld Marlientje Haha!

(Hee Loes, hoe gaat ' ie?)

Ik denk dat je met een prijs tussen de 800 en 1000 euro wel mooi zit. Hengstveulens zijn toch een stuk minder gewild. Neem ook aan dat de mensen van de kinderboerderij een goed plekje willen bij mensen die het voor de hobby doen en gewoon goed zijn voor zo'n beestje. Dan denk ik dat je met zo'n prijs al aardig hoog zit. Maar goed, het blijft wat een gek ervoor geeft Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:10

persoonlijk (zonder foto etc) zou ik voor een hengstje volgens bovenstaande beschrijving rond 1000 euro kunnen geven.

redenen zoals hier al gezegd Knipoog
hengstje gaat sowieso minder, bovendien begint er nu toch een duidelijk verschil te komen in prijzen stamboek/papierloos. Toch wat veulens betreft.
Maar goed, hangt er natuurlijk nog vanaf hoe hij me aanspreekt Knipoog zoals hier ook al staat: tis maar wat de gek ervoor over heeft!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 07:42

*Tequila* schreef:
Veel te veel geld Marlientje Haha!

(Hee Loes, hoe gaat ' ie?)

Ik denk dat je met een prijs tussen de 800 en 1000 euro wel mooi zit. Hengstveulens zijn toch een stuk minder gewild. Neem ook aan dat de mensen van de kinderboerderij een goed plekje willen bij mensen die het voor de hobby doen en gewoon goed zijn voor zo'n beestje. Dan denk ik dat je met zo'n prijs al aardig hoog zit. Maar goed, het blijft wat een gek ervoor geeft Knipoog

Ik had het ook over een vraagprijs waarbij je uiteindelijk zeker nog zo'n 200 zou zakken in de verkoopprijs Knipoog Maar er staan er genoeg zonder papieren, zonder stamboek voor die prijs te koop Nagelbijten / Gniffelen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 07:56

zoveel nog Wow! had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Ik zal eens voorstellen om met het veulen naar de keuring te gaan. Als hij nu wordt opgenomen in het stamboek dan heeft dat dus zijn meerwaarde. Ik zal binnenkort even een foto maken van deze knappe vent Vork

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:42

laat maar gauw een foto zien ik ben gek op blauwe ogen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:49

Ik zie idd ook de prijzen die flettie geeft voor vergelijkbare veulens. Maar de meerderheid zal er denk ik zo'n 1000 euro voor willen geven.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:57

ik denk ook hoogstens duizend euro, mijn hengstveulen (mama goedgekeurd, 2e premie, papa helaas (nog) niet goedgekeurd) heeft ook rond die prijs opgebracht)
Het is vaak toch wat de gek ervoor geeft..

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 15:49

Zo hier dan de foto´s van Berthus want zo heet dit kereltje. Hij is eind mei geboren en voelt zich al heel zelfstandig en is vele malen aanhankelijker dan zijn moeder Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan deze foto kan je zien dat hij zwartbont wordt onder zijn bruine veulen vachtje.
Afbeelding

Afbeelding

En moeders die aan haar figuur werkt Vork
Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:59

Lekker ding!

Hoe groot is moeders en heb je een foto van de paps?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 16:04

Geen foto van paps helaas, is voor mij ook een onbekende hengst. Moeders is ongeveer 1,50 m denk ik mischien zelfs iets groter.

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:16

ooohhh hij is gaaf zeg en die ogen echt fantastisch

hij krijgt vast een goed tehuis denk dat ie zo weg is

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 16:22

Nu jullie de foto´s hebben gezien, zitten jullie dan nog steeds op dezelfde prijs?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:37

Ja dat zal het weinig veranderen... De kans dat er meer vraag naar is, is wel groter nu denk ik.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:13

hij is idd knap zeg!!! Kwijl
mooi getekend, en lekker stevig kwa bouw.. niet verkeerd hoor!!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:30

Ik vind het een mooi rastypisch veulen. Minpunt is natuurlijk dat zowel vader als moeder niet gekeurd zijn (en vader onbekend).
Voor het vergelijk : mijn stamboekhengstveulen (zowel vader als moeder in stamboek opgenomen dus, moeder met 1e premie en ster, vorig jaar meegedaan aan het Nederlands Kampioenschap) is verkocht voor 1500 euro. Hij was overigens al voor zijn geboorte verkocht Knipoog

Edit : nog even oud topic opgezocht, ik heb destijds ook een topic met een soortgelijke vraag gemaakt Knipoog ... ging dan wel om een veulen van goedgekeurde ouders, maar geeft toch enig idee .. Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:47

Ik vind hem echt gewèldig! Hij is echt mij type, mooi zwaar! En die mooie blauwe ogen!! Lovers

Ik persoonlijk vind het geen minpunt dat beide ouders niet gekeurd zijn voor het stamboek en dat Pa niet bekend is. Brengt voor de toekomst vers bloed in de lijnen. Zeker voor een hengst vind ik dat geen nadeel.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:13

na de foto's gezien te hebben, zou ik er toch een vraagprijs van 1200 opkleven! Vind hem erg mooi Ja zeker weten
als hij écht niet wegraakt voor dat geld, kan je altijd nog wat zakken Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 06:19

Leuk veulen is het, jammer dat vader niet bekend is,
Niet opgenomen in het stamboek is niet zo heel erg,
Maar ik zou toch graag willen weten wie de vader was. dit om juist inteelt te voorkomen.

IK zou gewoon een vraagprijs van 1000 tot 1100 hanteren aangezien mensen altijd nog willen pingelen.
Met een verkoopbedrag tussen de 900 en 1000 euro zou je volgens mij blij mogen zijn.
opname in het stamboek zal het messchien iets verhogen maar dat zal dan zo`100 euro zijn. niet heel veel meer, en aan kosten om dat te laten doen ben je ook zo ongeveer dat bedrag kwijt.

stamboekveulens leveren nou eenmaal meer op en dat is op zich een goede zaak.

succes met de verkoop.

gipsygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 07:59

Keevagirl schreef:
Ik vind het een mooi rastypisch veulen. Minpunt is natuurlijk dat zowel vader als moeder niet gekeurd zijn (en vader onbekend).
Voor het vergelijk : mijn stamboekhengstveulen (zowel vader als moeder in stamboek opgenomen dus, moeder met 1e premie en ster, vorig jaar meegedaan aan het Nederlands Kampioenschap) is verkocht voor 1500 euro. Hij was overigens al voor zijn geboorte verkocht Knipoog

Haha! Clown Pling

Edit : nog even oud topic opgezocht, ik heb destijds ook een topic met een soortgelijke vraag gemaakt Knipoog ... ging dan wel om een veulen van goedgekeurde ouders, maar geeft toch enig idee .. Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 08:03

oeh gets wat smelt ik van die ogen....jammer dat het geen merrietje is Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:36

wat een leuke stevigerd, hals vind ik al wel erg zwaar lijken, maar twee mooie blauwe kijkers... als hij ook nog eens leuk beweegt Ja

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 10:36

Bewegingen zijn gewoon correct, tot nu toe nog niet veel drafpassen gezien, want meneer crost van de ene kant van de wei naar de andere in vliegende galop, die overigen mooi en sterk is.