Welke verzekering hebben jullie?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Viev1
Berichten: 357
Geregistreerd: 20-10-05

Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 17:44

Nu ik mijn eigen tinkertje heb gekocht, wil ik hem ook graag laten verzekeren
Ik wil graag weten waar jullie verzekerd zijn, welke verzekering jullie hebben en voor welk bedrag?
Alvast bedankt!

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:48

paarden verzekering bierum bevalt me prima
ik heb dood verzekering, diefstal en ziektekosten (dit omdat hij achter prikkeldraad staat en het een hengst is die bij een merrie staat).
is wel duur hoor hij is voor 3500 verzekerd en ik betaal per jaar 450 euries ofzo

er is trouwens hier al eerder een topic over geweest en dit is niet echt tinker specifiek

ik zal het even zoekken of ik het kan vinden

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:54


Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Re: Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:58

Onderlinge veeverzekering Slochteren. Verzekerd tegen overlijden, diefstal, blikseminslag. Niet verzekerd tegen ziektekosten.

Viev1
Berichten: 357
Geregistreerd: 20-10-05

Re: Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 17:59

Dank je wel voor de link Rommulus!

Rianne_kiara

Berichten: 208
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:37

ik zit ook bij bierum !
En dit bevalt mij ook prima.
Ik heb Kiara goed verzekerd, ziektekosten en wa.
Betaal iets minder omdat Kiara nog niet op zo'n hoog bedrag staat. Geloof dat ik zo'n beetje 300 euro per jaar betaal.
Maar als je zo'n bedrag ziet lijkt het hoog, maar het is wel voor een heel jaar !

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:55

Ondanks dat Baggio goedgekeurd is, heb ik hem niet verzekerd

krijg hém er namelijk nooit meer mee terug....

Rianne_kiara

Berichten: 208
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:57

en dat is nou precies de reden waarom ik Kiara heb verzekerd voor ziektekosten...
Die wa zou me eigenlijk een biet zijn, want je krijgt er idd je paard niet mee terug.
Maar wanneer Kiara een keer iets heeft, of iets oploopt wat me veel geld gaat kosten (wat ik misschien niet heb) ben ik er altijd goed voor verzekerd...

Berdien

Berichten: 64648
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:59

Jessie is wel verzekerd. Maar ik zou echt niet weten waar, of voor hoeveel. Ze is verzekerd tegen noodslachtig, blikseminslag, brand en nog wat.

maar goed, daar krijg ik m'n hummel niet mee terug... Maar m'n vader wou het zo.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:14

Ik heb nog nooit een van mijn paarden verzekerd..
Maar er wordt wel gespaard voor eventuele ziektekosten etc.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:21

Ik ben al 4,5 jaar lang verzekerd bij AMEV voor Snowdon, maar heb het nog nooit nodig gehad...

Ik zit er aan te denken om het op te zeggen voor het volgende jaar.

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:08

Ik heb geen van mijn beide paarden verzekerd.

Fiorile

Berichten: 754
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: bos en zee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:13

Ik heb ook mijn tink niet verzekerd..... en al zo'n slordige 1500 euro dus uitgespaard tot nu toe.... Tis maar hoe je het bekijkt. Je kunt je overal wel voor verzekeren. Een veilig gevoel dat wel, en niet verzekeren houdt natuurlijk altijd een bepaald risico in.

jacky2

Berichten: 2854
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: stellendam

Re: Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:15

Ik ben verzekerd bij EFO,
voor beperkte ziektekosten,brand,diefstal,en natuurlijk bij overlijden.

Voor een half jaar betaal ik 144,66.

Rianavaplu

Berichten: 266
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:32

Ik heb mijn merrie Caitlin ook niet verzekerd!
Vorig jaar heb ik mijn eerste merrie Indy in moeten laten slapen, omdat haar spronggewricht gebroken was. Heeft heel veel centjes gekost want we zijn naar 2 verschillende klinieken geweest om het zeker te weten, dat er niets meer aan te doen was!!! Mijn man zei achteraf nog wel misschien was het beter om haar naar de slacht te brengen. Maar daar was voor mij geen denken aan!!! Echt niet!!! Die paar honderd Euro is het mij niet waard om te weten wat er dan nog met haar gebeurd zou zijn. Nu hebben we uitgebreidt afscheid genomen en het beste voor haar gedaan. En ik vind dat je dat verplicht bent als je een beest hetzij een hond paard of wat dan ook aanschaft.
Dus nu weer geen verzekering en we zien wel.

Rian

Lucy_1

Berichten: 2482
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:51

Heb mijn paarden ook niet verzekerd....

1. Het kost behoorlijk wat geld....
2. Krijg het paard wat ik had er toch niet voor terug...
3. Spaar dan wel weer voor een eventueel ander paard...

Maar het is voor ieder persoonlijk natuurlijk...

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:10

Ik ben ook niet verzekerd. Zelfde redenen als Indezz...

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:24

Ik ben bij de Onderlinge Annen verzekerd. Kost me nu iets van 13 euro per half jaar. Maar is alleen tegen de dood.
Voorheen bij Delta Lloyd, maar de premie werd steeds hoger dus heb die opgezegd, daar zat wel arbeidsongeschiktheid bij.
Maar na Sox neem ik denk ik geen ander paard meer dus een hoge verzekering hoef ik niet.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:31

56,- per half jaar bij een kleine friese verzekering, voor het standaard pakket incl. helft kliniekkosten behalve medicijnen.

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:32

Mystic is ook verzekerd geweest, volgens mij rond de 250 euro per jaar, voor noodslachting, brand, bliksem ed, maar niet voor ziektekosten..
Nu hebben we het opgezegd en ben ik wat gaan sparen zodat ik altijd wat achter de hand heb.
Inderdaad ook omdat ik hem er toch niet mee terug krijg als hij zou overlijden en met ziektekosten erbij wordt de verzekering me toch erg duur.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:45

er zijn hier veel die hun paardje niet verzekerd hebben maar ik doe dat dus expres wel,

ik bedoel prikkeldraad is niet nix en hij is hengst met naast hem een merrie dus de kans dat ik een keertje gebeld word met de boodschap dat hij in het prikkeldraad hangt is redelijk aanwezig.
en persoonlijk ben ik niet in staat om met mijn uitkeringkje rekeningen te gaan betalen van honderden euries (ik heb al enoeg rekeningen van mezelf van dit soort gedonder) en mijn ouders kunnen ook niet meer bij schieten.
en dat ik sil er niet meer mee terug krijg dat is waar maar ik zou het paarden gebeuren teveel missen ik zou het geld dus gebruiken om er weer een ander mooi veulentje / jaarling mee te kopen.

je paardje zal nooit vervangen kunnen worden maar je kan er hoogstens en ander dierbaar beesie voor in zetten waar je mischien net zoveel plezier mee kan krijgen.

Supertje

Berichten: 7099
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:59

Jordy is ook niet verzekerd. Om meerdere redenen, ten eerste is het heel waarschijnlijk dat het je meer kost dan het oplevert even zakelijk gezegd. En bovendien een voor mij heel belangrijke reden, ik wil ten alle tijden zelf kunnen beslissen wat er met mijn paard gebeurt. Daar heb ik teveel ellende mee gezien, tijdenlang leuren om een second opinion bijvoorbeeld, met de verzekering overleggen over wat voor behandeling etc. Ook weleens meegemaakt dat een kennis een paard had met een dusdanige blessure dat hij eigenlijk per direct ingeslapen zou moeten worden (breuk van het schouderblad), maar de verzekering wilde eerst zelf nog een inspecteur sturen..... Uiteindelijk hebben deze kennissen besloten het paard toch direct in de laten slapen, en hebben niets vergoed gekregen van de verzekering.
En zou mijn paard iets oplopen waardoor hij afgekeurd wordt, maar nog wel pijnloos is de wei kan staan, dan zou hij dus voor de verzekering geslacht moeten worden, of je moet hem terugkopen van de verzekering.

Rommulus, is het dan niet verstandiger om dat geld te steken in een deugdelijke omheining? Ik weet niet wat de reden is dat je paard achter prikkeldraad staat, maar ik zou mijn paard absoluut nooit in zo'n weide zetten, en dan zeker niet met zo'n risicofactor....

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:24

eh hij staat bij een boer in het land dus ik heb er nix over te zeggen.
hij is trouwens de enige hier in de omgeving die een hengst op stal wil en er geen vermogen voor vraagd.
volgens velen hier in de buurt zijn hengsten gevaarlijke schreeuwende en vooral vervelende k**** beesten waar maar een remedie voor is en dat is castereren en behandelen alsof hij je zo dood kan bijten of slaan.
ik betaal nu 55 euro per maand en zou anders 250 euro per maand moetten betalen en dan ook nog ruim 20 km moetten rijden om er bij te kunnen dus dan ben je maandelijks wel een 400 euries kwijt aan alleen stalling, vervoer, en verdere kleine dingetjes dat word mij te duur(boven mijn buget).
het voordeel dat als hij daar heen kom hij wel als een god in frankrijk behandeld word en nu loopt hij vrij en blij in het land .

dan zul je wel zeggen dan castereer je hem dan zeg ik nee dankje hij is mij braaf zat en ik heb hem expres als hengst gekocht.
als het goed is dan duurt het niet al te lang meer voor we gaan verhuizen naar een huisje met wat land